TRA vraagje(s)

perth

New Member
Ik ben mijn assesment TRA aan het voorbereiden maar zou dit doen op basis van ervaring, heb geen diploma dat ik kan voorleggen. Pathway D noemen jullie dit? Ik zoek alle mogelijke referentie's bij elkaar maar wat kan een meerwaarde zijn? foto's? Alsook welke doc moet je zeker door de notaris laten stempelen + prijs ongeveer? Ik las ergens dat je ten laatste 12mnd van de afgelopen 18 mnd dit beroep moet uitoefenen maar in de asco fiche staat hier geen enkele vermelding van deze termijn, enkel dat je ervaring moet kunnen aantonen of moet ik toch booklet 6 volgen. Sinds kort zijn we zelfstandige en ja dit is dubbel veel werk. Alle tips welkom want meestal heb ik echt geen geluk met zulke zaken...Waar letten ze echt op. Ik heb een statuary declaration daar ik in het buitenland heb gewerkt en geen ref meer beschikbaar zijn. Elk geval is natuurlijk anders... Experts on the forum please help! Heb me al suf gelezen. :lol:
 
Voorlopig ga je een probleem krijgen.
Pathway D bestaat sinds 1 november? niet meer :x

Er wordt wel aan gewerkt onder andere door een van onze medeforummers (en onze emigratieagent :up:)

Rob heeft voor mij ook nog een appeltje te schillen met de TRA :evil:

Bart
 
Dat begint hier al goed  :thinking: Kijk in heb in België een A2 diploma Toerisme en Onthaal (tot 18j dus hoger secundair onderwijs maar geen post-secondary level daar ze waarschijnlijk +3 j bedoelen) maar heb steeds in de expeditie gewerkt dus geen bachelor,  weet iemand of ik kans maak? ik weet niet goed wel education level dat is in Australië...anders omscholen tot??? :-(
Alle raad welkom, we zitten hier allemaal in hetzelfde bootje...
 
Hiya,

Wij zitten met hetzelfde probleem... M'n man heeft wel 14jaar werkervaring maar geen timmermans diploma. Dus hij moest weer trug naar school. Dit is pas na de zomer omdat hij hiervoor z'n baan moet opzeggen en gezien we over een maandje of 4 ons tweede kindje krijgen is dit financieel even niet mogelijk. Dus ik zou zeggen zorg voor je papieren voor de occupation waar je mee kan emigreren en mischien hebben we geluk dat de TRA z'n besluit terug draait waardoor je al meteen voor die assesment kan gaan.

Smiles, Betty.

Het duurt allemaal wat langer maar komen zullen we er!
 
[quote author=perth link=topic=8159.msg107089#msg107089 date=1199633610]
Ik ben mijn assesment TRA aan het voorbereiden maar zou dit doen op basis van ervaring, heb geen diploma dat ik kan voorleggen. Pathway D noemen jullie dit? Ik zoek alle mogelijke referentie's bij elkaar maar wat kan een meerwaarde zijn? foto's? Alsook welke doc moet je zeker door de notaris laten stempelen + prijs ongeveer? Ik las ergens dat je ten laatste 12mnd van de afgelopen 18 mnd dit beroep moet uitoefenen maar in de asco fiche staat hier geen enkele vermelding van deze termijn, enkel dat je ervaring moet kunnen aantonen of moet ik toch booklet 6 volgen. Sinds kort zijn we zelfstandige en ja dit is dubbel veel werk. Alle tips welkom want meestal heb ik echt geen geluk met zulke zaken...Waar letten ze echt op. Ik heb een statuary declaration daar ik in het buitenland heb gewerkt en geen ref meer beschikbaar zijn. Elk geval is natuurlijk anders... Experts on the forum please help! Heb me al suf gelezen. :lol:

[/quote]


Mijn advies; alles wat je kan bedenken toevoegen. Mijn assesment was de eerste keer afgekeurd door de TRA. Ik ben coupeuse en heb een MTS diploma. Werk nu 910 jaar) als hoofdcoupeuse bij een standbouwbedrijf voor stofferingen. Gelukkig kon ik een review krijgen en heb alle details van mijn werk opgeschreven, foto's toegevoegd van projecten en zelfs van een project iedere stap omschreven met een foto erbij. Tweede keer goedgekeurd door TRA, aleen vonden ze mij geen coupeuse maar een 'Canvas Goods Maker'. Ook goed....

Succes ermee!

Groetjes Sigrid
 
[quote author=Siegrick link=topic=8159.msg107127#msg107127 date=1199647758]
Werk nu 910 jaar) [/quote] En je was nog geen 45 jaar ten tijde van ja aanvraag? :grin:
 
[quote author=tweety link=topic=8159.msg107134#msg107134 date=1199649205]
[quote author=Siegrick link=topic=8159.msg107127#msg107127 date=1199647758]
Werk nu 910 jaar) [/quote] En je was nog geen 45 jaar ten tijde van ja aanvraag? :grin:
[/quote]
misschien een retirement visa verstandiger :grin:
 
Back
Top