Twee keer skills asessment?

arno

New Member
Na een lange tijd hebben we besloten om te emigreren naar australie. Booklet 6 hebben we uitvoerig gelezen en weten we ondertussen ook welke code we hebben voor ons beroep.

Alleen zitten we nog te puzzelen of ik (vetasse, waar mijn beroep onder valt) en mijn man (TRA, waar zijn beroep onder valt) moeten versturen of alleen mijn man. Omdat we getrouwd zijn.

Ik moet toch ook die code van je beroep toegekent krijgen of zie ik dit verkeerd.

Wie kan ons helpen.

:) :) :)

Groeten Arno en Annemiek

Hallo Arno en Annemiek...

In het kort: Komt je man alleen aan genoeg punten voor het visum waar jullie voor willen gaan, laat dan de Skills Assessment voor jou achterwege. Lukt dat niet, doe dan zelf ook de Skills Assessment om zo ook die extra paar punten te vergaren, die je misschien hard nodig hebt....Het is dus niet verplicht om beiden een Skills Assessment te doen. Tevens is het voor beiden niet verplicht om een visum aan te vragen. Een van jullie kan nl. straks het visum aanvragen en de andere persoon (en evt. kinderen) liften dan mee op het visum van de hoofdaanvrager....

Hoop dat het zo duidelijk is....

Heel erg bedankt voor je hulp.

We gaan eens even kijken of hij de punten kan halen.

Groeten Arno en Annemiek :-D :-D

Vind het al knap dat jullie uit dat web van informatie komen, ik snap er nog geen hout van. Welicht dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen. Mijn vriend is australiër dus die kan gewoon gaan (hihi) maar ik moet nog met de hele papierwinkel beginnen, help help help

Inkydoorn: jij hebt een australische partner en daarom hoef jij helemaal geen Skills Assessment te doen. Jij hoeft niet te bewijzen of je opleiding en werkervaring goed genoeg is voor Australie. Jij moet bewijzen dat jullie relatie een echte relatie is en niet een relatie die er op gebaseerd is om een persoon asiel te verlenen. En je zult veel verschillende bewijzen moeten verzamelen....welke dat precies zijn weet ik niet, maar er was iemand die een hele waslijst met bewijzen hier ergens op het forum neergezet had...en volgens mij moet je Booklet 1 hebben....

Twee maal een skills assessment is inderdaad niet altijd nodig. We vragen ons echter af of het verstandig is om wel beide assessments in de visum aanvraag te verwerken. Wij zouden mogelijk twee maal bij CPAA een positieve assessment kunnen ontvangen (aanvraag van martijn hopen we deze week of volgende week positief terug te ontvangen die van mij zal iets langer gaan duren).

We vragen ons nu af of het verstandig is bij ontvangst van martijn zijn assessment direct de visum aanvraag in te dienen (omdat ons beroep op modl staat en we afvragen hoe lang dit er nog op zal staan), of te wachten op mijn assessment wat nog rustig 3-4 mnd zou kunnen duren om vervolgens met twee beroepen op de modl lijst de visum aanvraag in te dienen. We zijn er niet zeker van dat die van mij goedgekeurd wordt (die van martijn overigens ook niet maar goed we hebben toch weer wat vertrouwen in de hele situatie). Wat nu te doen wel wachten niet wachten,  we zijn een beetje ongeduldig. Hoe eerder de visum aanvraag weg hoe beter.

Is het ook mogelijk om achteraf nog de punten voor de spouse skills toe te voegen (na een positief assessment van mij), als we reeds een case number toegewezen hebben gekregen of zullen ze zulke aanpassingen niet meer accepteren?

gr veer

Veer,

Heb je de punten van jouw Skills Assessment echt nodig voor de aanvraag?
Zo ja....wachten totdat die van jou ook goedgekeurd is en dan beide uitslagen meenemen.
Zo nee...snel invullen en opsturen als de positieve uitslag van die van Martijn binnen is...

Als je de punten niet perse nodig hebt, dan zal het je toch jeuken.....of zie ik dit te nuchter?
(tja, ik ben nu eenmaal een nuchtere tukker uit het oosten des lands)

Nee we hebben de punten niet nodig zolang ons beroep op de MODL blijft staan. Zodra deze eraf is hebben we ze wel weer nodig....dilemma...dilemma

gr veer

Back