TRA altijd zo moeilijk?

PBee

New Member
:?  Echt soms heb je er helemaal genoeg van zoals nu ik had al mijn dilpoma's (Geen zwemdiploma's duh) en getuigschriften laten vertalen en opgestuurd naar TRA.
Krijg ik een brief terug dat ik gedetailleerde info moet toesturen met de duur van mijn opleidingen het doel de taken en dingen die ik geleerd heb enz. en dit dus ook van mijn bedrijven waar ik gewerkt heb ik ben inmiddels 10 jaar kok waarvan 6 zelfstandig en zij willen precies weten wat je kunt heeft iemand hier ervaring mee hoe gedetailleerd je moet zijn???

Ik hoopte in september te kunnen vertrekken maar ik geloof dat al dat papier werk t een beetje opschuift.

Maar goed ervaringen ???
gr. Pbee                :shock:

How are u,.. :up:

Ja kl**ten is dat.... Ik heb het zelfde moeten doen gewoon ff je schouder er onder en er voor gaan dan komt het goed.

Ik heb zelf LTS elektrotechniek gedaan daarna MBO avionica. Ik moest voor het MBO, voor elke jaar een studie gids laten vertallen met daar in alle vakken en het aantal uren les van die vakken.

Voor LtS was het wat moeilijker dat was voor mij meer dan 10 jaar geleden en om het nog moeilijke rte maken is het systeem helemaal veranderd naar een VMBO oid??? Dus daar hadden ze helemaal niks voor mij geen studie gids of lessen paket niks,... ik heb toen een oude leraar die daar gelukkig nog werkte aan gesproken die heeft een document gemaakt met al mijn examen vakken + het aantal les uren ( studie load).

Als dat allemaal gebeurd is, moet je van elke werkgever een referentie brief hebben met daar in wat je functie was, dat je daar goed in was en hoe lang je er hebt gewerkt.
Zelf moet je ook nog een documentje in elkaar draaien. Maar daarin een functie omschrijving. Dit staat trouwens allemaal in het TRA documentje die voor ieder vak te krijgen is. Op mijn documentje stond er netjes stap voor stap wat je moet presenteren.