twijfel

MandyW

New Member
Hi mede-forummers....

Ik zit in een dilemma en heb behoefte om jullie reactie hieromtrent te horen.

Mijn vriend is helemaal verliefd op Australie en zou hier graag willen wonen/werken.
Hij is electricien en volgens de test komen we uiteindelijk boven de 120 punen uit... Dus een skilled visa zou snor zitten zeg maar...

Ik vind het persoonlijk ook echt een schitterend land. Maar er zijn een paar dingen die mij dwarszitten... ik wil graag weten of jullie met hetzelfde te maken hebben gehad....

1.  Huidkanker.. Ik heb hierover gelezen op het forum. Ook verder op internet kom ik verhalen tegen van mensen die collega's hebben die met pleisters op hun werk lopen omdat ze weer melanomen hebben laten weghalen...  Is het echt zo'n ontzettende "plaag" in Australie? En hoe zijn de overlevingskansen in australie? hier lees ik namelijk weinig over. Ik heb nu namelijk het gevoel dat australie een paradijs is, maar met een tijdbom. Ik had nou niet echt de visie om rond mijn 40e dood te gaan zeg maar. Wat is jullie visie hierop? Mijn vriend heeft hier overigens de leuke reactie op : "dood ga je toch wel ..... "  :-(

2. Spinnen (iew). Ik ben er dus echt panisch voor... en dan meer van het type jachtspin of die spinnen die zich ineens kunnen laten vallen als je eronder door loopt....
Van sommigen begreep ik dat je je huis kan laten inspuiten... dus daarmee zou mijn probleem mee verholpen moeten zijn toch..?

3. Kinderen. Ik las dat je je kinderen niet lekker vrij buite kan laten ravotten ivm die redback's en ivm slangen?? Hoe erg is dat nu echt? Wij wilden in de omgeving melbourne gaan wonen evt... (even ter info)

4. Ik ben meter van een schat van een peuter (nu 1 jaar).  Die moet ik dan gaan achterlaten. Voor mij een zwaar dilemma, omdat de kleine geen grootouders meer heeft, en het de bedoeling was van de meter om die taak op zich te nemen (dat was toen gevraagd en daar heb ik ja op gezegd).....

Verder ben ik niet zo bang voor de cultuur enzo hoor.. ze zijn aardig laid-back daar in australie en daar hou ik wel van...

Kunnen jullie mij, obv jullie eigen ervaringen , mij een reactie geven op deze punten...
Ik kan maar geen beslissing nemen of ik nu wel of niet moet gaan voor een visa.....

alvast bedankt.
mandy
 
Lastig maar ik zal vast een aanzet geven. De punten 1 t/m 3. Naar mijn mening is een huidkanker een groot probleem maar als je je goed insmeert helpt dat. Jaren geleden was men nog niet op de hoogte van dit probleem.

2+3. Je leert leven om alert te zijn op deze dieren en weet waar ze zich kunnen bevinden. Ook kinderen op scholen leren hier veel over. Kinderen kunnen zeker wel buiten spelen!

Punt 4 lijkt mij een lastige en is een afweging die jezelf wilt maken

Succes
 
Begrijpelijk verhaal maar

Komt (huid) kanker niet overal voor en word je er daar niet alerter opgemaakt dan hier (kinderen mogen bijvoorbeeld op school niet naar buiten als ze geen hoed of pet bij hebben)
Een voordeel is dan dat de lucht in Oz veel schoner is dan in nederland (nederland hoort bij de drie meest vervuilde plaatsen ter wereld)
De enge beesten daar, alle dieren zijn in principe bang voor mensen sta je ze niet in de weg doen ze je niets, maar goed ik denk ook wel eens hoe moet dat in donker op blote voeten naar de wc.
Slangen zullen altijd voor je proberen te vluchten
Met de baan van je man neem ik aan dat je elektricien in de bouw bedoeld, daar is veel vraag naar dus niet zo een groot probleem
De situatie in nederland da's wel een punt maar ik heb mezelf geleerd om voor mij en mijn gezin te kiezen, moeilijk maar de realiteit.
Mijn advies volg je hart en doe het alleen als je er zelf voor klaar bent en denkt de goede keuze te maken

Veel succes
Kees
 
Hallo Mandy,

Persoonlijk denk ik dat je je te druk maakt om de eerste twee punten. Opletten moet je, maar is dat niet overal het geval?
Punt 3 is afhankelijk van waar je woont, net als in Nederland.
Punt 4 is een overweging die je zelf moet maken. Ik heb de beslissing op basis van gevoel gemaakt en minder op rationeel vlak (behalve dan dat het voor mij lichamelijk beter is om me daar te vestigen). Misschien ben ik dan ook niet de juiste persoon om te reageren.

Anyway: Succes met de overweging!

Dijnnas
 
Vooral punt 1 is voor mij een "drukmaker" zeg maar...
Maar dat komt vooral doordat ik nergens te lezen krijg dta het goed te behandelen valt, of dat als je je goed insmeert, dat je kansen minimaal zijn op huidkanker enzo...
Ik hecht nogal waarde aan mijn leven, en was van plan het in ieder geval tot mijn 65e te trekken  :smile:

Punt 2, daar moet ik waarschijnlijk tzt wel overheen komen... ik denk dat je er uiteindelijk mee leert leven. zoals veel forummers ook zeggen....

Punt 3 is voor mij belangrijk, omdat ik graag mijn kinderen op een fijne plaats wil laten opgroeien. In Nederland zit de mate van criminaliteit mij dwars en het feit dat er al drugs gedeald wordt op de middelbare scholen ... Volgens mij heb je dat probleem nauwelijks in Oz.....

En punt 4 is echt een zware... aan de ene kant zou ik graag mijn leven in Oz opbouwen met mijn vriend, maar aan de andere kant, zou ik haar dus moeten missen ... misschien zie je haar wel 1x per jaar met vakantie, maar lijkt mij erg zwaar om zoiets achter te laten.....

En emigreren doe je niet zomaar lijkt me... je moet het goed overwegen... blijt lastig allemaal en het is moeilijk om de knoop door te hakken voor mij......
 
[quote author=MandyW link=topic=7622.msg99136#msg99136 date=1189544675]
Ik hecht nogal waarde aan mijn leven, en was van plan het in ieder geval tot mijn 65e te trekken   :smile:
[/quote]

Ik denk dat we dat allemaal doen en dat dat nou een van de redenen is dat mensen naar Oz gaan emigreren  :wink:
 
Hoi Mandy, punt 1, er word hier vooral in de zomer veel reclame gemaakt dat je moet uitkijken voor huidkanker. Met een best schokkende reclame. Je moet zorgen dat je zoveel mogelijk in de schaduw blijft, goed insmeren, hoed / pet, shirt met lange mouwen en zonnebril dragen.
Maar daar integen is huidkanker hier niet zo schokkend als in NL. Het hoort er hier bij zeg maar. Het is heel normaal als je wat bultjes / moedervlekjes weg laat halen. Spreek uit eigen ervaring, het randje op mijn oren is wat vreemd en er is een stukje weg gehaald en opgestuurd. Ik was even in paniek maar de dokter zei, het hoort er gewoon bij. Volgens mij zijn ze hier iets verder op het gebied van huidkanker. ( alles is goed afgelopen hoor, maar het is wel beschading door de zon, maar dat kan ook al in NL gebeurd zijn )
Je moet je er niet te druk over maken anders zouden de 20 miljoen Australiers geen leven hebben. Het is alleen opletten. Als je op het strand mensen echt ziet zonnebaden zullen het vaak buitenlanders zijn. Australiers zullen niet zomaar echt gaan zonnen.

punt 2, het valt allemaal wel mee hoor.

punt 3, je moet maar zo denken, de Australische kinderen spelen en ravotten ook gewoon buiten.

punt 4, die peuter gaat niet zoveel missen, jullie wel. Wij hebben ook 4 geweldige neefjes en nichtjes achtergelaten. Ze weten niet beter. Gaan we naar NL, zijn ze in twee dagen aan ons gewend hoor. Zorgen de ouders wel voor.

Misschien moet je net als mij in gedachten houden, als het niets word kan je altijd nog terug. Volgens mij weet je pas of je er goed aan doet als je hier eenmaal bent. Succes met alles.


Groetjes Jolanda  :up:
 
1.  Huidkanker.. Ik heb hierover gelezen op het forum. Ook verder op internet kom ik verhalen tegen van mensen die collega's hebben die met pleisters op hun werk lopen omdat ze weer melanomen hebben laten weghalen...  Is het echt zo'n ontzettende "plaag" in Australie? En hoe zijn de overlevingskansen in australie? hier lees ik namelijk weinig over. Ik heb nu namelijk het gevoel dat australie een paradijs is, maar met een tijdbom. Ik had nou niet echt de visie om rond mijn 40e dood te gaan zeg maar. Wat is jullie visie hierop? Mijn vriend heeft hier overigens de leuke reactie op : "dood ga je toch wel ..... "  :-(
Geen last van, je moet natuurlijk niet denken dat je de hele dag zonder truitje kan rond huppelen, doen alleen de toeristen hier in Darwin

2. Spinnen (iew). Ik ben er dus echt panisch voor... en dan meer van het type jachtspin of die spinnen die zich ineens kunnen laten vallen als je eronder door loopt....
Van sommigen begreep ik dat je je huis kan laten inspuiten... dus daarmee zou mijn probleem mee verholpen moeten zijn toch..?
Ook al geen last van terwijl ik toch in 1 van de staten woon waar je spinnen, slangen of ergers tegen kunt komen, als je ze wilt tegenkomen zul je ze moeten zoeken met veel geluk.

3. Kinderen. Ik las dat je je kinderen niet lekker vrij buite kan laten ravotten ivm die redback's en ivm slangen?? Hoe erg is dat nu echt? Wij wilden in de omgeving melbourne gaan wonen evt... (even ter info) Ben altijd voorzichtig, net zoals kinderen en verkeer in NL

4. Ik ben meter van een schat van een peuter (nu 1 jaar).  Die moet ik dan gaan achterlaten. Voor mij een zwaar dilemma, omdat de kleine geen grootouders meer heeft, en het de bedoeling was van de meter om die taak op zich te nemen (dat was toen gevraagd en daar heb ik ja op gezegd).....Vraag je het eens aan jezelf, of je vriend of je dit aankunt zover weg van deze lieve peuter...

alvast bedankt.
mandy
[/quote]
 
Nou.. Ik heb de knoop doorgehakt uiteindelijk.....

Na het de laatste visite aan mijn petekind weet ik zeker dat ik haar wil zien opgroeien en niet van een paar duizend km afstand.
Ik krijg het gewoon niet over mijn hart om te vertrekken... :cry:

Al vind in Australie een geweldig land... het zal dan maar mijn favo vakantiebestemming blijven....

Bedankt in ieder geval voor de reacties op mijn post.
Het heeft zeker geholpen in de uiteindelijke beslissing.

Veel plezier allemaal voor degenen die nog met een visum bezig zijn of die al in Oz wonen...

Groetjes
Mandy
 
Knap hoor dat je een beslissing hebt genomen. Veel plezier met je petekind, geniet ervan. Het maakt niet uit wat je beslist als het maar een beslissing is waar je je goed bij voelt.
 
Back
Top