tweedehands auto kopen - Adelaide

kat

Active Member
Iemand tips hoe te beginnen zoeken naar betrouwbare tweedehands-auto's? Verkoopsites genoeg, maar hoe begin je eraan?
Iemand misschien tips voor betrouwbare adresjes/verkopers - omgeving Adelaide?

Wij beiden "non-kenners" op vlak van auto's :oops:
 
Wat altijd geldt (en ik woon nog steeds in NL), japanse auto's zijn het meest betrouwbaar. voor de rest, kijk altijd naar de onderhoudshistorie! En heb je geen goed gevoel bij een auto, lekker laten staan en op naar de volgende....
 
Auto's die niet zijn schoongemaakt (onder de motorkap) zijn altijd fijn. Kun je beter zien wat er zoal lek is e.d.

Kijk naden goed na. Naden dienen overal gelijk te zijn qua breedte en dergelijke. Als ze links breder of smaller zijn dan rechts: schade geweest. Hoeft niet erg te zijn mar als je er geen verstand van hebt even verder kijken wellicht...

Kijk onder de motorkap en in de kofferbak naar de (kit)naden. Zijn deze links en rechts hetzelfde qua textuur, dikte, vorm enz. Zo niet: Zie hierboven.
 
een subaru forester/liberty kopen bij een particulier met onderhoudshistorie, al jaren een van de meest betrouwbare auto's
 
Hoi Kat,

Komen jullie ook op de SA avond?
Ik kan je een hoop tips geven, zit al 15 jaar in de auto's :)

Groeten Steven
 
Adac (Duitse ANWB) meet altijd hoeveel auto's hun wegenwacht moet helpen. Dus beetje Europees gericht maar beter iets dan niets zeg ik dan maar. De 'test' staat wel heel hoog aangeschreven.

http://www.anusedcar.com/ Voor elk jaar en elke leeftijdscategorie een 'fault percentage' breakdown.
 
Hoi Kat,

Komen jullie ook op de SA avond?
Ik kan je een hoop tips geven, zit al 15 jaar in de auto's :)

Groeten Steven

Aha, dat klinkt goed!;)
Wij gaan proberen te komen naar SA avond. Maar nog even zien hoe te regelen, want is voor ons wel eindje karren...:confused:
 
ebay is toch een van de betere sites...zo hebben wij ook onze auto gevonden
carsforsale.com.au ook een hele goede.
tradingpost.com.au...
 
Ja, ik koop het liefst paticulier...kun je het meest mee onderhandelen;)
Dealers zijn meestal wat vaster in de prijs..
 
Back
Top