Noa1
XPdite Sponsor
Ik heb een vraag. Mijn vriend heeft de skilled assesment gedaan en die was positief. De positieve uitslag was gebaseerd op zijn jarenlange werkervaring in de ITC. Daarop heeft hij de visumaanvraag (subclass 136) in augustus dit jaar verstuurd. Wij denken dat het al met al zeker een jaar zal duren, op z'n vroegst dus zomer 2008 of wij horen of we het visum krijgen.
Nu is het zo dat hij zijn baan in Nederland helemaal zat is en het liefst ontslag zou nemen. Wij zouden dan voor 3 maanden op reis gaan, misschien zelfs langer. Nu vragen wij ons af of dat problemen zou veroorzaken v.w.b. de visumaanvraag.
Is er hier iemand op het forum die hierop een antwoord heeft?
- is het noodzakelijk om nog werkzaam te zijn bij dezelfde werkgever als die op het moment van de visumaanvraag?
- kun je zolang de aanvraag loopt op reis gaan voor minstens 3 maanden?
- als je bij terugkomst evt. voor een andere werkgever gaat werken, moet je ze daar dan meteen van op de hoogte stellen?
Ik hoop dat iemand hier snel een antwoord op heeft. Alvast hartelijk bedankt!
Nu is het zo dat hij zijn baan in Nederland helemaal zat is en het liefst ontslag zou nemen. Wij zouden dan voor 3 maanden op reis gaan, misschien zelfs langer. Nu vragen wij ons af of dat problemen zou veroorzaken v.w.b. de visumaanvraag.
Is er hier iemand op het forum die hierop een antwoord heeft?
- is het noodzakelijk om nog werkzaam te zijn bij dezelfde werkgever als die op het moment van de visumaanvraag?
- kun je zolang de aanvraag loopt op reis gaan voor minstens 3 maanden?
- als je bij terugkomst evt. voor een andere werkgever gaat werken, moet je ze daar dan meteen van op de hoogte stellen?
Ik hoop dat iemand hier snel een antwoord op heeft. Alvast hartelijk bedankt!