to buy or not to buy a house now...

[quote author=haits link=topic=9931.msg136528#msg136528 date=1239389609]
oke, niet kopen dus :smile: het enige is.. waar wij willen wonen daar is eigenlijk alleen maar koop. en als je koopt zijn er veel meer mooie woningen, met huren niet en daarom voelt het als 'wachten op/ geen concrete beslissing nemen/niet kunnen doorgaan met je leven'.. maar dat ligt echt aan de locatie dus. wij wonen in omg brabant en willen niet in de stad wonen, dan is het gewoon heel moeilijk om een leuk, betaalbaar huurwoning te vinden.

maar ik ben erg blij met jullie adviezen en ik zie ook wel in dat kopen voor 2 jaar (of hoelang het mag duren) niet slim is. want zodra we horen dat we mogen gaan, dan willen we weg zijn (al zolang moeten wachten) ;-)

groetjes haits
[/quote]

Dat wachten of/niet kunnen doorgaan met je leven, dat is iets wat we (denk ik) allemaal gevoeld hebben hoor. Leuk is anders, maar het hoort er een beetje bij voor de meesten. Je maakt gewoon 2 scenario's,
1. wat gaan we doen als we het visum krijgen/plannen maken;
2. wat gaan we doen als we het visum niet krijgen/plannen maken.
Probeer van alletwee iets leuks te maken, zo hebben wij het gedaan, en het werkte voor ons.
 
[quote author=tum link=topic=9931.msg136534#msg136534 date=1239399117]
[quote author=haits link=topic=9931.msg136528#msg136528 date=1239389609]
oke, niet kopen dus :smile: het enige is.. waar wij willen wonen daar is eigenlijk alleen maar koop. en als je koopt zijn er veel meer mooie woningen, met huren niet en daarom voelt het als 'wachten op/ geen concrete beslissing nemen/niet kunnen doorgaan met je leven'.. maar dat ligt echt aan de locatie dus. wij wonen in omg brabant en willen niet in de stad wonen, dan is het gewoon heel moeilijk om een leuk, betaalbaar huurwoning te vinden.

maar ik ben erg blij met jullie adviezen en ik zie ook wel in dat kopen voor 2 jaar (of hoelang het mag duren) niet slim is. want zodra we horen dat we mogen gaan, dan willen we weg zijn (al zolang moeten wachten) ;-)

groetjes haits
[/quote]

Dat wachten of/niet kunnen doorgaan met je leven, dat is iets wat we (denk ik) allemaal gevoeld hebben hoor. Leuk is anders, maar het hoort er een beetje bij voor de meesten. Je maakt gewoon 2 scenario's,
1. wat gaan we doen als we het visum krijgen/plannen maken;
2. wat gaan we doen als we het visum niet krijgen/plannen maken.
Probeer van alletwee iets leuks te maken, zo hebben wij het gedaan, en het werkte voor ons.

Ik zie dat Krokkie nog een huis voor je in de aanbieding heeft in de tussentijd!
 
[quote author=tum link=topic=9931.msg136535#msg136535 date=1239399192]
[quote author=tum link=topic=9931.msg136534#msg136534 date=1239399117]
[quote author=haits link=topic=9931.msg136528#msg136528 date=1239389609]
oke, niet kopen dus :smile: het enige is.. waar wij willen wonen daar is eigenlijk alleen maar koop. en als je koopt zijn er veel meer mooie woningen, met huren niet en daarom voelt het als 'wachten op/ geen concrete beslissing nemen/niet kunnen doorgaan met je leven'.. maar dat ligt echt aan de locatie dus. wij wonen in omg brabant en willen niet in de stad wonen, dan is het gewoon heel moeilijk om een leuk, betaalbaar huurwoning te vinden.

maar ik ben erg blij met jullie adviezen en ik zie ook wel in dat kopen voor 2 jaar (of hoelang het mag duren) niet slim is. want zodra we horen dat we mogen gaan, dan willen we weg zijn (al zolang moeten wachten) ;-)

groetjes haits
[/quote]

Dat wachten of/niet kunnen doorgaan met je leven, dat is iets wat we (denk ik) allemaal gevoeld hebben hoor. Leuk is anders, maar het hoort er een beetje bij voor de meesten. Je maakt gewoon 2 scenario's,
1. wat gaan we doen als we het visum krijgen/plannen maken;
2. wat gaan we doen als we het visum niet krijgen/plannen maken.
Probeer van alletwee iets leuks te maken, zo hebben wij het gedaan, en het werkte voor ons.

Ik zie dat Krokkie nog een huis voor je in de aanbieding heeft in de tussentijd!
[/quote]
En dat staat in Noord Brabant
 
Hey Haits,

Voor zo'n korte termijn zou ik ook gaan huren.
Ik zie zelfs dat er al een huis in Brabant te huur word aangeboden. ( krokkie )
Super  :up:

Groetjes Jolanda
 
Een heel slimme beslissing denk ik  :wink:

[quote author=tum link=topic=9931.msg136534#msg136534 date=1239399117]
Dat wachten of/niet kunnen doorgaan met je leven, dat is iets wat we (denk ik) allemaal gevoeld hebben hoor. Leuk is anders, maar het hoort er een beetje bij voor de meesten. Je maakt gewoon 2 scenario's,
1. wat gaan we doen als we het visum krijgen/plannen maken;
2. wat gaan we doen als we het visum niet krijgen/plannen maken.
Probeer van alletwee iets leuks te maken, zo hebben wij het gedaan, en het werkte voor ons.
[/quote]

Wij ervaren het helemaal niet zo dat ons leven in de wacht staat, of dat we niet door zouden kunnen. We sparen hard, maar laten er niet alles voor staan, verre van (nou hebben wij het geluk dat we dat kunnen natuurlijk), ben in de tussentijd een nieuwe functie begonnen, word moeder en leef lekker door. We houden wel rekening met de toekomst, maar dat zouden we anders ook doen.

Die scenario's zijn zeker handig, dan val je wat minder in een gat wanneer je geen visum krijgt, althans, dat is de hoop. We hebben het er wel eens over: wat gaan we met het geld doen wat we hebben gespaard wanneer het niet door gaat. Verhuizen, reizen, andere auto kopen... Iig moet er ook iets gedaan worden van het geld wat niet per defenitie functioneel en verstandig is, als cadeautje  :smile:

Gewoon een feestje maken van de tijd die je hier nog hebt en genieten van wat je straks hopelijk achterlaat  :up:
 
krokkie, waar staat dat huis is noord-brabant?? omg helmond/eindhoven toevallig haha.. dat zou wat zijn :D

en die tip van de 2 scenario's klinkt goed!
 
[quote author=haits link=topic=9931.msg136546#msg136546 date=1239434565]
krokkie, waar staat dat huis is noord-brabant?? omg helmond/eindhoven toevallig haha.. dat zou wat zijn :D

en die tip van de 2 scenario's klinkt goed!

[/quote]
Nee in Ossendrecht, vanuit hier heel dicht bij helmond.
even op remax kijken en op de plaats zoeken dan vind je hem wel (het staat ook te koop namelijk)

Kees
 
Ook ik zou zeggen: gewoon huren aangezien het voor een kortere periode is. Ik neem aan dat jullie graag zodra je je visum dan wel hebt je ook zsm wilt kunnen vertrekken.  Daarnaast heb je als je een huis koopt zoveel extra kosten (overdrachts belasting x procent, makelaarskosten etc) dat het maar de vraag is of je die er over 2 a 3 jaar eigenlijk wel uithaalt ...

(Ook gericht aan lizzy effetjes ;-): Even over Buysse: Alhoewel ik het wel eens ben dat er een buro (ook actief op het forum via Rob Breumelhof) is wat door de meesten die er mee te maken hebben op handen gedragen worden (maar ik ken ook iemand die er niet zo tevreden mee was), wil ik wel zeggen dat Buysse toch ook een van de beste is hoor! Zowel wijzelf als een aantal anderen die via hun zin gegaan zijn absoluut tevredenover hun service geweest..
Misschien (Lizzy?) had Lizzy de verhalen over het Migration Buro in Amsterdam in het hoofd, want daar zou je inderdaad heel veel spijt van gekregen hebben. Aangezien je het zelf al regelt verder n.v.t. overigens ;-) ;-)
 
Ja, die in Amsterdam is helemaal geen wereldhit. :-(

Mijn eigen ervaring is dat ik van buysse geen mail terug krijg (diverse malen) en dat ze op de emigratiebeurs geen antwoord hadden op mijn vraag.Uiteindelijk hebben we ze ook niet nodig omdat we op 457 gaan, maar ik had wel wat praktische vragen aanvullend op zo een aanvraag, heb gevraagd of ze mij advies konden uitbrengen en wat de kosten ervan zijn, geen antwoord, vraag ik het op de beurs , wordt er gewoon gezegd dat ik een test kan doen of ik uberhaupt in aanmerking kom,onze 457 loopt al, dat zei ik duidelijk, ze hadden er duidelijk geen trek in, nou dat vind ik maar hautain!!

Maar heel goed dat jij vermeld dat je wel een goeie ervaring hebt hoor!!, gelukkig maar!

Daar is nou net een forum voor bedoeld. :up:

Ik heb sowieso enorm veel aan dit forum en heel veel van geleerd en heel veel goeie tips, dit is ff off topic, maar wil het gewoon eens zeggen.
Ik vind dit echt een topforum!!
 
[quote author=krokkie link=topic=9931.msg136565#msg136565 date=1239448808]
[quote author=haits link=topic=9931.msg136546#msg136546 date=1239434565]
krokkie, waar staat dat huis is noord-brabant?? omg helmond/eindhoven toevallig haha.. dat zou wat zijn :D

en die tip van de 2 scenario's klinkt goed!

[/quote]
Nee in Ossendrecht, vanuit hier heel dicht bij helmond.
even op remax kijken en op de plaats zoeken dan vind je hem wel (het staat ook te koop namelijk)

Kees
[/quote]

Ik krijg flasback's....  Wij durfde niet eens aan het visum te beginnen voor ons huis verkocht was, en dat was maar goed ook want het heeft zo'n 4 of 5 jaar ( je raakt de tel kwijt ) te koop heeft gestaan.
En dit was ook via Remax en in de buurt van Helmond....
Maar Ossendrecht?Nooit van gehoord, op Google maps ligt het wel in Brabant maar dan bij Bergen op Zoom  :?

[quote author=tum link=topic=9931.msg136534#msg136534 date=1239399117]
[quote author=haits link=topic=9931.msg136528#msg136528 date=1239389609]

2. wat gaan we doen als we het visum niet krijgen/plannen maken.

[/quote]


Oh ik moet er niet aan denken!  :shocking: ( nu zou een struisvogel icoontje wel van pas komen hihi)
 
Zelf zou ik zeker niet voor zo'n korte tijd een huis kopen. Tenzij het een huis is waar je met wat opknapwerk veel winst uit is te halen. Maar als het voor jullie zo is dat wanneer je het visum binnen hebt direct wil vetrekken dan zeker geen huis kopen.... Inderdaad te veel stres!


@ Krokkie,

Dat niet zo ver van Roosendaal waar ik woon. Heb een aantal jaren geleden in Huybergen gewoont. Super omgeving!  :up: Hmmm zou wel eens iets voor mij kunnen zijn, nadat ik mijn huis verkocht heb. (is binnen een paar maanden) Stuur je me anders een pm met het adres en de huurprijs?

Tnx!
Kathren
 
Huisprijzen in Australie zijn 10 tot 12 keer gross wages.
Dat betekend dat ze zo'n 3-4 keer te duur zijn, dat betekend dat een 'fair price' een daling betekent van de prijs met zo'n 50%.
Reken het maar zelf uit, maar ik zou voor geen geld een huis kopen. We hebben andere plannen.
 
[quote author=Scamp link=topic=9931.msg137094#msg137094 date=1240210869]
Huisprijzen in Australie zijn 10 tot 12 keer gross wages.
Dat betekend dat ze zo'n 3-4 keer te duur zijn, dat betekend dat een 'fair price' een daling betekent van de prijs met zo'n 50%.
Reken het maar zelf uit, maar ik zou voor geen geld een huis kopen. We hebben andere plannen.
[/quote]

Bron? Niet dat het topic over een huis kopen in Australie gaat, maar ben gewoon benieuwd. Ik denk ook dat het net even genuanceerder ligt. Tis best een groot land he...
 
Volgens mij gewoon simpel,
hoe dichter bij een grote stad hoe duurder, hoe meer voorzieningen hoe duurder,
hoe hoger de vraag naar een wijk hoe duurder, je snapt me wel. Het is gewoon
een kwestie van vraag en aanbod èn wat je zelf vindt dat dat huis je waard is,
maar dat is meer een gevoelskwestie dan wat anders. Ik ben het met je eens
GeoffB, het ligt zeker wat genuanceerder.
 
[quote author=haits link=topic=9931.msg136546#msg136546 date=1239434565]
krokkie, waar staat dat huis is noord-brabant?? omg helmond/eindhoven toevallig haha.. dat zou wat zijn :D

en die tip van de 2 scenario's klinkt goed!

[/quote]  Het leuke is dat je de afstand Ossendrecht - Helmond (130 km)
hier in Oz gewoon om de hoek noemt  :grin:
 
Back
Top