Uitslag na wachten: Visa granted

Gefeliciteerd.
Het zal inderdaad wel een verrassing zijn geweest als je hier ziet dat mensen die al langer aan het wachten zijn nog geen visa hebben.
Veel succes met de verdere voorbereidingen.

Groet Gerrit

Hoi allen,

Van de eerste vreugde bekomen en nu wordt het serieus.
Vandaag begonnen met het aanvragen van verhuis-offertes.
Volgende week gaan we de vlucht boeken.
Voor het huis, wel kijkers, nog geen kopers.

Jasper en Ingrid

Planning is eind november begin december, afhankelijk van beschikbaarheid vluchten.

Mede om de reden omdat we de kinderen vanaf het begin van het schooljaar willen laten meedraaien.
Voorafgaand natuurlijk de zakelijke dingen regelen, waaronder huis en school.

Ingrid en jasper

De laatste stand:
De vlucht is geboekt, 21 november met Malaysian Airlines naar Brisbane voor €2484 (2 adults/2 child).
De eerste nacht is ook gereserveerd, de rest gaan we nu plannen.

De verhuizers komen heden langs om hun offerte te maken, voor een volle 20ft ligt de prijs nu rond de 4800-5300€ excl. verzekering en aanvullende (douane)kosten.

Met de verkoop van het huis loopt het nog niet, wel kijkers, nog geen kopers. Hopelijk hapt er eentje voordat we vertrekken.

Het aftellen is nu echt begonnen en de spanning ook.

Als iemand nog tips heeft over dingen welke we in NL moeten afronden (bv met belasting, persioen, gemeente) dan horen we het graag.

Jasper En Ingrid

Mooi prijsje die tickets lijke me. Spannend hoor allemaal!

Wat moet ik me voorstellen bij 20ft? Bedoel je daar 7 m3 mee, of iets heel anders? Wij zijn een beetje aan het bedenken of we tzt gaan shippen of niet, maar als ik die prijzen zo zie....

Succes verder!

Zo! Dat schiet ook al op :) Gaaf hoor :D Ik denk dat ik nog een maandje moet wachten voordat de LCU eindelijk met mijn medicals klaar is; god wat duurt het allemaal lang. :)

een 20ft container is equal to 30m3, zeg maar de normale (zee)container welke je ook op de weg ziet.

Het blijft voor eenieder een afweging of met weinig weg te gaan of gewoon alles meenemen.
We nemen gewoon 30m3 mee, wat er uiteindelijk niet inpast gaat dus niet mee. Voor onze 2 kinderen is het natuurlijk ook belangrijk dat er wat eigen spullen meegaan, om straks ook direct thuis te voelen.
Wij gaan voor een hele container omdat een halve of driekwart relatief duurder is.

Als je optelt wat het kost om straks alles "nieuw" te kopen, kom je denk ik hoger uit dan alles mee te verkassen.

Groetjes,

Jasper en Ingrid

Wat een bedragen zeg...Maargoed, wij  hebben nog even om er over na te denken....

Groetjes! Dijnnas

En hoe zit  het met de verkoop van jullie huis???? Al verkocht, zou wel lekker zijn als jullie 21 november naar OZ vertrekken dat hier alles is afgerond met het huis.

Succes met alles.

Hoi allen,

Het huis is nog noet verkocht, a.s. zaterdag wel een open dag en er komen ook op die dag mensen voor de tweede keer kijken. We moeten maar afwachten, wat wel vast staat is dat we al dan niet toch wegggaan. Anders zal een zwager het huis tzt overdragen.

Laatste nieuws is dat we voor de eerste weken een cottage hebben gehuurd in Sandgate. Vanaf hier gaan we de eerste zaken regelen. Hierna gaan we even een kleine vakantie nemen (farmstay, Fraser Island etc) en dan een "definitief" huis huren en een school zoeken voor de kids.

Cheers,

Jasper en Ingrid

hoi jasper en ingrid

Voor jullie schiet het ook al op laatste maandje in het koude kikkerlandje!
Is alles al ingepakt?

Hopen dat jullie snel het huis verkopen!

Nog veel plezier de laatste weekjes in NL.

pieter en sylvia

Hoi allen,

Voor ons is gaat het grote avontuur bijna echt beginnen. Vandaag zijn alle spullen door de verhuisers ingepakt, van het weekend camperen in ons eigen huis en maandag verdwijnd alles in de container. Dinsdag het huis schoonmaken en 's avonds naar Schiphol om een nachtje te slapen bij Van der Valk en woensdag... Brisbane here we come.

Verleden weekend een afscheidsfeestje gehad, heel druk en gezellig. Dat wij zoveel vrienden en familie hadden. Afgelopen week alleenmaar schoongemaakt en uitgesorteerd.

Het bordje te koop staat nog met trots in de voortuin (sh*t), de prijs net verlaagd onder de 3 ton en nu maar hopen dat hij zsm wordt verkocht. Voor nu blijven we er rustig onder.

Greetings,
Jasper en Ingrid

Hallo Jasper en Ingrid,
Het gaat niet zo lukken met dat bakkie koffie.
We zijn ook druk aan het inpakken, zondagochtend vertrekken we naar Adelaide, alleen komen wij nog wel weer terug :|
Jullie hebben nu ook wel andere dingen aan je hoofd.
Hadden we maar eerder ontdekt dat we in hetzelfde dorp wonen.
Ik hoop dat het met het huis snel gaat lukken, wie wil er nu niet in zo'n leuk dorp wonen :lol:

We wensen jullie een hele voorspoedige reis, en een hele goede start in Brisbane.
Veel succes met alles.

Groetjes
John en Ineke

EEN HELE HELE GOEDE REIS....

we zijn erg benieuwd naar de berichten en bevindingen....

Groetjes

GEERJAP
Jasper en Gera

Back