TRA vraag

Steve

XPdite Sponsor
Ben al een aardig tijdje aan het kijken en zoeken maar niet zoveel kunnen vinden vandaar deze vraag.

Wij hebben al ruim 3 jaar een autobedrijf, inkoop/verkoop/reparaties enz..

Wij willen voor een 175 visa gaan en zijn nu dus bezig om alle papieren in orde te maken voor de TRA.
We moeten aan kunnen tonen dat we minstens 20 uur p.w reparatie's uitvoeren, omdat we onder de sol, motor-mechanic onze aanvraag indienen.

Wat willen ze nu echt zien van je, behalve je diploma's natuurlijk.
Wij denken aan KVK uitreksel, jaarcijfers, facturen van klanten, brief van onderdelen leverancier, foto's van de werkplaats.

Als ik er over lees krijg ik de indruk, hoe meer hoe beter!

Misschien dat iemand een soort gelijke ervaring heeft gehad met een eigen zaak.

Ik hoor het graag..
afro.gif


Alvast bedankt,

Steven
 
Hoi Steven,

Onze ervaring is om idd zoveel mogelijk info aan te leveren.
Onze eerste TRA aanvraag is afgewezen omdat er naar hun inzien te weinig informatie in stond, en dat terwijl onze emigratie-agent het meer dan voldoende vond.
Na een tip van een andere expediter hebben we een uitgebreid verslag gedaan van alle werkzaamheden, met foto's, uitdraaien, schema's, de hele santekraam. Et voila, TRA binnen!
Het is een hele klus, maar zeker de moeite waard! :wink:

Succes ermee, Marie :up:
 
Wat heel belangrijk is;
Je hebt jezelf niets geleerd, alles komt van schoolopleidingen, cursussen en leermeesters.
Ze zij hier ook gek van apprenticeships. Ik heb mijn MTS stages voor de TRA aangeduid als apprenticeships.
En daarna heb ik nog vele jaren onder begeleiding gewerkt.
TRA koste me 3 pogingen, we hebben bij de laatste poging mijn (75% autodidactische) lasrobotkennis, gedowngrade naar Basic Metalworker.

Bart
 
Hoi Steven, ze hebben het hierboven al goed uitgelegd aan je. Klopt, je moet zoveel mogelijk meesturen. Kan je zo gek niet bedenken. Dat wat je zelf al zei moet je zeker doen.(KVK, jaarcijfers, facturen, brieven boekhouder en klanten , foto's )
En referenties van klanten en van je stage bedrijven zou ik ook doen.
Wij hebben er ook maaanden op gezeten :-( , maar wel 1e keer meteen raak bij de TRA!( maar ons buro heeft dan ook alles goed uitgelegd )
 
Bedankt voor jullie response!

Zoals ik eigenlijk al dacht, beter teveel dan te wenig info meesturen!!
Dat word een hoop vertaal werk in ieder geval!
shocked.gif


Moet je dan ook alles nog een keer laten certificeren na het vertalen?
B.v jaarcijfers, getuigschrift, facturen van klanten/boekhouder enz..

Greetz,

Steven
 
Ja dat is een berg werk Steven... en nog erger, ja, je moet het ook na vertalen ook allemaal laten certificeren , dus euh... :greedy: :thumbd:
 
Sjemig, dan was mijn RPL zo erg nog niet. Dat moest ik allemaal zelf schrijven, maar dat is misschien wel makkelijker dan overal en nergens documentatie en verklaringen vandaan halen. En het kan gelijk in het Engelands ;-)
 
Ja dat is een berg werk Steven... en nog erger, ja, je moet het ook na vertalen ook allemaal laten certificeren , dus euh...
greedy.gif
thumbd.gif


Jeetje..dat word echt een berg met werk.
Heb net een heel stuk zitten lezen over het aanleveren van documenten ivm eigen zaak. Het is echt een hoop meer werk dan als je een werknemer bent!
angry.gif


Het certificeren is nog het minste werk, dat moet toch uitbesteed worden aan een notaris €€€€
cry.gif
.

Ik heb in ieder geval van mijn diploma's een copie in het engels op laten stellen en laten stempelen door de College. Dat scheelt alweer vertalen.!
Alleen de cijferlijsten moet ik laten vertalen!

Maar je moet er wat voor over hebben.
afro.gif


De TRA lijkt wel een moeizamer proces dan de werkelijke visum aanvraag of niet Bloemetjes??

Gelukkig hebben we nog even voor de nieuwe SOL komt, maar wil het liefts wel al een TRA klaar hebben liggen zodat we gelijk onze visa aanvraag kunnen indienen!

Greetz,

Steven
 
Er zijn verschillende mensen die mogen certificeren. Wij hebben een paar mensen afgebeld en zijn uiteindelijk uitgekomen bij een advocate (zelfstandig dus zonder personeel). Zij heeft vaak onze papieren gecertificeerd en af en toe zelfs voor niets. Volgens mij is het meeste wat ik ooit bij haar betaald heb 75 euro geweest, en toen had ik wel 30 formulieren.
Even rondbellen dus en prijzen vergelijken, want er zit heel veel verschil in.
 
Hoi Nien,

Ik dacht dat het bij een notaris moest gebeuren?
Maar een advocaat is dus ook voldoende?
Heb je voor mij een adres van die advocate?

Alvast bedankt!
afro.gif
 
Wij hebben al onze gecertificeerde kopiën op het gemeentehuis laten maken. Officieel 8 of 9 euro per pagina maar als je met meer komt krijg je wel een prijsje.

Op zich beschouw ik alles als onderdeel van de visumaanvraag, Steven80. De eigenlijke visumaanvraag is een kwestie van inloggen, gegevens invullen en documenten uploaden, twee uurtjes werk. Maar voor je die documenten hebt, da's andere koek!
 
Voor het certificeren moet je even goed rondneuzen.
Wij hebben geloof ik €1 per kopie betaald, bij een notaris in Alkmaar.
Voor een vriendin was een taart zelfs voldoende als betaling :up:
Het kan echt veeeeeel goedkoper dan dat vele geldbeluste notariskantoren je willen doen laten geloven.

Bart
 
Het zou lekker zijn als het maar een taartje zou kosten...
Goed rond shoppen is dus wel de moeite waard!:grin:

Alvast bedankt voor jullie hulp!:up:


Greetz,

Steven :up:
 
Back
Top