Tweede jaar working holiday visa?

Jimbte

New Member
Hey,

Vraagje?

momenteel ben ik bezig om alle papieren uit Nederland bij elkaar te krijgen zodat ik een aanvraag kan doen voor een cititzenship.
Dit gaat (helaas) nog wel even duren voordat alles rond is.
Omdat ik hier op een working holiday visa ben denk ik dat het verstandig is om second year visa werk te doen zodat ik niet in tijdnood kom.

het werk valt onder Regionaal werk, Dus: boerderij werk, fruit plukken en nog een aantal andere manieren.

Weet iemand hier toevallig nog een goed adres om farmwork te doen?


Groeten Jim,
 
Beetje erg algemene vraag, Jim.
Hangt er erg vanaf waar je zit.
In je profiel staat Brisbane, daar is wel seizoenswerk te vinden. Loop de hostels af, kijk of er wat op de prikborden hangt. Praat met de backpackers, zo kom je ook veel te weten.
Wellicht is het beter om te verkassen naar de rural gebieden.

Meer weet ik ook niet. Succes ermee!
 
Voor het aanvragen van een citizenship moet je vier jaar in Australie wonen. Ik ben wel nieuwsgierig hoe je van plan bent om de overige twee jaren hier te blijven. Of woon je hier al langer?
 
Jim bekijkt of hij via zijn vader aan een aussie paspoort kan komen:
Hey,

Ik ben Jim, 24 jaar en momenteel in Australie sinds 15 Februari op een working holiday visa.

Ben in Brisbane (Redlands) mijn avontuur begonnen en ben hier nog steeds.
Bevalt echt uitstekend hier en werk als barista in een coffeezaak hier vlakbij.

De mensen waarbij ik verblijf zijn verre familie.

Momenteel ben ik aan het uitvinden of ik in aanmerking kom voor een paspoort.
Mijn vader is hier geboren in 1958 en naar 3 jaar hier te hebben gewoond terug verhuisd naar nederland met mijn grootouders.
Hij bezit nog steeds de Australische nationaliteit.

Als er mensen zijn die is een drankje willen doen in Brisbane of gewoon even bij willen kletsen via het forum stuur gerust een bericht.
Of als er mensen zijn met de zelfde ervaring met emigreren zie ik heeel graag een bericht tegemoet.
Kan wel wat hulp gebruiken. haha!


Groeten Jim,

Wat betreft seizoenswerk... Ik heb geen idee hoe het in Queensland zit, maar de graan oogst begint binnenkort en mogelijk dat je op een boerderij op de tractor kan zitten. Lastig om daar achter te komen zonder contacten though. Als je wilt reizen naar WA dan kun je wel 'makkelijk' farm work vinden via aussijobs.com.au
 
Het mango seizoen begint nu in de NT. veel baantjes en het is regionaal. veel backpackers werken hier ook op een 'station' beetje paard rijden, koeien bijeen drijven, hekken repareren etc.
 
Back
Top