Toeristenvisum > 3 maanden mogelijk?

rob en jolanda

New Member
Ik heb een vraag....

Als wij eenmaal in Australië wonen willen m'n ouders soms voor een half jaar komen en dan zelf een woning huren.
Mijn vraag is of het mogelijk is om af en toe een visum van een half jaar te krijgen, en zo ja, welke?

Jolanda

Wat ik begrepen heb kan dat inderdaad. Ze kunnen een verlengd toeristenvisum aanvragen. Ik meen wel dat daar wat extra papierwerk voor ingevuld moet worden. Volgens mij staan er al wel een aantal draadjes over dit onderwerp op het forum.
Succes

Hallo Jolanda

Dat kan zeker. Wij zelf zijn de afgelopen jaren elke winter voor 4 of maanden naar Australie geweest. Je kan online bij de AMBASSADE visa aanvragen voor langer dan 3 maanden, deze print je uit enlaat je bij de douane zin in Australie. Niet veel werk, alleen kost iets meer  maar volgens mij onder de 100 euro.

Groet Erna

Ja hoor geen pobleem
Afgelopen oktober voor mijn schoonmoeder ook een visum angevraagd voor 6 maanden.
Via de ambassade in berlijn een formulier downloaden dor sturen naar de ambassade in OZ, je moet dan nog wat extra papierwerk doen zoals aantonen van een vaste band met nederland en je krijgt je visum.
Houd er wel rekening mee dat het allemaal wel wat langer duurt.

Succes met de aanvraag

Groetjes Kees

November 2005 op 6-maands touristenvisum naar OZ vertrokken (electronisch aangevraagd, binnen 24 uur toegekend), dit visum (676 geloof ik) na 6 maanden laten verlengen in Brisbane. Geen probleem, moesten wel een bankrekening laten zien waar wat Eurootjes op stonden.

groet

Annelies

Back