Van 457 naar 186

bas&myla

Active Member
Mijn werkgever heeft aangegeven dat ze mij willen sponsoren voor een permanent residency visum (186). Nu werk ik nog geen 2 jaar voor deze werkgever, dus ik moet nog een aantal maanden wachten. Geeft mij ondertussen mooi de tijd om er eens goed over na te denken. Is er hier iemand die dezelfde heeft genomen of overweegt dit binnenkort te gaan doen? Ben vooral benieuwd naar voor- en nadelen die men ziet.
 
Bij mij stond het beroep ook niet op de lijst, ze hebben gewoon een beroep genomen wat op de lijst stond. Ben een project manager en site engineer en mijn bedrijf heeft me genomineerd op civil engineer technician.
 
Dan ben je op tijd geweest, want per 1 juli 2012 is de "2 jaar bij dezelfde werkgever" regel van kracht
 
Mijn partner doet dit ook. Werkt al meer dan 2 jaar bij dezelfde werkgever, en we hebben net onze applicatie voor een 186 de deur uit. Ik zie alleen maar voordelen om het op deze manier te doen, handig, er is al een baan, werkgever nomineert.... wat voor nadelen zie jij dan?
 
Mijn partner doet dit ook. Werkt al meer dan 2 jaar bij dezelfde werkgever, en we hebben net onze applicatie voor een 186 de deur uit. Ik zie alleen maar voordelen om het op deze manier te doen, handig, er is al een baan, werkgever nomineert.... wat voor nadelen zie jij dan?
Dat je werkgever je nomineert is inderdaad handig; scheelt je een hoop rompslomp. Maar een PR was nooit ons doel. We zijn naar Australië gekomen niet omdat we dit zo'n geweldig land vonden, maar omdat er hier makkelijk werk te vinden was.

Ik was voornamelijk benieuwd naar de voor- en nadelen van een 186 visum t.o.v. een 457 visum.
 
Back
Top