Valideren visum

Wilbert67

Active Member
Hoi,
Ik stel de vraag hier even, maar misschien is hij wel voor alle visa van toepassing?
Ik ben er altijd van uit gegaan dat als je visum approved is je een jaar de tijd hebt om Australie binnen te gaan om dit visum te valideren.
Nu sprak ik dit weekend een neef van mij die er een paar jaar gewoond heeft en die beweerde dat dit niet klopt?! Hij zegt dat dit niet 1 jaar is maar tot het eind van het belastingjaar! Dit wil zeggen dat als je je visum krijgt in Augustus dan heb je tot 1 juni het jaar erop de tijd, maar als je je visum krijgt in maart heb je maar net twee maanden om te vertrekken. Klopt dit???

Groetjes Wilbert
 
Maar dat zou bijna niet kunnen als je maar een maand de tijd zou hebben, daar je ook zit met het opzeggen van werk, huur etc. Dat kan dus maar uiterlijk tot 2 maanden ervoor, daarna zou dit een hele kromme regel worden (dat is het eigenlijk al).
 
Bij ons (spouse visum) rekende ze vanaf de datum dat ik mijn VOG heb gekregen.......en daar dan een jaar bij. VOG gekregen in mei 2006 en mijn visum moet ik valideren voor 24 mei 2007
 
@ Inge, daar ben ik ook de hele tijd van uit gegaan. Ik wil het alleen even checken voor de zekerheid. Mijn neef was er namelijk erg van overtuigd.
 
Ik begrijp dat je een jaar (vanaf je VOG) de tijd hebt om je visum in Australië te activeren , maar betekent dit ook dat je een jaar de tijd hebt om het visum op te halen in Berlijn, of moet dit al eerder?
 
Bij ons is de datum dat we de medicals hebben gedaan aangehouden. Dat was 16 nov. 04. Visum granted op 10 jan. 05. We moesten VOOR 16 nov. 05 het SIR visum laten valideren.


Erna
 
Als je neef je aan het twijfelen heeft gebracht, check dan de dima website. Zij zijn uiteindelijk de enige die hier iets over kunnen, mogen en moeten zeggen. Maar ook wat mij betreft: Do not worry! Ik heb nog nooit anders gehoord dan: binnen één jaar na het verkrijgen van VOG of Medische keuring (degeen die je het vroegst hebt gehad van die twee). Geen enkele gerucht over binnen het belasting jaar of wat dan ook.
Perthpete
 
Hallo,
Denk dat het idd. afhangt van de tijd dat je de VOG of medicals indiende (eerste van die 2) . Onze VOG werd in Brussel opgemaakt op 8 juni 2006 en 12 oktober 2006 kregen we onze grant letter waarop staat dat we voor 8 juni 2007 in Australië moeten zijn.
Grtjs,
Nath
 
en als het rekenen en de regeltjes je allemaal teveel worden. Dan staan het ook nog netjes op je visum hoor.....
Bij mij staat er.. initial entry by 22 aug06.  :up:
Dat klopt wel redelijk..... de datum dat ik mijn VOG kreeg  was 22aug 2005 :up: :up: of was het me medical :| :-x
no worries mate :lol:
 
Einde van het belastingjaar?!
Dat heeft volgens mij echt helemaal niets te maken met de date of initial entry. En dat van één maand klopt ook voor geen meter. Je levert je visumaanvraag in, doet je medical, vraagt je VOG aan (nog steeds raad ik iedereen aan om dat te doen voordat ze er bij DIMA om vragen) en je gaat vervolgens even wachten totdat DIMA contact met je opneemt.
Ik moet zelf in Australië zijn voor 26 februari. Dat was de dag waarop ik mijn medical deed.

Tip voor Wilbert: Ga even met je neef wedden om € 100,= dat hij geen gelijk heeft  :lol:
 
Back
Top