Twee nieuwe Ozzie PRs nu in Brisbane

M

micky & menno

Hallo!

Ik ben Micky en ik ben samen met mijn man Menno op 1 december in Brisbane aangekomen. Wij hebben een 'skilled independent visa' en zijn van plan meerdere jaren in Australie te blijven wonen. We zijn 2 keer eerder in Australie geweest (Sydney, Melbourne en Adelaide) en zijn nu in Brisbane om te kijken of hier werk te vinden is voor mij (Menno heeft een eigen Internet bedrijfje).

We vinden het weer hier erg lekker en de hele outdoor lifestyle, en dat het wat rustiger en relaxter is dan bijv. Sydney en Melbourne. Maar het kan zijn dat we alsnog in een van die andere steden terechtkomen, want het hangt er maar net vanaf waar ik een baan kan vinden. Ik ben in zowel Brisbane als in Sydney en Melbourne aan het solliciteren. Even afwachten dus.

Ik heb net wat op dit forum zitten lezen, en volgens mij zijn er veel mensen hier die graag naar Australie willen of bezig zijn met de emigratieprocedure, maar minder die hier al wonen, of lijkt dat maar zo?

Groetjes,
Micky & Menno
 
Had ik mezelf geregistreerd, vergat ik in te loggen voordat ik bovenstaande bericht schreef. Volgens mij krijg ik dan geen bericht als iemand reageert, dus als je reageert, kun je dan svp op deze reactie reageren zodat ik daar bericht van krijg? (of werkt dat niet zo?)
 
Hi Mickey

Wij wonen al geruime tijd (8+jaar) in Brisbane, of beter gezegd tussen Brisbane & the Gold Coast in. Waar zitten jullie ongeveer als ik vragen mag?

Als je notified wilt worden van nieuwe berichtjes kun je dat geloof ik in je eigen set up aangeven?? Maar een van de moderators zal vast wel bijspringen met een beter antwoord...nog erg vroeg hier....

Groetjes
Syl
 
Ik kreeg een mailtje dat er een reply was, dus dat zit wel goed.

Wij zitten op het moment in een self-contained apartment in Kangaroo Point, dat hadden we vanuit Nederland al geboekt voor de eerste maand. Maar we zitten nogal dicht bij hele drukke brede wegen dus dat is niet zo lekker.

Als we hier gaan wonen dan willen we graag ergens vlakbij het water, of dat nou de zee of de rivier is, met uitzicht en rust, niet bij een grote weg, maar liefst wel met een supermarkt en winkeltjes in de buurt. Een apartment in een complex met zwembad zien we wel zitten, een heel huis met tuin hoeft niet zozeer (we zijn met z'n tweetjes). We vinden New Farm wel leuk, en waren ook gecharmeerd van Redcliffe, maar dat ligt wel net iets te ver weg misschien als je in het CBD werkt. Hoever woon jij van de stad af? Werken jij of je man in het centrum?
 
Hi Mickey

Ik werk bij Logan TAFE en het kost mij een minuut of 8 om naar mijn werk te rijden, dat is dus "peanuts" hier. Hubbie werkt als semi-self employed Chef, en wordt via een Agency uitgezonden naar Hotels, Restaurants etc. dat kan varieren van the GPA (twee weken geleden) in Coolum tot Oakey Armybase. Die klokt dus beduidend meer uren in de auto. Dit doet hij nu een klein jaartje, hiervoor werkte hij inderdaad wel in het CBD maar door de hospitality uren viel het qua verkeers drukte, etc. mee en was het dus geen probleem (deed er een minuut of 25 over?)

New Farm is inderdaad wel heel erg leuk en erg levendig maar met twee ukkies een stuk minder aantrekkelijk ook financieel niet echt een optie voor ons. Redcliffe is inderdaad wel heel erg leuk maar daar is het ook wel weer even zaak dat je kijkt in welke buurt je je vestigt. Is Wynnum of Cleveland niets voor jullie? Zon, zee, strand, mooie buurt en goed te doen als je naar het CBD moet pendelen?

Groetjes
Syl
 
Back
Top