Urgent sollicitanten gezocht in de regio's.

Ik zag dit gisteren hier op het nieuws, dit was Warnambool geloof ik?

Probleem is dat het meestal de banen zijn die niemand wil, behalve de immigranten uit B/C landen, neemt niet weg dat het hopelijk voor aanwas naar de regio zorgt. Zou een goede ontwikkeling zijn.
 
Ik zag dit gisteren hier op het nieuws, dit was Warnambool geloof ik?

Probleem is dat het meestal de banen zijn die niemand wil, behalve de immigranten uit B/C landen, neemt niet weg dat het hopelijk voor aanwas naar de regio zorgt. Zou een goede ontwikkeling zijn.

Ja, maar de lokale bevolking wil dan wel klagen dat alleen buitenlanders de banen krijgen...
Kan ik niet zo goed tegen.... Ik snap dat niet al het werk even leuk is en er zijn zeker banen die ik niet zou willen doen, maar dan ook niet klagen dat een ander (lees: migrant) het wel wil doen. Ik denk dat de meeste westerse migranten liever in de grotere plaatsen zitten vanwege de voorzieningen. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik wel in een (heel) kleine plaats wil wonen waar iedereen iedereen kent.
 
Ja, maar de lokale bevolking wil dan wel klagen dat alleen buitenlanders de banen krijgen...
Kan ik niet zo goed tegen.... Ik snap dat niet al het werk even leuk is en er zijn zeker banen die ik niet zou willen doen, maar dan ook niet klagen dat een ander (lees: migrant) het wel wil doen. Ik denk dat de meeste westerse migranten liever in de grotere plaatsen zitten vanwege de voorzieningen. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik wel in een (heel) kleine plaats wil wonen waar iedereen iedereen kent.

Volgens mij was de plaats niet zo heel klein, stad met ongeveer 70.000 inwoners dus kan me voorstellen dat er voldoende voorzieningen voorhanden zijn. Je hoeft niet perse in een stad als Sydney te wonen om voorzieningen te hebben. Ik blijf het een vreemd verschijnsel vinden, er zijn veel jonge locals zonder werk en die worden afgetroefd door immigranten die op dezelfde banen solliciteren. Hoe kun je unemployed zijn met een schreeuwend tekort aan arbeidskrachten? Dan is er iets anders aan de hand. Nu snap ik ook wel een beetje waarom, want als je jezelf zo presenteert in een job interview als die knul hier in dat filmpje deed dan wordt je nooit aangenomen. Zo zie je ook maar weer dat elke regional area zijn eigen problemen heeft, want hier in FNQ is het exact andersom. Teveel mensen voor veel te kort banen.
 
Warnambool is best een leuke plaats. Wij zijn er een paar keer geweest. Het is een soort Zandvoort. Veel toeristen en mensen die een weekendhuisje in de omgeving hebben. Het is niet zo klein dat je het gevoel hebt dat iedereen elkaar kent in mijn ogen. Maar tegelijkertijd zit je wel weer zo ver van een stad als Melbourne vandaan dat je hele leven in en rond Warnambool zou zijn als je er zou wonen en werken. Persoonlijk kan ik me heel goed voorstellen dat dat niet heel erg motiverend is.

Tegelijkertijd speelt denk ik inkomen ook een rol. Die boer zegt 18 urige dagen voor 24 dollar per uur. Dat is effectief geen seconde vrije tijd hebben doordeweeks om ook maar iets te doen voor een salaris wat echt niet heel speciaal is. En dat zeg ik als iemand die uit Friesland komt en meer dan genoeg tijd op de boerderij heeft doorgebracht.

Wel interessant om te zien wat voor een tekort aan monteurs en panel beaters er is. Had ik dat geweten toen ik hier kwam, dan was ik misschien nooit bij Australia Post aan het werk gegaan ;)
 


OFX
Back
Top