vakantie met een baby van 2 maanden

samantha

New Member
Hallo,

Ik ga volgende week naar perth op vakantie met mijn dochter van 2 maanden. Hier in nederland krijgt zij elke maand een prik dit moet ik ook doen in perth maar waar kan ik dit doen en zijn het de zelfde prikken als hier. Ze moet er namelijk nog 2 de 3 maand en de 4 maand.

wie weet hier meer van
groetjes samantha
 
Hai Samantha,

Hoe lang ga je op vakantie? Ik ben toendertijd met mijn dochter met 4 maanden naar Oz geweest en vorig jaar met de andere die toen 5 maanden was. Ik heb toen met het CB overlegd en een of 2 weekjes uitstel kon geen kwaad. Soms moet je ook wel eens een prik uitstellen omdat ze ziek of verkouden zijn. Het wordt natuurlijk een heel ander verhaal als  je voor maanden gaat. Misschien kan je de naam van het vaccin meekrijgen en daar bestellen en dan door een huisarst toe laten dienen?

Groetjes Linda
 
Hoi Samantha,

Helaas kan ik je hier ook niet echt een antwoord op geven. Het uitstellen van een prik is mogelijk maar ik weet niet hoelang. Mijn dochter heeft toen ze klein was, ook wel een keer de enting wat later gehad (ong. drie weekjes), omdat zij flink verkouden bleef. Maar ik neem aan dat het in jullie geval om een langere periode gaat.

In iedergeval wens ik jullie veel plezier en mocht je een antwoord hebben, lees ik het graag.

Gr. Mel :)
 
Volgens mij moet het helemaal geen probleem zijn.

In de meeste landen beginnen ze pas met enten NA het 2e jaar. Dit gebeurt bijv. in China en daar is het percentage wiegedood tot practisch 0% gereduceerd! Nu weet ik via mijn eigen consultatiebureau dat daar in NL anders over wordt gedacht en we wonen tenslotte hier en niet in China.

Maar het is nog steeds aan de ouders om te beslissen of kinderen uberhaubt en wanneer geent worden. Gebruikelijk is het vastgestelde schema te hanteren - namelijk wel zo makkelijk voor de instanties - het zou ook wel een rommeltje worden als iedereen een eigen schema ging aanhouden - maar ze kunnen je niets verplichten.
Zij zijn een adviserend orgaan die jou volgens hun eigen inzichten kunnen adviseren, maar niets verplichten. Als jullie er dus een aantal maanden tussen uit gaan is het volgens mij alleen aan jullie om dat te melden op het consultatie bureau en aan te geven wanneer jullie weer terug zijn en de entingen weer te hervatten.

Het enige wat lastig is, is dat je ook je artscontroles mist die ze op het consultatiebureau uitvoeren. Maar ik neem aan dat je, zodra je iets vreemds opmerkt ook wel een arts in OZ kan bezoeken.
 
Hi Mel.

Als je in perth bent ga dan naar het Perth kinderziekenhuis.
Vertel je verhaal, dan kunnen ze helpen of advies geven
waar je dan heen kunt voor de prikjes.
Vergeet niet je prikken boekje mee te nemen voor de historie.
Veel suc6 er mee.



Gr Ineke :up:
 
Hoi Samantha,

Ik heb het even voor je opgezocht in mijn Healt Record Book van mijn dochters. Ik ben zelf namelijk in 2004 vertrokken naar Perth met 3 kids, mijn jongste dochter was toen 6 maanden. Ze krijgen hier met 2 maanden hun eerste DTP, hun eerste Hib en hun eerste OPV (poliomyelitis) prikken. Met 4 maanden krijgen ze hier hun 2e prik en met 6 maanden pas hun 3e. Het is dus niet zoals in Nederland dat ze met 2, 3 en 4 maanden geprikt worden. Waar je voor moet uitkijken is dat ze hier niet in cocktails prikken. Je kind krijgt dus per inenting een aparte prik, soms worden ze per keer wel 3x geprikt. Ik weet niet of je als vakantieganger naar een child health centre kan gaan. Ik denk het haast niet omdat je je medicare card moet tonen. Misschien kan het wel tegen contante betaling. Als je aankomt kan je denk ik het beste even een child healt centre opbellen, die zitten bijna in elke suburb. Zij vertellen dan wel wat je moet doen.

Een hele prettige vakantie en geniet ervan.

Groetjes Mirelle  :)
 
Als uitstel geen optie is (als je voor langere tijd hierheen komt), dan kun je waarschijnlijk het beste een brief met uitleg aan je huidige arts vragen - in het Engels uiteraard :up:).  Je kunt hier bij iedere G.P. (huisarts) terecht en je moet dan gewoon gelijk betalen (receipt vragen en bij thuiskomst claimen via je verzekering). Er wordt hier inderdaad wel anders geprikt dan in Nederland (ander schema, etc. voor zover ik kan vergelijken met mums in Nederland) hier in Qld. zijn er trouwens wel cocktails en niet alleen individuele prikken.

succes in ieder geval en een fijne vakantie!
Syl
 
Hoi Samantha,

Ik kom zojuist bij het consultatieburo vandaan en heb 't ff voor je gecheckt. De arts meldde het volgende:

In principe kunnen de 2e en 3e prik worden uitgesteld. Het nadeel echter hiervan is is dat de kleine pas na 3 prikken volledig is ingeent. Na alleen de eerste prik is je kindje dus nog niet volledig geent en is er dus een kansje aanwezig dat ze een van de ziekte oploopt. Nu ga je niet naar een onderontwikkeld land, dus de kans op infectie is niet erg groot, maar dus wel aanwezig.
Mocht je dit toch een beetje eng vinden dan kan je in Oz een arts contacten, maar dit is dan wel voor eigen kosten (dacht ik).
Anders worden de prikken gewoon hervat na terugkomst in NL.  Het is niet zo dat de werking van prik 1 verminderd als er een langer termijn zit tussen het enten.
Volgens de arts moet er tenminste 4 weken tussen de prikken zitten, dus als het ff kan en je red het qua tijd zou ze je zeker adviseren om iig de 2e prik nog te halen voor vertrek!

Dat was het!

Hgr, Jeanine
 
Back
Top