Twijfel

Hi @skippie, ik snap je opmerking, natuurlijk weet je hier over een tijdje ook hoe en wat. Maar ik bedoel meer het over de grenzen heen kijken, en je leven inrichten naar wat je belangrijk vindt in het leven. Dat hebben we gedaan en ons bevalt het in ieder geval (nu) heel goed hier. En misschien is het ook een soort 'vrijheid' die ik hier voel. In NL zat ik voor mijn gevoel in een soort vast patroon met heel veel 'verplichte' familiebezoeken etc., waardoor mijn weekenden en alle verjaardagen en feestdagen redelijk voorspelbaar waren. Ik snap ook heel goed dat mensen terug gaan, begrijp me niet verkeerd. Ik heb alleen maar mijn eigen gevoel beschreven en wij genieten volop sinds we hier zijn. Wie weet hebben we over een aantal jaartjes hetzelfde gevoel als jullie en willen we terug, maar voor nu is dit totaal geen gedachte die uberhaupt in me op komt. Wij hebben altijd gezegd: je leeft maar een keer, maak er het beste van. Zorg dat je geen spijt hebt van de dingen die je niet gedaan hebt. En mochten we terug willen gaan, dan pakt niemand ons deze ervaring af en gaan we gewoon terug. Geen probleem, een super mooie ervaring rijker, ik ben er van overtuigd dat we hierdoor zowel persoonlijk als als gezin enorm van zijn gegroeid. Naar mijn mening moet je zeker goed weten waar je aan begint (dus niet a la 'ik vertrek' op de bonnefooi gaan). Het is voor mij niet een kwestie van lukken of niet lukken, het is voor mij al geslaagd, of we nu blijven of niet. Pluk de dag en ga voor je idealen! Vraagje aan jou, zou je het weer over doen als je opnieuw zou mogen kiezen of niet? Ik denk het wel toch, dit is toch een geweldige ervaring die je (neem ik aan) niet had willen missen? Misschien ben ik wat te enthousiast, maar wij zijn ook pas net (9 maanden) hier, dus excuses voor mijn roze wolk!
 
Last edited:
O ja, nog even aan toe voegen: de reden dat we in Australië wonen is omdat we HIER willen zijn om verschillende redenen, we zijn al 10 jaar helemaal verliefd op Australië, we zijn niet hier omdat we in NL weg wilden. In NL waren we ook happy, dat zou denk ik ook geen juiste instelling zijn geweest (...anders hadden we net zo goed naar Duitsland kunnen emigreren haha..)
 
Hoi Dani, kijk das idd een goede reden om naar Australie te gaan :up:, niet weg willen uit onvrede maar vanwege het mooie avontuur. (zoals ook onze reden was) Maar zoals het mij klinkt van de starter van dit onderwerp (Glenn uit Belgie) is onvrede wel zijn reden en daarom reageerde ik daarop op de manier zoals ik deed. Het heeft geen zin naar mijn idee om weg te gaan ergens omdat je het niet helemaal okee vind waar je bent, of ontevreden bent met het leven wat je op dat moment leid (lijdt? ;) ) Ik kan me ook voorstellen dat er genoeg dingen zijn in NL/Belgie waar je over kan klagen want niet alles is even leuk, daar ben ik me ook wel van bewust. Maar als de schrijver van dit onderwerp denkt dat hier alles rozegeur en manneschijn is dan kan ie ook van een kouwe kermis thuis komen want ook hier is wel wat.
Maar verontschuldig je niet omdat je op de roze wolk leeft hoor! Wie weet blijf je op die wolk :) Het is fijn te horen dat jullie het goed hebben. Al denk ik wel dat je leven in Australie op den duur ook voorspelbaar wordt en je meer verplichtingen gaat krijgen door de jaren heen. Maar dan nog heb je de genoeg dingen die het leuk maken als je je vrienden en fanilie niet te veel mist.
Je vraag "of ik het weer zou over doen als ik opnieuw zou kunnen kiezen" kan ik volmondig beantwoorden met JA ZEKER! :) Man wat een super ervaring, wat ontzettend leuk dat we dit hebben kunnen doen, en al het moois wat we gezien en ervaren hebben, dit is een levenservaring om noooit meer te vergeten! Als Rim en ik later 80 zijn kunnen we er nog over praten, "weet je nog, ons leven in Australie".....hahaha Live life to the fullest :up: helemaal mee eens.
Ik zou het ook niemand afraden als ze de kans krijgen maar doe het wel met de juiste instelling. Voor ons is nu toch belangrijker om bij familie en vrienden te zijn maar ben blij met de ervaring en zal ook dit moois hier zeker gaan missen.
 
Back
Top