trouwen en gezamelijk gezag???

Monique43

New Member
Ik heb een leuke man leren kennen en nu zouden we graag willen emigreren naar Australie .
Hij is weduwnaar en getrouwd geweest met een Australische en nu kunnen zijn dochters de Australische nationaliteit aanvragen.  Hij is zelf Nederlander en woont hier Zij kunnen emigreren .
Mijn vraag is als ik met hem wil emigreren moet je dan getrouwd zijn of  samengewoond hebben in Nederland?
En hoe zit het met mijn zoontje van 8 , mijn ex en ik hebben het gezamelijk gezag en hij geeft nooit toestemming. Heeft iemand daar ervaring mee

Groetjes van Monique

Hoi Monique,
Inderdaad, als je gezamelijk gezag hebt is het in principe einde verhaal..... Je expartner zal dan toestemming moeten geven of zelfs compleet afstand doen van zijn gezag.....
Je kunt het geloof ik wel voor een Rechtbank brengen die er eventueel over kan beslissen als dit echt een probleem wordt (uiteindelijk woont jou zoon bij jou neem ik aan?). Ik heb alleen gezag over mijn twee kinderen maar ze kijken ook naar omgangsregelingen. Je kunt je kind niet zomaar ontdoen van het contact met vader schijnbaar.... daar zou dan iets voor geregeld moeten zijn. Ik vondt nog net op tijd een brief waarin staat dat hij afstand doet van zijn verzoek tot omgang, dat was dus mijn geluk.
Ik zou het inderdaad eens goed nalopen hoe het in jouw geval zit en eventueel informatie inwinnen bij een advocaat als je dit echt wilt doorzetten.
Ik hoop dat dit je plannen niet zal tegenhouden!
Succes, en laat me de afloop even weten!
Groetjes,
Marina

Back