Update

Angela

New Member
Hello allemaal,
Kreeg net te horen dat ik een tijdje weer!! niet heb geschreven, wel steeds gelezen, maar hier is een update.

Wij zijn nog steeds in de buurt van Mandurah, alles gaat heel goed hier, Mark werk nog steeds fly-in fly-out (2x1) voor een uitzendbureau maar hoopt binnenkort op een vaste baan bij Rio Tinto. De kinderen doen het heel goed, zijn allebei naar nieuwe scholen, eentje op de Senior College met Tafe en de andere net begonnen met college, zit via 't school op muziek les, heeft net cricket gespeeld en zit nu weer op voetbal, allebei veel vrienden dus na 2 jaar helemaal gewend.  Doordat Mark in de mijnen werkt heb ik twee jaar vrij gehad, wat een luxe! maar ik ga binnenkort voor 25 uur werken bij een erg leuk winkeltje, ten eerste om een beetje meer onder de mensen te komen en ten tweede zijn wij in januari in Queensland geweest en hebben daar een prachtig stukje land gekocht (in de buurt van Toowoomba - hebben daar familie) en willen over 3 jaar een huis laten bouwen :lol:.  Het is daar zoveel goedkoper en zo mooi groen.  Moeten jammergenoeg wel weer verhuizen omdat onze lease in juni afloopt en het huis is net verkocht dus weer op zoek naar een huis maar wel hier in de buurt.  Maar voor de rest gaat het erg goed met ons en hebben het erg naar ons zin. 

Mijn moeder, die tegelijk met ons kwam gaat begin juni terug naar nederland om verschillende redenen, als zij het zo goed naar haar zin had dan waren deze redenen misschien te overzien. Ook het feit dat zij een beetje belazerd is door de man die haar visum behandelde.  Uiteindelijk heeft zij ongeveer $10,000 betaald voor een visum die 15 jaar gaat duren, haar werd verteld 4-5 jaar, onderstussen mag zij hier wonen maar omdat zij geen permanent resident is, krijgt zij geen Medicare (dus is zij prive verzekerd) maar ook geen pensioen kaart, wat haar medicijnen, reizen etc betaalt.  Gisteren is haar kleine pensioen van Centrelink gestopt (dit kreeg zij omdat zij jaren geleden hier heeft gewerkt) maar wordt wel weer hervat mocht zij weer in nederland wonen.  Dus binnenkort zal ik haar helpen verhuizen, wel jammer en wennen voor mij.

Dat wat het nu voor even.

Groetjes uit Mandurah :flipper:
Angela

Hallo Angela,

Ik las dat jullie in Mandurah wonen. Wij gaan volgend jaar emigreren naar WA.
Mijn vriend heeft een joboffer. We zijn natuurlijk aan het orienteren waar we eventueel willen gaan wonen en Mandurah lijkt ons een mooie, leuke en gezellige plaats. We zijn er zelf nog nooit geweest en kennen het alleen van foto's en filmpjes.

Hoe vinden jullie het daar??
Weet je toevallig iets over goede en slechte wijken in Mandurah??
Wij zijn een gezin met 2 hele kleine kinderen 3 jaar en 12 weken.
Is het ook leuk voor de kleintjes om daar te wonen????

Alvast bedankt.

Groetjes Wilma

Hi Wilma,
Gezellig dat jullie eventueel ook hier willen wonen.  Mandurah is een paradijs voor mensen die van water houden.  Aan een kant zee en de andere kant de estuary.  Veel mensen komen hier voor vakanties dus daarom kan het in de winter rustig zijn.  Vooral de dagelijkse bezoek van dolfijnen is prachtig.  Het ligt ongeveer een uur van Perth en met de trein gaat het heel goed $8.00 retour Perth, weekenden en schoolvakanties is het $8.00 retour voor de hele familie.
Er zijn goede scholen (prive en state).  Huren is niet goedkoop hier maar beter dan Perth, vanaf $250 pw wil je in een betere buurt zitten.  Wij betalen $260 pw maar jammergenoeg moeten verhuizen in juni omdat het huis is verkocht, willen wel in de buurt blijven maar zullen nu wel meer moeten betalen.  Waar wij wonen zijn alleen wat nieuwere huizen (Port Bouvard/Wannanup) en een paar minuten lopen van 't strand, heerlijk rustig hier. De betere buurten zijn:  Port Bouvard, Dawesville, Falcon (maar niet alle straten), Erskine, Seascapes, Halls Head, Meadow Springs.  Waar ik van weg zou blijven is: Greenfields en van Mandurah Centrum.
Ik vindt Mandurah een leuke plaats vooral voor jonge gezinnen, vindt wel dat er meer moet komen voor de wat oudere kinderen. Er is hier ook veel full-time/part-time werk.
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Groetjes, Angela

Hallo Angela,

Dank je wel voor je antwoorden. Hier kunnen we zeker wat mee.
Hopelijk gaat het lukken om in Mandurah te komen. Het ligt er een beetje aan waar mijn vriend (bijna man)
geplaatst gaat worden. Hij kan een voorkeur opgeven.

Mandurah klink in iedergeval heel erg leuk en mooi.

Voor zover heb ik geen vragen meer.
Alsnog bedankt. :up:

Groetjes Wilma

Leuk om je verhaal te lezen Angela. Jammer dat je moeder terugmoet.Mijn ouders hadden graag meegewild maar hebben dit niet gedaan vanwege de laqnge wachttijd en de medicare!
Wij zitten nu in Rockingham (dichtbij dus) en de twee jongste kinderen , 6 en 11 gaan vanaf morgen naar de English Learning School in Mandurah.

Ja de lange wachttijd was een groot probleem, geen medicare, geen pensioen kaart, huren situatie enz. mijn kinderen hoefden niet naar de English School omdat zij al wat engels spraken en het goed verstonden en dus de rest op school opgepikt.  De jongste (11 jaar) kreeg op de lagere school een award voor zijn goede engels.

Hoe lang zijn jullie hier en hebben jullie het naar je zin?  Werk je en heb je al wat kennissen hier, vindt het moeilijk om mensen te ontmoeten.  Zag dat er met pasen een kermis is in Rockingham, is het wat?

Groetjes, Angela

Hai Angela,

Wij zijn hier net 6 weken en dus nog maar net aan het wennen. Jac heeft een baan in Henderson en we hebben een huis weten te huren in Baldivis. Niet dat e er in kunnen want de boot met spullen heeft vertraging op zee.
Ik weet nog van geen kermis maar zal eens navragen. Mijn middelste is een jongen van 11, misschien leuk om eens af te spreken. Stuur me maar een pmetje

Hoi Angela,

Ja, daar is een paas kermis dit weekend in Rockingham. Het is vrij goed. :up: :up:

Ik mij ook even voor stellen. Ik woon met mijn man( die is Engels) en 2 kinderen, meisje 9 maanden en jongen 4 jaar in Rockingham sinds mei 2006. Wij vinden het fantastisch hier. Zo dicht bij het strand.
En het weer is ook lekker hier.

groetjes Jolanda

Leuk Jolanda dat jullie hier ook zitten! Toevallig zijn we vanmiddag in het Ocean Clipper Inn motel moeten trekken (om ons nomadenbestaan in stand te houden :grin:)
We zitten nu midden in het aankomende feestgedruis want we zitten inderdaad recht tegenover de kermis. Nou wil ik niet neerbuigend doen want misschien is dit voor ozzie begrippen een hele mooie, maar echt nieuw zijn de atracties niet  :cry:

Ja, je heb gelijk, de aussies vinden het echt mooi maar wij nederlanders en engelse hebben wel beter gezien.  :oops:
Ik heb in engeland gewoont en de pret parken daar zijn veel beter dan hier. We zijn een paar weken geleden in perth naar een braderie geweest en een vriendin ( zij is australies) zei dat het hartstikke goed was. Toen wij daar kwamen waren we in een uurtje weer weg, was niet  goed. Niet de braderies die wij kennen. Niet zoveel te doen voor kinderen en de dingen die er waren waren harstikke duur en je kreeg maar een prulletje er voor.

Ben je op zoek naar een ander huur huis of wacht je op jullie spullen?

groetjes Jolanda

Ik ben ook inderdaad soms teleurgesteld met de markten, kermis enz. waarschijnlijk was ik op 't zelfde braderie geweest in Perth, geadverteerd op tv en alles maar was ook binnen een uur klaar, wij zijn waarschijnlijk een beetje verwend met de Efteling, Disney etc.

Zullen wij een keer wat afspreken voor de mensen die hier in de buurt wonen (of anderen die willen rijden), kan ook bij mij bij 't strand met bbq of een drankje met hapjes.  Ik kan bijna altijd maar mijn man is er alleen iedere derde week met weekend. 

Fijne pasen!
Groetjes, Angela

Fijn dat ik niet d enige ben die dit wat minder modern vind, maar ach als iedereen hier al blij mee is, dan gaan ze compleet uit hun dak bj een Nederlandse kermis.
We hebben een huurhuis in Baldivis maar kunnen er nog niet in omdat de boot met meubels vertraging heeft. We zitten zolang in een vakantiehuisje maar moesten daar met de Pasen een paar dagen uit. maandag mogen we weer terug tot de boot er is.
Dat afspreken lijkt me wel wat, ik kan eigenlijk altijd in het weekend en Jac zondags.

Back