TRA eisen voor zelfstandigen

bono

XPdite Sponsor
De TRA vraagt voor zelfstandigen diverse papieren. Het meeste is geen enkel probleem, alleen vragen ze ook verklaringen van klanten waar je werk aan levert, met ook vermeld wat ze per jaar afnemen.
Nu hebben wij een winkel, en dus werken we niet in opdracht. Als we werk leveren aan klanten is dat meestal eenmalig, een klant laat nu eenmaal niet wekelijks lijsten maken.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kan wel werkbonnen en afleverbonnen van een aantal klanten meesturen met daarop hun kontaktgegevens voor verificatie evt. Samen met inkoopfakturen zou dat volgens mij ook kunnen.
Maar hoe streng is de TRA?
 
[quote author=bono link=topic=1882.msg17538#msg17538 date=1118224235]
De TRA vraagt voor zelfstandigen diverse papieren. Het meeste is geen enkel probleem, alleen vragen ze ook verklaringen van klanten waar je werk aan levert, met ook vermeld wat ze per jaar afnemen.
Nu hebben wij een winkel, en dus werken we niet in opdracht. Als we werk leveren aan klanten is dat meestal eenmalig, een klant laat nu eenmaal niet wekelijks lijsten maken.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kan wel werkbonnen en afleverbonnen van een aantal klanten meesturen met daarop hun kontaktgegevens voor verificatie evt. Samen met inkoopfakturen zou dat volgens mij ook kunnen.
Maar hoe streng is de TRA?
[/quote]


Hoi Bono,

Wij hebben gekeken met welke klanten je een betere band hebt en die hebben wij gepolst of zij een formulier wilden ondertekenen, met daarop hun gegevens, en de diensten die wij geleverd hebben aan hun. Je kunt die formulieren al van te voren maken, dat als ze komen ze het alleen nog maar te hoeven ondertekenen. Dit kan je ook doen bij je afnemers.

Veel succes Jacky
 
Back
Top