total number of skilled visas 97,500

M5

Moderator
20,000 additional Australian Skilled Migration Visas now available.

The Australian Skilled Migration program for 2005-2006 will increase by up to 20,000 additional places, in a further move to address the growing shortage of skilled workers in the Australian labour force. This substantial increase will take the total number of skilled visas available in 2005-2006 to a record high of 97,500.(zie dat lost deze info ook al een keer gepost had!)
 
Is er eigenlijk wel eens iemand geweigerd omdat alle plaatsen al gevuld waren terwijl je genoeg punten had en alles in orde was?
Deze aantallen zeggen mij eigenlijk niet zoveel, of komen er nadat alle mensen die genoeg punten hebben dan ook nog enkele aan te pas die net niet genoeg hadden dan per loting het land in, kandidaten die in de zogenaamde "pool" zaten waar ik wel eens iets over gelezen heb?
 
Hoi Hawk
Dat vraag ik me dus ook af. Want veel mensen waaronder ik ook. Denken dat ze na het positief asses en positief VOG + medical klaar zijn en verwachten dan eigelijk ook het visum. Maar hoe zit dat met de afwijzingen. Het lijkt mij dat de plaatsen toch een keer vol zijn en dus bestaat er een kans dat je ondanks dat alles positief is en 125+ punten haalt toch nog afgewezen wordt???
Ba ik wil daar eigelijk helemaal niet over na denken. Het komt voor ons ook steeds dichterbij moet er niet aan denken dat het afgewezen wordt. Twee jaar er naar toe gewerkt duizende euries uit gegeven en dan een afwijzing Brrrrr niet aan denken :-x :-x
groetjes Barry
 
Voorzover ik weet wordt je aanvraag niet geweigerd als ze hun quota bereikt hebben, maar op 'hold' gezet en pas verder behandeld in het nieuwe financiele jaar (1 juli).
 
Ik hoop dat je gelijk hebt Hans en dat is dan in ieder geval wel eerlijk. Jammer alleen van je dan nog langere wachttijd.
 
Weet iemand dan wel hoe het staat of er wel eens visums zijn geweigerd op  grond van je medicals of VOG? In mijn beleving, voor een skilled visum dan, is als je een positieve skill assessment hebt dat het dan eigenlijk niet meer mis kan gaan......... :|?

Of is dat erg positief gedacht........?

Gr. Sab
 
Er worden genoeg visa geweigerd op grond van VOG of medicals, maar hoeveel % van de totale hoeveelheid aanvragen weet ik niet. Als je een ernstig crimineel verleden hebt, of een ernstige, d.w.z. dure, medische aandoening, is de kans groot dat je geen visum krijgt.
 
Of als je één vraag verkeerd of niet hebt beantwoord in je visumaanvraag misschien. VOG is zeker een afkorting van je Politierapport of zoiets? :blond:
 
[quote author=hawk link=topic=1579.msg18438#msg18438 date=1118995635]
Of als je één vraag verkeerd of niet hebt beantwoord in je visumaanvraag misschien. VOG is zeker een afkorting van je Politierapport of zoiets? :blond:
[/quote]

:-D geweldige smiley! die wilkook.. is ook mijn excuus  :wink:

Nog even over VOG: hebben jullie de australian embassy gebeld voor een brief die je nodig hebt voor de aanvraag???
 
Nee hoor je kan de formulieren gewoon van internet afhalen en anders bij het gemeentehuis halen geloof ik.
 
Yep,de formulieren downloaden van het internet,invullen en dan opsturen naar het O.M. Maar wacht hier mee tot dat de Dimia om vraagt, zeker belangrijk gezien het feit dat het maar een jaar geldig is.

Maar goed we dwalen af er zijn hier verschillende topic's over geopend op het forum!

Groetjes Sander :up:
 
hey hallo , effe een vraagje .Op welke webside kan je deze aanvraag formulieren downloaden ?Ik kom alrijd op die consultancy's terecht.Groetjes
 
Oké thanks .Heb dit gedaan en ga die 28 pagina's nu eens grondig doornemen .
Hoe lang duurt het tussen je aanvraag en het toewijzen van je visum ?
 
njusha: hoe ver ben je in het hele proces? want dat is me niet duidelijk...en natuurlijk kunnen specifieke situaties langer of korter dan het gemiddelde duren...voor meer informatie over hoe lang gemiddeld mensen bezig zijn met een visum-aanvraag danwel Skills Assessment, check: http://www.austimeline.com

Ik hoor van mensen die een VOG en medicals hebben ingeleverd nog altijd zo rond de paar weken moeten wachten. En het kan nog rond de 3 maanden+ duren als je je uiteindelijke visum-aanvraag indient (die je dus al voor je aanvraag van VOG en medicals hebt ingestuurd)
 
Hallo , ik sta helemaal nog niet ver .Maar we hebben een eigen zaak en je moet die eerst overlaten voor ik kan vertrekken .We hebben een termijn van 2 jaren in gedachte .Maar ik zal dus maar beter een jaartje wachten voor ik de aanvraag indien denk ik of kan ik met mijn skilled visa nog enkele maanden hier blijven ( Belgie bedoel ik)?
Alvast bedankt voor de tip  :)
 
En wanneer moet je eigenljik die IELTS gaan doen? Die VOG lijkt me inderdaad niet zo'n probleem...........
Greetz van "ook zo'n blond(t)je" :blond:
 
Back
Top