Twijfel

schockaertglenn

New Member
Is het daar echt zoveel beter? Op vakantie gaan is 1 maar wonen ..
Hebben jullie echt geen spijt als je denkt aan familie en vrienden hier, kan me moeilijk voorstellen dat het echt voelt alsof jullie er bij horen etc.. Ook qua nieuwe mensen leren kennen..
Wat denken jullie?

Twijfels ! o_Oo_O
 
Het is daar waar je woont wat je er zelf van maakt.
Als je denkt dat alles hier beter is, dan ben je verkeerd.
Ook hier is er politiek. :(
Ook hier moet je werken etc.
Maar voor ons is het inderdaad beter ja.
Tuurlijk mis ik af en toe mijn familie, maar dan kijk ik naar mijn kids en zie hoe gelukkig ze zijn hier.....
 
Helemaal eens met @Wilsil. Wij zijn in januari dit jaar met een permanent visum verhuisd naar Perth, zonder baan en met twee kids (5 en 7). Ik moet zeggen, het was een spannende start omdat de banen niet voor heet oprapen liggen. Maar inmiddels hebben we een mooi leventje opgebouwd! We hebben werk, de jongens doen het geweldig op school, ze hebben nieuwe vriendjes en spreken de taal al goed. Wij voelen ons heel gelukkig hier en zijn heel blij met de stap die we hebben durven nemen. Ik zou het zoooo weer over doen! Happy :):)! En ja, missen is een groot woord...we hebben totaal geen heimwee, het is meer dat je sommige momenten mist dat je niet bij je familie kunt zijn, maar we hebben er zoveel voor terug gekregen. Skype en alle andere sociale media maken de wereld een heel stuk kleiner! Ik merk ook dat mijn wereldje enorm vergroot is. In NL weet je precies wat wanneer op welk moment gaat gebeuren, met wie, hoe laat etc....omdat dat al jaren hetzelfde is. Hier kun je lekker weer je eigen leven inrichten en dat voelt geweldig! Het klimaat en de mooie natuur doet je elke dag beseffen hoe fijn het hier is. Ik denk dat het er ook van af hangt of je alleen bent of met een partner of gezin emigreert. Alleen lijkt me een stuk moeilijker. Succes met de keuzes die je gaat maken!:up:
 
Het is niet 'beter' hier. Het is 'anders'. En overal laat je wat achter. Hier moeten de meesten echt bij nul beginnen. Vakantie is inderdaad anders en het is goed om daarbij stil te staan.

Ik neem aan dat jij/jullie zitten te denken om te emigreren? Misschien eerst een Working Holiday Visa om te kijken of het was is hier?

Ik heb ruim vijf jaar geleden de stap alleen genomen. Inderdaad moeilijk, want ik stond hier overal alleen voor. Het lijkt me toch makkelijker om het met een partner te kunnen doen. Even kunnen overleggen en als de een in een dip zit, kan de ander je erdoorheen trekken. Hopelijk! En andersom :)

Ja, er zijn zeker dingen die ik aan NL mis. De kleinschaligheid. Een aantal goede vrienden. Bepaalde familieleden. Ik denk dat het wellicht ook een groot verschil maakt hoe hecht je met je vrienden en familie bent. En Skype is niet hetzelfde, maar maakt de afstand gevoelsmatig wel kleiner.

Als ik zo na die dikke 5 jaar terugkijk, dan kan ik je zeggen: perfect is het hier niet, maar ik ben er in bepaalde opzichten zeker op vooruit gegaan. In NL vond m'n sociaal leven vooral in het weekend plaats en om goede vrienden te zien, moest ik zeker een half uur op de fiets of met de auto.
Ik woon in een kleinere plaats en hier wonen nu goede vrienden (en ja, dat duurt even om die op te bouwen) op nog geen 15 minuten afstand. Ik merk dat de mensen hier ook meer voor elkaar klaar staan.

Maar dat soort dingen zullen per persoon verschillen en ook waar je komt te wonen.

Ik ga later dit jaar voor vakantie terug naar NL en ben heel erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Mijn nichtjes zijn nu (bijna) tieners, dus ik heb wel het eea gemist. Ik hou er rekening mee dat het leven van familie en vrienden gewoon door is gegaan en dat ik daar geen (of minder) deel van heb uitgemaakt.
Gevoelsmatig zeg ik nu al, dat ondanks dat ik er enorm naar uitkijk m'n vader weer te zien e.d., Australie nu toch m'n thuis is.

Overigens ken ik Nederlanders die hier al zeker 40 jaar wonen en toch nog de Nederlandse gezelligheid missen :D
En Kerst in de zomer... Nee, dat zal nooit wennen.
 
Leuk om te lezen dat jullie er allemaal zo gelukkig zyn! :up:
Zoals Beepmeep ben ik ook alleen en dat is denk ik wat me wat afschrikt, maar het is me hier zooo beu! Gisteren een mailtje gestuurt naar een emigratiebureau, afwachten hoe die mensen erover denken :)

&& Beepmeep; het is wat vroeg maar alvast een goede reis gewenst ;)
 
Hoezo beu? Zo jong en dan zo'n uitspraak? Hoezo dat, zo slecht is het daar niet hoor. Je moet er zelf wat van maken waar je ook bent. Dat staat hier overal beschreven. En nooit opgeven Never nooit niet opgeven!
WHV tje regelen en gaan met die banaan!
 
Hoe zal ik het zeggen. Ik heb wat het gevoel dat ik het hier gezien heb.

Regering raakt niet op orde, bus/trein maandelijks wel is een staking'kje waardoor het verkeer hier nogmaals in het 100 loopt, mensen die mekaar afsnauwen en gekke dingen aandoen zonder nadenken, ..
Waar ik me ook aan erger is de inbraak-golf die ze hier zoveel vernoemen, maar het enige wat de politie doet is meer auto's controleren op dronken chauffeurs.. of het feit als het deze winter streng word dat er een aantal gebieden gewoon zonder stroom vallen!

Het zijn misschien maar kleine puntjes maar alles samen ...

En als ik hier op het forum dan lees dat mensen die er reeds zijn er zo gelukkig zijn en het zo opnieuw zouden doen, heb ik zeker het gevoel dat ik er voor moet gaan.
 
Ik zou als ik jou was niet om bovenstaande redenen naar een ander land verhuizen. Dat heb je namelijk in ieder land.

Voorbeeld hoe het hier in Melbourne/Australie is:
Regering raakt niet op orde: Hier in Australie is en wordt enorm veel bezuinigd. Voor mij persoonlijk betekent dat kinderopvang onbetaalbaar is geworden en mijn complete modale salaris (+/- 50k per jaar voor 4 dagen werken) naar kinderopvang gaat. Geen LAFHA meer, enz, enz.

bus/trein maandelijks wel is een staking'kje waardoor het verkeer hier nogmaals in het 100 loopt: Geen idee wat betreft strikes maar gebeurt dat in NL wel zo veel dan? Daarnaast is verkeer in Melbourne hopeloos en public transport best goed. Neemt niet weg dat je bij de meeste werkgevers geen vergoeding krijgt voor public transport itt NL.

mensen die mekaar afsnauwen en gekke dingen aandoen zonder nadenken, .. : Eens, in Australie is men over het algemeent veel vriendelijker en behulpzamer

Waar ik me ook aan erger is de inbraak-golf die ze hier zoveel vernoemen, maar het enige wat de politie doet is meer auto's controleren op dronken chauffeurs.: Nou, inbrekers heb je overal. Hier in Melbourne heb je dat ook in goede wijken. Er wonen bv veel Aziaten hier die erom bekend staan veel sieraden en goud in huis te hebben. Inbreken is hier nog gemakkelijker dan in NL.

. of het feit als het deze winter streng word dat er een aantal gebieden gewoon zonder stroom vallen! Is dat zo? Dat zijn volgens mij dan vooral incidenten. Als het hier warm wordt in Melbourne vallen de treinen bv uit. Hoe kom je dan op je werk, geen idee.

Kortom, overal heb je dit soort zaken die je noemt. Mijn keuze om naar Melbourne te gaan was voor de ervaring. Het was de eerste 2 maanden echt geen pretje maar inmiddels ben ik redelijk gesettled. Ik ken veel mensen die in NL ongelukkig zijn en denken dat ze in een ander land / geboorteland gelukkiger worden. In veel gevallen komen die van een koude kermis thuis. Neemt niet weg dat ik jouw keuze om naar Australie te verhuizen respecteer en omarm.
 
J&D , effe meegeven dat ik in Belgie woon :p.. en het is zoals Dani & Roy zegt:

'In NL weet je precies wat wanneer op welk moment gaat gebeuren, met wie, hoe laat etc....omdat dat al jaren hetzelfde is. Hier kun je lekker weer je eigen leven inrichten en dat voelt geweldig! '

Dat wil ik. Meer zien dan wat we hier zo al gewoon zijn.. moeilijk uit te leggen ..
 
Hoe zal ik het zeggen. Ik heb wat het gevoel dat ik het hier gezien heb.

Regering raakt niet op orde, bus/trein maandelijks wel is een staking'kje waardoor het verkeer hier nogmaals in het 100 loopt, mensen die mekaar afsnauwen en gekke dingen aandoen zonder nadenken, ..
Waar ik me ook aan erger is de inbraak-golf die ze hier zoveel vernoemen, maar het enige wat de politie doet is meer auto's controleren op dronken chauffeurs.. of het feit als het deze winter streng word dat er een aantal gebieden gewoon zonder stroom vallen!

Het zijn misschien maar kleine puntjes maar alles samen ...

En als ik hier op het forum dan lees dat mensen die er reeds zijn er zo gelukkig zijn en het zo opnieuw zouden doen, heb ik zeker het gevoel dat ik er voor moet gaan.
Misschien elders in Belgie/NL gaan wonen? Dat kan ook een groot verschil maken. En als je denkt dat het hier nu allemaal zo gestroomlijnd is dan heb je het verkeerd.

Naar mijn mening moet je niet naar elders verhuizen om wat je irriteert, maar om wat de mogelijkheden zijn in het andere "thuis" (waar dat ook mag zijn). Die mogelijkheden kunnen o.a. werk, studie, relatie of hobbies zijn (of beter een combinatie). Ieder zo zijn eigen redenen. Maar de beloning in mogelijkheden, moet sterker zijn dan wat je in NL achterlaat zoals familiebanden.

Mijn persoonlijke verhaal is dat mijn familie als los zand kan worden omschreven, vrienden al elders in de wereld woonden en dat mijn liefde niet gemakkelijk naar NL ingevoerd kon worden. Dus het voortzetten van mijn relatie buiten NL was een gemakkelijke overweging. Maar dat is dus een heel persoonlijke afweging en zoals het al eerder was opgetekend door beepmeep, het is hier als maatschappij niet perse beter, wel anders. En als dat anders voor jou persoonlijk beter is, dan ben je hier op de juiste plek.
 
Mooi en duidelijk omschreven @slatsr
uiteindelijk bouw je overal een soort routine op, dus ook weer als je hier opnieuw begint. In het begin is het zoeken en veel opnieuw ontdekken en erachter komen dat ze het soms heel anders doen dan je gewend bent. En daar zit niet altijd logica in.
Na een tijdje, heb je een huisje, hopelijk een baan en loopt alles op rolletjes. Tja dan weet je hoe de dag eruit gaat zien, dat is het leven. Volgens mij ben je zoekende Glenn en dat is heel normaal, zeker op jouw leeftijd, maar dat kun je niet meteen afdoen met ik moet naar Australië. Je bent nog jong, ga de wereld verkennen. Heb je je WHV al?
Ondertussen zat ik vanmorgen mooi tussen het politiecordon, ze verwachten namelijk toch wat. De alarmfase 1 zit eraan te komen....
 
Mooi en duidelijk omschreven @slatsr
uiteindelijk bouw je overal een soort routine op, dus ook weer als je hier opnieuw begint. In het begin is het zoeken en veel opnieuw ontdekken en erachter komen dat ze het soms heel anders doen dan je gewend bent. En daar zit niet altijd logica in.
Na een tijdje, heb je een huisje, hopelijk een baan en loopt alles op rolletjes. Tja dan weet je hoe de dag eruit gaat zien, dat is het leven. Volgens mij ben je zoekende Glenn en dat is heel normaal, zeker op jouw leeftijd, maar dat kun je niet meteen afdoen met ik moet naar Australië. Je bent nog jong, ga de wereld verkennen. Heb je je WHV al?
Ondertussen zat ik vanmorgen mooi tussen het politiecordon, ze verwachten namelijk toch wat. De alarmfase 1 zit eraan te komen....
Verwachten of verwachtten? Wat er al of niet aan zat te komen zou nu in de kiem gesmoord zijn...
 
Het gras lijkt ergens anders vaak groener maar ik vind dit altijd wel een mooie uitspraak die in mijn beleving erg waar is:
De enige manier om te komen waar je wilt zijn, is te zijn waar je bent;)
 
Ik zou zeggen: lees vooral ook de verhalen van mensen die besluiten of besloten hebben om terug te gaan.
En sowieso wat Laatste Stand van Zaken verhalen van mensen die hier nu zitten en kijk hoe dat allemaal gegaan is, kun je een beetje de ups & downs lezen.

Maar zoals gezegd, overal laat je wat achter en overal vind je wat weer. Wees daar gewoon nuchter in en bereid je goed voor.

Zelf ben ik bijv niet weggegaan omdat ik het in NL niks meer vond. Ik was wel toe aan verandering: als Australie niet gelukt was, dan was ik zeker op zoek gegaan naar een andere baan en wellicht een andere woonplaats.
Maar laat een land niet achter vanwege frustraties of omdat je niet tevreden bent met je leven daar, want je neemt jezelf en je frustraties mee en ik kan je zeggen, dat hier ook niet alles even geweldig is, maar het is wat je ervan maakt. En ik ben tevreden met wat ik hier gevonden heb :)
 
hier ook. Wij vonden het in Utrecht benauwend en vol, met veel chagrijnige mensen, een constante file op de snelweg en onbetrouwbare OV. We waren al in Australie geweest en het land trok ons enorm door de vriendelijkheid van de mensen maar ook de ruimte (letterlijk en figuurlijk) en de natuur. En het klimaat. Nouja, een hoop dingen die gezamenlijk erg trokken. Maar als Australie niet gelukt was dan had plan B waarschijnlijk in Drente ofzo gelegen. Meer ruimte, minder file, minder drukte, meer natuur. Maar niet het betere weer ;)
 
Pfoei, Twijfels... Jazeker bekomt ons soms ook de vraag of we er wel goed aan doen om te vertrekken. Je laat toch het vertrouwde achter, je weet overal je weg te vinden en hebt mensen om steun bij te ontvangen. Dit alles moeten we straks opnieuw opbouwen. En juist ook dat maakt het weer heel aantrekkelijk; niet meer voortkabbelen in het stuck in contentment, maar weer wakker geschud worden over wat je wilt en wat je kunt bereiken. In ieder geval is dat voor mij wel hetgeen wat steeds de twijfels weer aan de kant zet. Het ideaal plaatje hebben we al laten varen toen we in Australie waren en langere tijd op dezelfde plek woonden en werkten en wellicht wel een goed globaal beeld te krijgen van het leven in OZ . En ook voor ons zal dat allemaal anders zijn als we er eenmaal settelen.
Als mensen ons vragen "of het nou echt allemaal zo beter is" stel ik vooral dat het anders leven is, meer wat bij ons lijkt te passen; de ruimte, het gevoel van meer mogelijkheden en meer warmte (in de zin van klimaat en mentaliteit) Natuurlijk, overal zitten de rotte appels, en als je de laatste berichten vanuit Oz meekrijgt zijn daar ook genoeg spanningen tussen mensen, ook in Oz zijn bezuinigingen gaande etc. Maar in ons optiek is er meer mogelijkheid om je hierlangs af te kunnen bewegen en zijn de fundamenten van een leven te kunnen opbouwen steviger. Twijfels zouden er ook zijn als we NL bleven, dus ach, dat verandert niets ;)
 
Laat ik ook maar weer eens een bijdrage leveren. Sommigen zullen me nog wel kennen van het kletsdozen topic van 5 jaar geleden.
Toen had ik het nog over Dutch playgroups enz. Inmiddels zit de oudste alweer in groep 7 en de jongste in groep 3(voor de 2e keer)

Ik zou Nederland absoluut niet verlaten omdat ik het hier zat ben. Ik doe het puur en alleen voor mijn man en zijn familie in Melbourne. Hij is nu 23 jaar hier in NL waarvan 17,5 jaar samen met mij. We hebben nu 14 jaar samen in 1 huis gewoond en nu is het misschien tijd om (in ieder geval) de volgende 14 jaar van ons leven samen in Melbourne of omstreken te wonena

Mijn man wil al heel wat jaren terug naar "huis" maar hij wacht nog steeds op mij. Zijn drang is nu alleen maar sterker geworden want hij is onlangs alleen voor 2 weken naar Melbourne geweest omdat zijn vader heel hard achteruit ging. Ze hebben nog een paar fijne weken samen gehad en 4 weken naar zijn vertrek naar huis is zijn vader overleden. Dit keer is hij er niet heen geweest, vanwege financiele redenen.

Nu kom ik weer op hetzelfde punt als 5 jaar geleden; Zal ik wel of zal ik niet?
We hebben een eigen huis en die zal (hoogstwaarschijnlijk) met verlies verkocht moeten worden. Voor mijn man is het gewoon een huis. Ik heb er 14 jaar met veel plezier gewoond. Het zou me heel veel pijn doen om er afstand van te doen.

Anderzijds denk ik dat het voor mijn man in Australie een stuk beter zal zijn qua werk. Hij is vrachtwagenchauffeur en van maandagmiddag tot zaterdagmorgen van huis. Hij verdient niet slecht maar dat komt vooral door zijn overuren. Zijn uurloon is alleen maar 12,50 euro( +/-17 AUD$).
Ik zie in Australie alleen maar vacatures met een uurloon van minimaal 25 dollar waarbij hij gewoon in dagdienst rijdt. Voor zijn eigen gezondheid zou het voor hem daar beter zijn(hier rijdt hij snachts, met een chronisch slaaptekort, gebrek aan beweging en inmiddels 3 soorten bloeddruktabletten.
Zou hij in NL dagritten gaan rijden dan staat ons huis binnen de kortste tijd op de markt. We moeten dan heel veel loon en verteringsgeld inleveren.

Ik weet dat het huren en kopen in Australia ook niet goedkoop is en dat er ook geen maandelijkse teruggave van de hypotheek is zoals we hier kennen.
Er moet daar ook heel wat binnenkomen elke maand.

Nu ben ik me al wel weer een beetje aan het inlezen in de booklets op immi.gov.au betreffende een partnervisum. Ik heb gezien dat je voor zo'n relatief makkelijk partnervisum ook al zo'n 2000 euro mag neertellen en dat daar de medical, VOG en vertaalkosten nog bovenop komen.
Alles bij elkaar dus een hele duit in het zakje.

Wat betreft ons huis; We hebben flink geinvesteerd in ons huis in de vorm van rolluiken rondom het huis. De locatie is prima dus persoonlijk denk ik niet lang te koop zal staan maar zekerheid heb je pas als je daadwerkelijk de stap neemt.

Al met al een hoop risico....
Groetjes....
 
Ik zal ook even een duit in het zakje doen en echo om te beginnen de dingen die de anderen gezegd hebben.

Eerst maar even mijn situatie. Ik ben hier 2 jaar geleden naartoe verhuisd en woon nu sinds die tijd in St Kilda (Melbourne). Ik heb altijd aan anderen die vroegen naar t waarom uitgelegd dat het een positieve keus was en geen negatieve. Ik bedoel daarmee dat ik niet uit NL wegwilde (omdat ik het stom vond of zat was), maar ik wilde naar Australie toe omdat ik daar al meerdere malen geweest was (op reis en een half jaar studeren) en ik het er zo leuk vond. Voor mij was het zelfs zo dat het vaststond dat het Melbourne moest worden omdat deze stad sinds ik er voor het eerst was als 'thuis' voelde.

Voor mijn gevoel wist ik dondersgoed waar ik aan begon en wat ik ervan kon verwachten en dat is ook redelijk uitgekomen. Als ik weg was gegaan vanwege de redenen die veel mensen noemen, was ik waarschijnlijk van een koude kermis thuisgekomen. Neem bv bureaucratie en regels. Ik vind dat hier erger! Als leraar moet je hier voor elke stap buiten het lokaal 100 risk assessments invullen. Iets uitdelen in de klas? Eerst ouders en school nurses om toestemming vragen. Op schooltrip en willen zwemmen in het zwembad van het hotel? Onmogelijk want er is niemand mee met een 'swimming lifesaving certificate' hoewel er toezicht bij het zembad is. Nee, dan in Nederland als we met school op loopvakantie gingen gewoon zwemmen in Zwitserse bergmeertjes!
Ook nog nooit zoveel in de file gestaan als hier in Melbourne (Punt Road anyone?), maar ja, ik woonde dan ook in Groningen. Hier dus nog steeds in te Urban Jungle, terwijl ik in Grunn 5 min hardlopen van de weilanden afzat. Hier 1 uur rijden voordat je de stad uitbent, maar dan heb je ook wat.
Ik moet wel even bekennen dat ik hier vaak beach road naar school neem, en dat voelt, hoevel midden in de stad langs het stradn toch een beetje als vakantie. En tja, het st Kilda strand, hoewel niet wonderschoon, is maar 5 min lopen dus dat is gaaf.

De houding van mensen vind ik niet verschillen. Bitchende leute heb je overal en aan het neppe overvriendelijke "hi, how is your day going?" hier kon ik moeilijk wennen.

Ik ben zo blij dat ik hiernaartoe ben verhuisd en volgens mij komt dat door de redenen die ik had. Ik wilde meer genieten van vrije tijd (hier als leraar minder vaak, maar langer vakantie) en vind het geweldis dat het hele weekend draait om buiten de deur ontbijten of lunchen. Dat voelt nog steeds decadent haha. Ik ben verslaafd aan Aussie muziek en de fijne radio hier. Ik weet het, vreemdste reden ooit, maar het werkt voor mij. Ik luisterde al 7 jaar naar de Aussie radio voor ik vertrok. Ik hou ook van Swingdance en de scene is hier groot. Hiken is geweldig en de zon schijnt vaker, zelfs in Melbourne.

De klimaat reden kan ik dus goed begrijpen (hoewel als het hier 35+ is ik wel wil janken). De redenen die jij opnoemt zou ik op geenerwijze een verbeterpunt hier vinden. En wat anderen ook zeggen: je neemt jezelf mee. Dat heb ik bv ervaren in mijn persoonlijkheid en dat ik met het opbouwen van een nieuw netwerk soms in dezelfde valkuilen dreigde te stappen als in NL waar soms toch niet alle contacten waren zoals ik het graag zag.

Ik lees het terug en zie dat wat ik heb getypt best als belerend kan worden opgevat. Sorry, misschien in lerarenmodus getypt?! Natuurlijk zijn er zoveel motivaties/redenen als er mensen zijn en werkt het voor iedereen anders, maar ik wil iedereen die aan emigreren denkt toch hetvolgende advies geven:
- weet waar je naartoe gaat (waarom sommigen ergens voorgoed heenwillen voor ze er ooit geweest zijn, zal ik nooit begrijpen) ervaar als het even kan hoe het er is als je geen toerist bent.
- ga niet weg omdat je NL/Belgie beu bent of omdat dingen je hier frustreren. Iedereen zou voor straf 10 afleveringen 'ik vertrek' moeten kijken om te ontdekken hoe goed alles thuis geregeld is en wat er met naieve mensen gebeurt.
- ga vanwege zaken die je daar trekken en die daar met het land te maken hebben (voor mij dus muziek, dans, Melbourne en de zon) maar het kan natuurlijk van alles zijn

Succes :)
 
Ik kan het alleen maar met het bovenstaande eens zijn. Wij zijn 7 jaar geleden naar Australie verhuisd. De reden was dat we graag wilden ervaren hoe het is om in een ander land te wonen en we houden van wat meer buitenleven. Australie hebben we uiteindelijk gekozen omdat er hier voor ons beide werk was en omdat het landzo groot is zagen we mogelijkheden om ook binnen Australie nog wat te kunnen verkassen indien gewenst.
Ja, ik mis mijn familie en vrienden. Soms een beetje, soms erg. Maar het alledaagse leven bevalt hier toch beter. Ik was heel gelukkig in Nederland en ik geloof dat dat de basis van een succesvolle emigratie is. Veel dingen zijn hier net zo irritant of zelfs irritanter dan in Nederland.
regeltjes, veel meer en met veel meer papierwerk.
op mijn werk is 50% papierwerk (fysio bij Education Queensland) Het stoort mij hoe de meeste Australiers tegen buitenlanders aankijken, en dan vooral diegenen die niet blank zijn. Het conflict vermijdende gedrag is soms echt zo frustrerend. Maar dan nog steeds heb ik het hier heel erg naar mijn zin. Volgens mij juist omdat we niet met een overgeromantiseerd beeld naar Australie zijn vertrokken. Maar er zijn hier op het forum ook veel mensen die om dezelfde redenen als Schockaertglenn uit NL ofBelgie zijn vertrokken die het hier super naar hun zin hebben. Je zult het nooit echt weten tot je het zelf ervaart.
Langer verhaal geworden dan de bedoeling was. Nu even de King Parrots voeren, ze zitten luidruchtig te klagen. ;)
 
J&D , effe meegeven dat ik in Belgie woon :p.. en het is zoals Dani & Roy zegt:

'In NL weet je precies wat wanneer op welk moment gaat gebeuren, met wie, hoe laat etc....omdat dat al jaren hetzelfde is. Hier kun je lekker weer je eigen leven inrichten en dat voelt geweldig! '

Dat wil ik. Meer zien dan wat we hier zo al gewoon zijn.. moeilijk uit te leggen ..

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet het hele onderwerp heb door gelezen maar als ik je eerste bericht lees, en deze bovenstaande moet ik je ff vragen (en dit geld misschien ook gedeeltelijk voor Dani& Roy) :
Hoe denk je dat je leven er straks in Australie dan gaat uit zien als je er enkele jaren woont? Ook dan weet je precies wanneer er wat gaat gebeuren, op welk moment, met wie en hoe laat!!
Of het moet zijn dat je van plan bent elke paar jaar te verhuizen.....
Tip, lees een paar Lastavaza's van ge-emigreerden zoals van ons, Jerden, Fol, Kathleen....en zo zullen er misschien nog wel meer zijn.
 
Back
Top