van 457 naar 186 met toevoeging van defacto partner

Ems81

XPdite Sponsor
Wie oh wie heeft er ervaring hiermee?

Mijn vriend is 2 jaar geleden zonder mij naar OZ gegaan (relatie was toen nog jong) op een 457, werd dus gesponsord door zijn werkgever. Hij is hier nu inmiddels 2 jaar (en ik ben hier nu ook sinds 6 maanden) en hij mag zijn aanvraag voor permanent residence gaan doen (186). Dit valt onder SkillSelect. Nu kan hij kosteloos een parter toevoegen (ikke) dus dat willen we gaan doen :)

De afgelopen dagen heb ik van alles gelezen over deze visum aanvraag... We kunnen dus een partner toevoegen en we moeten bewijsmateriaal hebben van onze 'genuine relationship'. Maar de informatie hierover is erg beperkt. Op de SkillSelect website noemen ze dat we bewijzen moeten hebben in de 4 categorieen (financial aspects, nature of household, social context, commitment) en een signed statement. En dat is dan ook alles wat hierover gezegd wordt. In de checklist voor het 186 visum staat er niks over bewijzen van een relatie toevoegen, of ook maar iets anders over het toevoegen van een partner en de documenten die daarbij horen.

Nu heb ik ook alle informatie over het partner visum doorgelezen (820 en 801). Hier staat goed in wat we kunnen gebruiken als bewijsmateriaal van onze relatie, maar ja, dat is dus niet het visum wat we gaan aanvragen (was eerst wel het plan, maar we hebben besloten om mij als partner bij zijn 186 aanvraag toe te voegen). Dus volgens mij hebben we de formulieren die bij de checklist voor 820/801 staan niet nodig (47SP Application for migration to Australia by a partner, 40SP Sponsorship for a partner to migrate to Australia). Maar ja, dit weet ik dus niet zeker.

Dus... heeft iemand ervaring hiermee????


ant we vragen geen 820/801 aan maar een 186.
 
Zijn dat niet gewoon dezelfde eisen die voor de oude 175/176 golden als je als partner mee wilt? If so, zijn dat dan niet:

- fotos
- vakantiekaartjes
- bankafschriften van de gez rekening
- etc etc?
 
Ja, misschien wel... maar er staat gewoon weinig info over. Welgeteld een half a-viertje dat meldt dat we bewijzen van onze relatie op moeten sturen, maar in de checklist staat er weer niks over in, daar willen ze alleen een kopie van mijn paspoort, een police check en een health check. Dus misschien dat ze er later om vragen/
 
Er staan idd alleen wat voorbeelden in de verschillende forms en niet een perfecte checklist. Ik heb in mei een 175 visa application gedaan inclusief mijn "defacto partner" (i.e. vriendin). Op mijn online status staat deze requirement nu op "met", dus denk dat ik genoeg evidence heb aangeleverd:
- Uitreksel basisadmin. gemeente -> beiden ingeschreven op zelfde adres voor langer dan een jaar
- Vliegtickets van alle vakanties
- Treintickets toen we nog niet samenwoonden die ik online besteld heb
- Gezamelijke correspondentie op adres -> considered a couple in social environment
- Beiden een statement on relationship

Daarnaast is er door Frouk denk ik een hele goede lijst gepost onder:
http://xpdite.net/forum/threads/tips-gevraagd.12125/#post-179401
Er zijn best wel wat threads te vinden waarbij je meer voorbeelden kan krijgen van evidence onder "Spouse Visa"

Succes!!
 
Back
Top