TOEFL vs IELTS

Familie S

XPdite Sponsor
Iedereen doet hier standaard de IELTS, maar de TOEFL is ook toegestaan en digitaal (handig voor mensen met een slecht handschrift als ik. :grin:)
De TOEFL oogt ook makkelijker als de IELTS.
Heeft iemand ervaring met de TOEFL?? En waarom gaan we massaal de IELTS eigenlijk doen?? :huh:
 
misschien omdat de immi.gov.au website helemaal geen melding maakt van de TOEFL? Wellicht kun je een link toevoegen die jouw verhaal ondersteund?
 
@ Slatsr: Je hebt gelijk! Daar hebben ze het over de OET test naast de IELTS.

Dat is nog weer een andere test voor mensen in de zorg dus. Thanks! :up:

Bij een 462 accepteren ze de TOEFL wel en bij de MARA ook, apart..... :huh:
 
Een snelle google geeft aan dat de TOEFL al geaccepteerd wordt voor bepaalde tijdelijke visa (zoals WHV). Eind 2010 heeft de immigratieminister aangegeven "in principe" akkoord te gaan met TOEFL, maar eea moet nog uitgewerkt worden. Het zal tzt dus wel kunnen voor permanent visas, maar nu nog niet.
 
:up: Thanks! :up:

Wel grappig dat het wel ter discussie is gesteld.
Onze lerares Engels wees ons erop of we niet liever de TOEFL wilden proberen om de goede cijfers te halen, vandaag dat ik dacht dat het kon,
maar blijkbaar geld dat voor andere instanties en nog niet voor het DIAC.
Weer wat geleerd:
:oops: Eerst zelf opzoeken en dan pas domme vragen stellen.....:grin:
 
Iedereen doet hier standaard de IELTS, maar de TOEFL is ook toegestaan en digitaal (handig voor mensen met een slecht handschrift als ik. :grin:)
De TOEFL oogt ook makkelijker als de IELTS.
Heeft iemand ervaring met de TOEFL?? En waarom gaan we massaal de IELTS eigenlijk doen?? :huh:

De tOEFL wel toegestaan?...ik dacht dat alleen de IELTS toelaatbaar was..heb ik weer. Ik had hem in 2008 gedaan. Maar ook dat was maar 2 jaar geldig. Op alle vlakken hoge scores. Dus ik hoop de IELTS ook goed te kunnen doen..als het betekent dat de TOEFL zwaarder zou zijn.
 
Een snelle google geeft aan dat de TOEFL al geaccepteerd wordt voor bepaalde tijdelijke visa (zoals WHV). Eind 2010 heeft de immigratieminister aangegeven "in principe" akkoord te gaan met TOEFL, maar eea moet nog uitgewerkt worden. Het zal tzt dus wel kunnen voor permanent visas, maar nu nog niet.

:up:
 
Back
Top