Vakken volgen om te voldoen aan eisen beroep?

mahe

New Member
Hoi!

Ik ben bezig om te kijken of ik kan kwalificeren als taxation accountant. In Nederland ben ik belastingadviseur (met rechtenopleiding). In Australië is dat beroep / zo'n traject minder bekend, daar doen accountants een aanvullende opleiding en kwalificeren ze dus als ''taxation accountant'' en werken vervolgens als belastingadviseur. Op de skilled occupation list staat wel taxation accountant genoemd, maar de organisaties die assessen vereisen verschillende vakken die ik niet heb gedaan. Ik wil mijn opleiding alsnog wel aanvullen met deze vakken, maar heeft dat zin? Want uiteindelijk heb ik een rechtenopleiding en geen basis in de accountancy. Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast veel dank!

Misschien even contact opnemen met een emigratie bureau, of met het assessment bureau?! Succes.

Hier ga ik waarschijnlijk met mijn beroep ook tegenaan lopen. Ik heb een bachelor of law en werk als klantmanager bij de gemeente. In Australia wordt mijn werk vergeleken met welfare worker, maar daar is dan mijn vooropleiding (moet MWD of SPH zijn) dan weer niet passend voor volgens mij.
Ik moet dit ook gaan uitspitten. Tip van Catkin is zeker het proberen waard!

Succes!

Back