Valideren, hoe gaat dat precies?

Aussiegirl

New Member
Hey!

We zijn net terug uit Australie, waar we vakantie gevierd hebben en met de stickers in ons paspoort ons visum gevalideerd hebben. (SIR 495, die we voor 11 maart 2008 moesten valideren). We vertrekken ergens in juni 2008 definitief.

We zijn op 28 november 2007 met ons visum de douane in Adelaide gepasseerd, we hebben een stempel in het paspoort gekregen van immigratie (en dus ook weer een stempel dat we Australie inmiddels weer verlaten hebben).

Mijn vraag: (Misschien dat Rob Breumelhof dit weet?)

Is het nu ergens geregistreerd in de computer dat wij op 28 nov het land zijn binnengekomen en dat het visum dus gevalideerd is? Ons visum is voor 3 jaar geldig en dat is dus nu ingegaan op 28 november (als het geregistreerd is).

Weet iemand hoe dit geregistreerd is? Wij hebben nl niets bijzonders hoeven doen verder.....
Ik ben benieuwd.

Greetz
Aussiegirl
 
Volgens mij is dat alles ja. Door het land binnen te komen is in het systeem vastgelegd dat je je visum geactiveerd hebt...
 
Hoi Aussiegirl,

Valt tegen he, de procedure.
Stempel en doorlopen, stlet niks voor. :?

Leuke vakantie gehad????

Groetjes
Ineke
 
Hi!

Tja, al het werk voor een gewone stempel die we de vorige keren ook al gehad hebben.....
Is het nu wel in de computer vast gelegd? Ik heb niets gezien van een registratie of zo... (maar misschien was ik er nog niet helemaal bij na zo'n lange vlucht..)  :lol:

Hey Ineke,

Ja de vakantie was heerlijk...  :beach: (maar te kort natuurlijk)!!
Jullie zijn al weer helemaal gewend aan het koude NL? Ik heb de foto's van de BBQ bekeken! Leuk hoor!
Was gezellig he?  :cheers:
(op naar de volgende BBQ!!)


Greetz,
Aussiegirl
 
Hoi,

Volgens mij wordt er niets in gecomputer vastgelegd. Alleen puur de stempel.
Wij hebben hetzelfde gedaan en zijn een half jaar later wel definitief gegaan.

Let op dat ze bij Medicare, bij banken en je Road Authority (VicRoads in ons geval) de tweede datum van binnenkomst gebruiken. Bij ons gaf dat nogal wat problemen, omdat ze eigenlijk de eerste datum moeten gebruiken (ook al heb je op je entry-formulier tourist/travel ingevuld!)

Gelukkig hebben we ze kunnen overtuigen, dat de eerste keer een reisje was om ons visum te activeren.

Groeten Sander en Vanessa
 
[quote author=r2d2 link=topic=8081.msg105741#msg105741 date=1198750570]
Hoi,

Volgens mij wordt er niets in gecomputer vastgelegd. Alleen puur de stempel.
Wij hebben hetzelfde gedaan en zijn een half jaar later wel definitief gegaan.
[/quote]

Ze halen bij de paspoortcontrole je paspoort door een kaartlezer heen en ik gok dat dat ding een en ander vastlegt.

Let op dat ze bij Medicare, bij banken en je Road Authority (VicRoads in ons geval) de tweede datum van binnenkomst gebruiken. Bij ons gaf dat nogal wat problemen, omdat ze eigenlijk de eerste datum moeten gebruiken (ook al heb je op je entry-formulier tourist/travel ingevuld!)

Gelukkig hebben we ze kunnen overtuigen, dat de eerste keer een reisje was om ons visum te activeren.

Ik had dat ook. Met VicRoads was het geen enkel probleem. Voor de Medicare heb ik een formulier moeten invullen waarin ik moest bewijzen dat de 1e keer puur voor het valideren was en de 2e keer pas de echte migratie. Dat ging verder goed.
 
Effe inhaken op een oude posting:

Mag je bij aankomst de (kortere) rij bij de douane nemen voor Ozzie en Kiwi paspoorten, of toch in de (lange) toeristen rij aansluiten?
En maak je de douanier attend op je visum of ziet ie dat wel?

Wat vul je in op je inreis document (die je in t vliegtuig krijgt)?

Thanks
 
Helaas de lange rij. De korte rij is voor citizens van Australië en Nieuw Zeeland.

Die sticker ziet de douanier wel, hoef je hem/haar niet op te wijzen.

Wat waren ook weer de opties op het formulier? Effe opgezocht. Als je alleen komt valideren weet ik eigenlijk niet wat je het beste in kunt vullen. Als je komt om hier te wonen lijkt het me wel voor de hand liggen:
"Migrating permanently to Australia" aanvinken. Ook al kan dat natuurlijk best niet permanent zijn...
"Do you intend to live in Australia forthe next 12 months?" => 'Yes' lijkt me.
 
Back
Top