Tips?

tweety

XPdite Sponsor
Hebben jullie tips?
Wat ik bedoel, heb je een tip wat te doen, waar te eten/drinken of gewoon wat zijn dingen die je op max 2 uur van het CBD echt niet mag missen.

Leuke dingen zat en ja ik heb er al aardig wat geprobeerd en ga er vast nog meer proberen  :p Maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat jullie nu echt de moeite waard vinden. Soms is het gewoon moeilijk om net iets voor die ene bezoeker te bedenken of wil je iets speciaals maar kan je net niet bedenken wat. En daar zijn nu al die tips van forumleden wel erg handig voor!

Zal straks even een gedetaileerd lijstje plaatsen, maar wat mij nu te binnen schiet:

Musical
Eureka Tower (skydeck)
Melbourne Jail
Immigratie museum
Melbourne Zoo
Phillip Island
Grampians
Wiliamstown
Vele lekkere restaurantjes aan de Southbank

Groetjes Chantal
 
Hanging Rock en dan door naar Daylesford

Healesville sanctuary
Healesville en dan door de black spur

de grampians zijn volgens mij minimaal 3.5 uur van Melbourne vandaan. als die afstand OK is kun je ook naar de great ocean road.

in de stad:
NGV
Botanical gardens
St. Kilda
Brunswick St. Fitzroy.
 
Grampians is inderdaad is dat verder, heb het ook van mijn lijstje gehaald.

Thanks voor je reaktie! Grappig St. Kilda en Brunswick, dat zijn van die dingen waaraan ik gewoon even niet had gedacht.

Hanging rock en Healesville, tja moet eerlijk bekennen dat ik daar niet geweest ben. Leuk! Kom maar op mensen, nog meer goede tips??
 
Ten zuidwesten:
- Mount Rothwell Earth Sanctuary
- Marine Discovery Centre Queenscliff
- Werribee Gorge State Park
- Werribee Open Range Zoo / Werribee Mansion
- Josh House Bendigo
- Steiglitz Historic Park
- Brisbane Ranges/ Anakie Gorge
- Red Rock Volcanic System Camperdown
- en 1 per jaar open: de Skipton caves!

en als je verder rijdt uiteraard de GOR!
 
Hi

William Rickett Sanctuary Mount Dandenong Tourist Road, Mount Dandenong
 
Warburton en Mount Donna Buang

Mont Salvat in Eltham - www.montsalvat.com.au

Victoria Market

Boathouse at Yarra Bend of in Heidelberg

Sidonia
 
healesville sanctuary was erg leuk.

wat ook heel mooi is, is Wilson's prom... maar dat is wel (min) 2 uur naar het zuiden rijden. Wel echt de moeite waard!

kun je niet op zo'n site als dit checken?

btw, Luna park is geen drol aan. Schijnt de grootste kermis van victoria of zo te zijn, maar het is niets meer dan een achtbaan en 2 oliebollenkramen :)
 
Healesville sanct. Mount Dandenong..voor de brand Marysville.. Ritje naar Cape Otway is een mooi stukje, nabij camping Bimbi heel veel koala's in de bomen en Maits rest is ook erg mooi!
 
Dandenongs vonden ik en mijn vriendin helemaal geweldig en gaan we komende zomer zeker nog eens terug. Boek daar een romantische cottage en je zit helemaal goed :up:
 
Back
Top