Je bekritiseerd de moslims door zonder nuancering te zeggen dat vrouwen in moslimlanden hun hoofd moeten bedekken. Je bekritiseerd de moslims door zonder nuancering te suggereren dat "de moslims" "overal ter wereld in westerse landen" hun gebruiken en tradities opdringen aan de autochtone bevolking. Het is niet alleen generaliserend, het is demoniserend op basis van iemends geloof. Precies wat lieden zoals Trump en Anning doen.
Vwb jouw ervaring in SA and Emirates, ik heb toch in mijn eerste zin gezegd dat er landen zijn die fundamenteel islam nastreven? Maar die zijn totaal niet representatief voor de miljard moslims rond de wereld. En toch schotel je dat voor als de cultuur kennen? Wat je hebt leren kennen is autoritaire onderdrukking van een volk. En ja, in Indonesie is er wat onrust, maar het feit blijft dat je daar als bezoeker op dit moment tot niets verplicht bent.
Een kleinde minderheid met extremistische opvattingen. Dat is exact het probleem dat we hebben. Niet alleen aan moslim-zijde, maar zoals nu wederom is gebleken ook onder onze eigen gelederen. Het frapante is dat na een aanslag door een moslim het hele geloof onder schot wordt genomen en verwachtten we excuses en onderdanigheid van de moslims. Wanneer het een witte man is dan stellen we dat het gewoon een losgeslagen idioot is die ons niet vertegenwoordigd. Dubbele standaard die ik ook herken in de oorspronkelijke post aan het begin. De teller is begonnen om te zien hoe lang de aanslag in Nederland uitgemolken gaat worden....