Tussentijds naar aussie

claudet12

New Member
Hallo allemaal.

Heb een vraag over de mogelijkheid tussentijds naar Australie af te reizen in afwachting van mijn spouse visa.
Ben getrouwd met een australier en ben samen met mijn man in april naar Berlijn geweest voor de visum aanvraag. Nauw zijn er vervelende complicaties opgetreden mn de afwachting van de 3 maanden termijn na een rechterlijke uitspraak om de ander ouder de kans te geven in beroep te gaan.
Die tijd is nu verstreken maar moet daar nog het bewijs van opsturen naar Berlijn om mijn visa rond te krijgen. Ik weet dat het allemaal goed komt maar wil desondanks toch alvast op een touristen visa weg. Nu komt de vraag: kan ik op een touristen visa weg met de kids terwijl mijn spouse visa procedure loopt. Wat zouden de gevolgen van kunnen zijn tussentijds op een touristen visa naar Australië te gaan. Mij is bekend dat ik mijn visum buiten Australië af moet wachten, maar de tickets zijn zo goed als betaald voor een bepaalde tijd.

Wie O wie heeft antwoord op mijn vraag?

Bvd,

dit kan zeker, heb ik ook gedaan, niet op spouse visa, maar je moet wel het land uit om visum geldig te maken.
dit is wel 5 jaar geleden.

de groeten

Hein

Zijn er nog andere mensen die hier nog iets zinnigs over kunnen zeggen? Wij hebben de aanvraag online ingediend en verwachten ( :|) ons visum in december. Mocht het visum echter later komen, denken we erover om misschien toch volgens de planning op 3 januari te vertrekken, dan maar op een toeristen visum en bij ontvangst van de grantletter (gaat via bureau) even naar Nieuw Zeeland of Singapore te vliegen.

Sacha

Hoi Sacha,

Ik denk dat het kan (denk het gelezen te hebben op het forum hier ergens). Maar vraag het anders ook eens aan Buysse? Dat zijn nu ook typisch de vragen die ze moeten kunnen beantwoorden .. :)

Je hebt helemaal gelijk, het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze geld aan ons over houden!

Het kan wel hoor, maar je moet er wel mee oppassen.
Lela en Rudy hebben het ook gedaan, zie hier http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,4630.msg116775.html#msg116775

Bart

Ook ik ga zoals het er nu naar uit ziet op een toeristenvisum.
Mijn aanvraag (176) is 9 december ingediend, tot op heden geen CO. Nu heb ik een ticket voor 5 augustus en een toeristenvisum voor 6 maanden.

Let wel op bij het aanvragen van een toeristenvisum, je laatst verkregen visum is geldig! Dus komt je PR onverwacht sneller en eerder door dan je toeristenvisum, dan vervalt je PR. Het is dus zaak goed te plannen. Ook moet je de DIAC op de hoogte brengen van het feit dat je in Australie bent. Je krijgt dan voordat je visum wordt afgegeven een berichtje, dient het land te verlaten, daarna PR en dan nog enkele dagen wachten voordat je deze daadwerkelijk in je paspoort krijgt.

Kortom het kan allemaal wel maar ik weet niet of dit zo handig is met een gezin. Daar bij mag je al die tijd dat je op een toeristenvisum in het land bent ook niet werken.

Groetjes Chantal

Ben zo blij met alle mensen die meedenken  :up:
Het idee is goed , maar inderdaad de uitvoering met een gezin een stuk minder.

Er zit dus niets anders op dan te wachten en desnoods maar direct vanaf Berlijn doorreizen!

[quote author=Sacha link=topic=9020.msg120915#msg120915 date=1215535650]
Er zit dus niets anders op dan te wachten en desnoods maar direct vanaf Berlijn doorreizen!
[/quote]
Ik hoop dat dit er voor mij ook nog in zit........nog 4 weken

Chantal

Hi to all

Bedankt voor alle reacties. Het is inderdaad niet makkelijk  op een slinkse manier binnen te komen met kinderen. Zal geduldig afwachten ook al is het niet makkelijk.

Het is wel een idee om te proberen mijn visum in Berlijn op te halen en vanaf daar te vertrekken waren het niet dat mijn case manager niet zo hulpvaardig lijkt te zijn.
Morgen trek ik de stoute schoenen aan en ga ik een telefoontje wagen naar Berlin.
Im going to keep my fingers cross, who knows.

Claudet,

Once again hi to all,

Ben intussen op een touristen visum in Australie aangekomen.
Heb nergens hinder ondervonden, maar weet niet hoe verder te gaan van hieruit.

Samengevat: partner visa nu 3 maanden in behandeling in Berlin, case manager lijkt alle tijd te hebben. reageert niet op onze telefoonjes en emails. Hem middels een email op de hoogte gesteld van mijn bezoek aan mijn man Down under.

Mijn visum is 3 maanden geldig, moet ik van hieruit diac benaderen?
Weet echt niet hoe verder. Mochten er mensen zijn die mijn via deze weg voorgegaan zijn dan hoor ik hun reactie graag.

Bvd.

Back