Twijfelaar.

ondernemertje

New Member
Wat is dit moeilijk,ik heb alles gelezen,en het klinkt erg positief over tasmanie,en nog steeds twijfel ik!
Op zich hoef ik niet het hele jaar 40gr te hebben,maar constant regen,zit ik ook niet op te wachten!
Wijzelf gaan hier weg uit nederland,zeker omdat we het zat zijn met het klimaat,dus we zitten er niet op te wachten om constant regen terug te krijgen!
Ik vindt de verhalen nog zo verschillend,maar ja,het is ook een kwestie van gewoon uitproberen,natuurlijk!
Wij twijfelen erg tussen west australie,of tasmanie,dat is eigenlijk gekomen door een info avond,de spreekster was zo enthousiast,dat wij ook een beetje werden meegetrokken!
En.......we hebben gezien hoe mooi het eruit ziet,en er is genoeg te doen,hoewel wij ook niet echt van die natuur mensen zijn,we vinden het wel mooi,maar zijn geen wandelaars!
Omdat emmigreren al zo n grote stap is,is het belangrijk dat je jezelf,vooral in het begin even kan vermaken,dat je niet op een verlaten plek zit,want dan wordt de heimwee het grootst,dat is dus mijn gedachte erover!En......mijn man is timmerman,eigenlijk kan hij heel veel,dus....is er genoeg werk in tasmanie?
Dus....ik zou het leuk vinden om jullie belevenissen te horen,en ook zeker gezinnen,hoe het met jullie gaat,en of jullie en de kinderen blij zijn met de stap van toen!
Ik ben benieuwd!

ons gezinnetje.
 
Hi

Ik ben alleen naar Tasmania op vakantie geweest, vind het werkelijk prachtig en zou er dolgraag willen wonen of een stuk land kopen met een mooi vakantiehuis of 55+ woning, maar........ omnu  kersvers vanuit Nederland, een niet echte natuur liefhebber of wandelaar te zijn weet ik niet of ik naar Tasmania zou gaan.  Ik zou dan eerder voor WA kiezen (meerdere malen geweest)  Meer mensen, meer aktie en warmer weer.

Sidonia
 
Ik kan de keuze niet voor jullie maken en ben misschien een beetje bevooroordeeld omdat wij dus ook naar Tasmanie gaan.

Wat ik jullie wel kan zeggen is dat Hobart de op een na droogste capital van Australie is en ten tweede weet ik dat ze zeker timmermannen goed kunnen gebruiken.

En verder zullen het zelf moeten doen :smile:

Mariette
 
Ik weet niet of het tot jullie financiele mogelijkheden behoort maar kunnen jullie niet alvast een kijkje gaan nemen op beide locaties? Ja ik weet dat je dan alleen het vakantie gevoel hebt maar iets is beter dan niets.

Veel succes met jullie keuze!
 
Hmmmm,

good ol' Tassie!

"Continental" Australiers zien Taswegians als een beetje "anders". Het is een eiland, he? Ongeveer 500.000 mensen op een stuk land ongeveer even groot als NL.

Mij niet gezien op Tasmanie! Te koud en te nat! Vooral in de winter................ :freezing: :depressed:

Vandaag (herfst) was het 7-16 graden in Hobart, terwijl het bij ons 20-26 werd (da's aan de Sunshine Coast in QLD).

Uiteraard een uitermate persoonlijke keus, maarre......ik ben temperaturen tegen de 0 graden he-le-maal zat. En die zul je op Tasmanie geregeld tegenkomen.

Marc
 
Zo Marc,

Ben je daar weer?
Volgens mij heb je al ff niet meeer gepost, valt wel op iedere keer als het om een keus gaat tussen Q en Tas kun je het toch niet laten :grin: :p

Mariette
 
hehehehehe!  :wink:

Nee, ben een tijdje druk geweest met van alles en nog wat. Zal wel vaker gebeuren. Maar ben net onkruid, hoor; steekt vanzelf zijn kop weer op!

En je hebt gelijk over mijn voorkeur: als je nou naar een volledig ander deel van de wereld gaat, waarom zou je dan per se naar een stuk willen waar het weer maar minimaal anders is dan in NL??? Gaat er bij mij niet in, hoor!  :grin: :grin:

Lang leve de subtropics!

Marc
 
Ja,

Maar Q kan ook wel erg heet en vochtig zijn, daar moet je ook wel tegen kunnen.
Ok, Tas heeft 4 seizoenen, maar lang niet zo extreem als holland.
Vorig jaar was het toch echt heel warm in Tas en in de winter niet kouder dan 12 graden afgelopen winter was het niet kouder geweest dan 15 graden.

Mariette
 
Hallo luitjes!!!!Daar ben ik weer,en ik maar denken dat er niet gereageerd was,ik zat weer es verkeerd te kijken,hahahahahahha,gaat goed met mij!!!!!
Wij zaten ook te denken,dat als je ergens woont,en het bevalt je totaal niet,of dat je een jaar in Tasmanie gaat vertoeven,dat je dan wel weet of je wil blijven,of niet!
Dan hebben we altijd de keus om weg te gaan,ik bedoel.......de kinderen zijn nu al wat gewend!
En die passen zich zo snel aan,dus dat komt wel goed!
Wij hadden ook begrepen dat de vliegen en andere inseckten veel minder voorkomt in Tasm,omdat het daar niet zo tropisch is,maar......dat is niet de reden van onze keus hoor!!!!
Ik bedoel......van nederland hebben we ook maar weinig gezien,dus dan kan je nagaan dat tasmanie nog groter is,dus we zullen ons zeker vermaken!
Wat leuk dat er meerdere zijn die naar tasmanie gaan,wie weet,drinken we een biertje op het terras,en van het een komt het ander,spannend...maar we zijn er nog lang niet!
Dus.....nog alle tijd van de wereld!
Groetjes,ons gezinnetje! :cool:
 
Hahahahahahahahahaha,zet de bier en wijn maar koud,voor mijn man een ideaal land,met de bierdrinkers,hahahahahaha!!!
Voorlopig moeten we het nog maar met nederland doen,op het terras,want we zijn er nog lang niet!!!
Maar jullie wel,snik,snik snik,nee hoor,we gaan de caravan neerplanten op een seizoenplek,en dit jaar optimaal genieten,en...........dan is het jaartje weer voorbij!!! :up:

ons gezinnetje.
 


OFX
Back
Top