Toefl

JanWillem

Member
Hoi,

Ik moet de Toefl iBT English test doen als voorwaarde voor het kunnen indienen van mijn visa aanvraag. Van de relocation agent kreeg ik te horen dat ik als score moet halen: '36 overall - 3 each category'.

Van de website van toefl kan ik geen score uitleg halen die correspondeert met dit type score / score omschrijving. De relocation agent heeft nog niet gereageerd op mijn vraag wat het betekent.

Weet iemand hier wat '36 overall - 3 in each category' betekent?

Dank je wel.
Jan Willem
 
Dit klinkt mij raar in de oren. 30 is de maximum score per onderdeel voor TOEFL iBT (totaal score is max. 120), maar dat betekent dus dat je geen enkele fout zou mogen maken. Wat voor visum wil je aan gaan vragen? is dit een points-tested visa, en zo ja, hoeveel punten wil/moet je voor Engels claimen? Ik ben zelf docent Engels en heb ervaring met diverse Engelse taaltoetsen. Ik zou zelf adviseren eerder IELTS of PTE als taalexamen te doen dan TOEFL.
 
Dit klinkt mij raar in de oren. 30 is de maximum score per onderdeel voor TOEFL iBT (totaal score is max. 120), maar dat betekent dus dat je geen enkele fout zou mogen maken. Wat voor visum wil je aan gaan vragen? is dit een points-tested visa, en zo ja, hoeveel punten wil/moet je voor Engels claimen? Ik ben zelf docent Engels en heb ervaring met diverse Engelse taaltoetsen. Ik zou zelf adviseren eerder IELTS of PTE als taalexamen te doen dan TOEFL.
Hi, dank voor je bericht. Het klonk mij ook vreemd in de oren na het bekijken van de score uitleg van Toefl. De relocation agent geeft aan dat hij hun required score result niet kan uitleggen en Toefl herkent deze score uitleg (van overall 36) ook niet en verwijst mij weer terug naar de relocation agent. Heel vreemd. Ik ga voor de (sponsored) subclass 457 en ik heb begrepen dat je dan deze test moet doen (of IELTS of PTE inderdaad maar die worden niet aangeboden in het land waar ik woon).