van 457 naar 175

dism

New Member
Hallo allemaal,

we zitten hier sinds nov. 2007 met een 457 visum in Melbourne en we zouden graag ons permanent eerder willen
dan pas na twee jaar. Bovendien kan je het dan pas aanvragen en heb je hem nog niet.
Nu kan mijn man waarschijnlijk binnenkort zijn bakker assessen en volgens mij als hij een jaar gewerkt heeft
als bakker de laatste 12 maanden afgelopen 24 maanden, kan je een 175 aanvragen.
Ons probleem is eigenlijk dat dit een offshore visum is en we wonen al hier. Weet iemand of het ook van hieruit kan
aanvragen?

Alvast bedankt,
Inge
 
Bij mijn weten kan je een 175 visum ook onshore aanvragen hoor. Bij de processing times staat tenminste elke keer aangegeven de status van zowel onshore als offshore aanvragen bij een 175 (en andere visa). Volgens mij moet je alleen aan de eissen voldoen die hier (http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/what-you-need.htm) weergegeven staan.

Alleen vraag ik mij af wat de echte tijdswinst is die je maakt, behalve zekerheid....
 
Hoi Inge,

Ik zit in dezelfde situatie; zit hier nu bijna 3 jaar op een 457 en m'n skills assessment is nu underway en daarna kan ik m'n 175 visumaanvraag doen
Ik weet niet waar staat waarom je 12 maanden moet wachten? Vanuit NL kun je toch ook direct je 175 aanvragen; waarom dan niet als je toevallig hier in Oz op een 457 zit? Als je aan alle eisen (points system!) voldoet kun je naar mijn weten alles gewoon in gang zetten.

En ja: volgens mij kun je het gewoon onshore aanvragen (dat mag ik hopen!  :wink:) maar volgens mij moet je overseas je stempel halen ongeacht of je het on- of offshore aangevraagd hebt. Dus even naar NZ ofzo

Cheers,
Jan
 
Ja , die 12 maanden is omdat Dirk thuis lang niet meer in zijn oude beroep heeft gewerkt en dus in de afgelopen 24,
12 maanden in beroep op de SOL lijst gewerkt moet hebben, vandaar. Maar waarom heb jij dan niet na 2 jaar je permanent aangevraagd? Dat kan toch met 457 ?
Wij willen graag eerder omdat je dan toch meer ondersteuning krijgt van de staat, bijv. kindergeld, medicare, firsthome buyer enz.
En dan maakt een jaar toch veel uit.
In ieder geval fijn om te horen dat het waarschijnlijk mogelijk is, dat zou wel prettig zijn. Dan gaan we vast beginnen
met het verzamelen van alle spullen. :wink:

Groetjes Inge
 
Hoi Inge,

Makes sense! Ik heb ongeveer hetzelfde: om aan de 120 punten te komen moet ik aan de 'Specific work experience' eis voldoen; d.w.z. van de laatste 4 jaar 3 jaar in m'n vakgebied gewerkt hebben. Omdat ik voordat ik naar Oz kwam meer dan een jaar gereisd had moet ik wachten tot de dag dat ik hier 3 jaar gewerkt heb en dat is eind deze maand  :smile:

Als ik niet gereisd had, had ik meteen PR kunnen aanvragen want in NL had ik al wel 6 jaar in mijn vakgebied gewerkt; waarom zou je 2 jaar moeten wachten?

Overigens is die $7,000 first home buyer bonus wel leuk maar als je daarom een jaar wacht met huis kopen zijn de prijzen ook weer met $50,000 gestegen en ben je dus eigenlijk $43,000 meer kwijt... Maar goed: als PR zijn er wel voordelen met verkrijgen hypotheek

Cheers,
Jan
 
Hi Jan,

in ieder geval fijn om te weten dat je ook je visa 175 kan aanvragen. Heb je daarvoor een adres in nederland
gebruikt of gewoon je adres in Australie ?

Het is zo dat je als vervolg op je 457 visa je permanent kan aanvragen, maar pas nadat je 2 jaar gwerkt hebt.
Als je 1 jaar gereisd hebt dan had je toch na 2 jaar werken je visa kunnen aanvragen ? Als je daarvoor hetzelfde hebt gedaan ?
Je hoeft toch niet 3 jaar achter elkaar gewerkt te hebben ? Volgens mij ook met onderbreking.
Maargoed is toch te laat je mag nu albijna aanvragen, lekker hoor.

Die 7000 dollar zullen we ook niet afwachten maar er zijn nog meer voordelen als permanent, kindergeld, medicare
niet meer afhankelijk van je huidige werkgever.

Groetjes Inge
 
Back
Top