van 457 naar 186

Ramona1980

New Member
Hoi allemaal,

We zitten in Melbourne op een 457 visum en willen nu een PR aanvragen (volgens mij 186?)
Ons 457 visum loopt af in juni 2016. Nu is het sponsorship al afgelopen (was voor 3 jaar, ipv visa voor 4 jaar)
We vragen ons nu een aantal dingetjes af....Als we voor een PR gaan moet er dan weer een nieuwe sponsorship aangevraagd worden? En als we een aanvraag gaan doen, mogen we dan overseas reizen tijdens de application?
Laatste vraag ;) (voor nu..) Als we besluiten om na een aantal jaren toch naar NL terug te gaan, kunnen we dan het super meenemen?
Thanks alvast voor de reacties!
 
De laatste keer dat ik het gecheckt heb, was dat je via je sponsor Permanent Residency aan kunt vragen. Maar jij zegt dat je nu geen sponsor hebt, begrijp ik dat goed?
Ik heb gisteren een uurtje of wat op de nieuwe website zitten neuzen, maar kan er niks op terug vinden. Wel dat ze een aantal dingen aan willen passen, bijvoorbeeld de tijd dat je bij een sponsor in dienst bent, voordat je PR kunt aanvragen. Dit omdat er nog wel eens misbruik van gemaakt wordt door dodgy werkgevers. Dit is echter een voorstel/aanbeveling.
Op een 457 mag je gewoon reizen, geen idee hoe dat zit als je een aanvraag hebt lopen voor een ander visum.
 
Zodra je je PR aanvraagt, wordt je visum een "bridging visa" en zul je dus niet een nieuwe 457 aan hoeven vragen wat volgens mij ook niet mogelijk is omdat die maximaal voor 5 jaar is.

Volgens mij kun je er dan inderdaad ook mee naar het buitenland.

En na toekenning moest ik het visum bij een Australische ambassade "ophalen" ook al woonde ik al in Australie.
 
Je kunt na twee jaar een PR aanvragen en krijgen als je sponsor aangeeft je nog minimaal een jaar in dienst te houden. Zo is het bij ons gegaan. Anders kun je pas na vier jaar een PR aanvragen volgens mij.
 
Ik kon destijds mijn PR aanvragen omdat ik 1,5 jaar als verpleegkundige had gewerkt en kon daardoor in aanmerking komen voor een "fast track PR visa" omdat dat visum speciaal was voor verpleegkundigen die die tijd al hadden gewerkt in Australie.

Het is waarschijnlijk verschillend per beroep en visum maar die info kun je vast vinden op de officiele website van de Department of Immigration.

Succes ermee!
 
Wij hebben net ons 186 visum binnen. Voor een 186 heb je een employers nomination (sponsor) nodig, de werkgever moet dus het eerste deel van de 186 application doen. Als deze nomination goedgekeurd is door de immigratiedienst kun je pas zelf verder met je application.
 
Wij hebben net ons 186 visum binnen. Voor een 186 heb je een employers nomination (sponsor) nodig, de werkgever moet dus het eerste deel van de 186 application doen. Als deze nomination goedgekeurd is door de immigratiedienst kun je pas zelf verder met je application.
Dat bedoelde ik dus :up:
 
Back
Top