Toefl

JanWillem

Member
Hoi,

Ik moet de Toefl iBT English test doen als voorwaarde voor het kunnen indienen van mijn visa aanvraag. Van de relocation agent kreeg ik te horen dat ik als score moet halen: '36 overall - 3 each category'.

Van de website van toefl kan ik geen score uitleg halen die correspondeert met dit type score / score omschrijving. De relocation agent heeft nog niet gereageerd op mijn vraag wat het betekent.

Weet iemand hier wat '36 overall - 3 in each category' betekent?

Dank je wel.
Jan Willem
 
Dit klinkt mij raar in de oren. 30 is de maximum score per onderdeel voor TOEFL iBT (totaal score is max. 120), maar dat betekent dus dat je geen enkele fout zou mogen maken. Wat voor visum wil je aan gaan vragen? is dit een points-tested visa, en zo ja, hoeveel punten wil/moet je voor Engels claimen? Ik ben zelf docent Engels en heb ervaring met diverse Engelse taaltoetsen. Ik zou zelf adviseren eerder IELTS of PTE als taalexamen te doen dan TOEFL.
 
Dit klinkt mij raar in de oren. 30 is de maximum score per onderdeel voor TOEFL iBT (totaal score is max. 120), maar dat betekent dus dat je geen enkele fout zou mogen maken. Wat voor visum wil je aan gaan vragen? is dit een points-tested visa, en zo ja, hoeveel punten wil/moet je voor Engels claimen? Ik ben zelf docent Engels en heb ervaring met diverse Engelse taaltoetsen. Ik zou zelf adviseren eerder IELTS of PTE als taalexamen te doen dan TOEFL.
Hi, dank voor je bericht. Het klonk mij ook vreemd in de oren na het bekijken van de score uitleg van Toefl. De relocation agent geeft aan dat hij hun required score result niet kan uitleggen en Toefl herkent deze score uitleg (van overall 36) ook niet en verwijst mij weer terug naar de relocation agent. Heel vreemd. Ik ga voor de (sponsored) subclass 457 en ik heb begrepen dat je dan deze test moet doen (of IELTS of PTE inderdaad maar die worden niet aangeboden in het land waar ik woon).
 
Hi, dank voor je bericht. Het klonk mij ook vreemd in de oren na het bekijken van de score uitleg van Toefl. De relocation agent geeft aan dat hij hun required score result niet kan uitleggen en Toefl herkent deze score uitleg (van overall 36) ook niet en verwijst mij weer terug naar de relocation agent. Heel vreemd. Ik ga voor de (sponsored) subclass 457 en ik heb begrepen dat je dan deze test moet doen (of IELTS of PTE inderdaad maar die worden niet aangeboden in het land waar ik woon).

Heb je al een 457 visum aangevraagd? Want het visum is nu officieel gesloten voor nieuwe aanvragen.
De vervanger voor dit visum is het 482 visum: https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visa-1/482-
Waar woon je op dit moment?
 
Heb je al een 457 visum aangevraagd? Want het visum is nu officieel gesloten voor nieuwe aanvragen.
De vervanger voor dit visum is het 482 visum: https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visa-1/482-
Waar woon je op dit moment?
Hoi, er zit een relocation agent tussen - ik heb het hen gevraagd en ze zouden de nieuwe guidelines volgen. Dus ik denk dat ze er rekening mee houden. (Heb het voor de zekerheid toch even gevraagd..).

Wij wonen op Curacao overigens. Er worden wel toetsen aangeboden en ik meen zelfs vN ielts maar die wordt oas eind april aangeboden. Als alternatief vlieg ik overmorgen naar NL om daar de toefl te doen.

Ik heb die toefl score uitleg nogmaals uitgezocht via de immigration site en daar staat dezelfde vreemde uitleg. Dus of er is een extra conversie van toefl score naar immigration band score of het zal een bescheiden score zijn. Hoe dan ook, ik ga m’n uiterste best doen. Dat mag m’n nieuwe werkgever wel VN me verwachten.

Waarom beveel jij ielts aan boven toefl?
 
Hoi, er zit een relocation agent tussen - ik heb het hen gevraagd en ze zouden de nieuwe guidelines volgen. Dus ik denk dat ze er rekening mee houden. (Heb het voor de zekerheid toch even gevraagd..).

Wij wonen op Curacao overigens. Er worden wel toetsen aangeboden en ik meen zelfs vN ielts maar die wordt oas eind april aangeboden. Als alternatief vlieg ik overmorgen naar NL om daar de toefl te doen.

Ik heb die toefl score uitleg nogmaals uitgezocht via de immigration site en daar staat dezelfde vreemde uitleg. Dus of er is een extra conversie van toefl score naar immigration band score of het zal een bescheiden score zijn. Hoe dan ook, ik ga m’n uiterste best doen. Dat mag m’n nieuwe werkgever wel VN me verwachten.

Waarom beveel jij ielts aan boven toefl?

TOEFL is internet-based (geen interactie als het gaat om spreekvaardigheid), is gericht op academisch Engels en duurt langer dan IELTS.
Ik zag dezelfde score op een website van immi Australia zelf - ik zal er nog eens induiken... Mocht ik wat vinden dan laat ik je het weten.
 
Hoi JanWillem,

Stel dat je Ielts wilt doen, ga dan naar Columbia. Rechtstreekse vlucht van curacao naar Bogota. In Bogota kun je op meerdere plekken Ielts doen. In 2,5 uur vliegtijd ben je daar. Tijdverschil maar een uur en vlucht vele male goedkoper.

Geen lange reis naar NL en geen last van jetlag.

Succes ermee!
Als je meer info hebt over de Ielts op Curacao dan hoor ik het graag.

Groet,
 
Hoi JanWillem,

Stel dat je Ielts wilt doen, ga dan naar Columbia. Rechtstreekse vlucht van curacao naar Bogota. In Bogota kun je op meerdere plekken Ielts doen. In 2,5 uur vliegtijd ben je daar. Tijdverschil maar een uur en vlucht vele male goedkoper.

Geen lange reis naar NL en geen last van jetlag.

Succes ermee!
Als je meer info hebt over de Ielts op Curacao dan hoor ik het graag.

Groet,
Hi JP, dank voor je reactie - ik heb al geboekt bij Toefl dus daar ga ik nu voor. Ik kan het combineren met familie bezoek dus het is ok. Je hebt gelijk vwb Colombia maar de vluchten daar naartoe waren weer relatief duur. Ielts wordt op Curacao gegeven door de International School meen ik.
 
Goede tip, @JP2017 !

En ik heb de website voor het nieuwe visum nog eens goed doorzocht en daar staan dezelfde (lage) eisen voor TOEFL iBT:
https://www.homeaffairs.gov.au/trav...g/Pages/482/english-language-proficiency.aspx

Dat moet wel goedkomen dus! Succes met de test!
Klopt, Colombia heb ik overwogen maar kwam qua vluchten niet zo goed uit met werk en potentieel familie bezoek (wat weer wel mogelijk is in NL). Het lijkt er inderdaad op dat de score requirements 'laag' zijn. Heel apart als je leest dat de eisen recent 'strenger' zijn geworden. Ik ga in ieder geval voor een zo goed mogelijke score.
 
Hoi JanWillem,

Stel dat je Ielts wilt doen, ga dan naar Columbia. Rechtstreekse vlucht van curacao naar Bogota. In Bogota kun je op meerdere plekken Ielts doen. In 2,5 uur vliegtijd ben je daar. Tijdverschil maar een uur en vlucht vele male goedkoper.

Geen lange reis naar NL en geen last van jetlag.

Succes ermee!
Als je meer info hebt over de Ielts op Curacao dan hoor ik het graag.

Groet,
Ik heb het nog eens gecheckt: ielts wordt niet aangeboden op Cur. Toefl wel op Aruba, ze hebben net de planning geupdate..
 
Q

Dank je wel voor de info! Succes met de test laat even weten hoe het gegaan is.

Ben weer terug op m’n eiland - de test was pittig. Ik vond de inhoud maar net passen in de tijd en kwam bij het reading gedeelte tijd tekort. De omstandigheden / test ruimte vond ik armoedig: je hebt een bureautje met +/- 60 / 70 cm ruimte in de breedte en ongeveer hetzelfde in de diepte. Er zaten zo’n 40 mensen in een kleine ruimte dezelfde test te doen en het valt dan niet mee je goed te kunnen blijven concentreren. Afijn, we gaan het zien hoe het gegaan is..
 
Goede tip, @JP2017 !

En ik heb de website voor het nieuwe visum nog eens goed doorzocht en daar staan dezelfde (lage) eisen voor TOEFL iBT:
https://www.homeaffairs.gov.au/trav...g/Pages/482/english-language-proficiency.aspx

Dat moet wel goedkomen dus! Succes met de test!
Update: test gehaald met een dikke 8! Als het goed is krijg ik morgen de pdf met de formele uitslag en dan kan de visa aangevraagd worden. Spannend maar het kan me niet snel genoeg gaan vanaf nu.
 
Update: test gehaald met een dikke 8! Als het goed is krijg ik morgen de pdf met de formele uitslag en dan kan de visa aangevraagd worden. Spannend maar het kan me niet snel genoeg gaan vanaf nu.

Well done, gefeliciteerd! En succes met de verdere aanvraagprocedure!
 
Back
Top