van 457 naar 856 visa

Annelies

XPdite Sponsor
Vandaag heb ik de applicatie voor het 856 visa op de post gedaan.
Is er al iemand die ervaring heeft met deze aanvraag?

groet,

Annelies
 
Zal mijn ervaring tot nu toe met dit visum maar even posten.
Tot een paar maanden geleden diende je op een 457 twee jaar aaneengesloten en fulltime voor dezelfde sponsor te werken, waarbij deze na 12 maanden kon beginnen met de nominatie-aanvraag voor Permanent Residency.

Nu kun je onshore direct nadat je begonnen bent met werken het 856 visum aanvragen, mits:
- je een pre-assessment van je skills hebt gehad en geregistreerd bent bij een beroeps vereniging, etc. In mijn geval de Nursing Board van NSW en QLD.
Is dit het geval dan moet je nog voldoen aan aan de taal-, leeftijd en ervaringseis.
Het overschrijden van de leeftijdsgrens van 45 jaar kun je compenseren als je beroep op de MODlijst staat en in een bepaalde groep valt. De ervaringseis is minimaal drie jaar.

Nieuw is volgens mij de eis dat de applicant de positie in ieder geval drie jaar zal bezetten en de sponsor moet bewijzen dat de positie zo lang zal bestaan en eventueel verlengd kan worden.  In mijn geval heeft de sponsor een verklaring opgesteld dat dit het geval is want ik heb al een twee-jarig contract met hen.

Verder is het zo dat de meeste bedrijven tot na de proefperiode willen wachten alvorens de nominatie aan te vragen en bij Ramsay Healthcare is die inmiddels opgelopen van 3 naar 6 maanden. Ik heb echter mijn sponsor bereid gevonden om de aanvraag eerder de deur uit te doen.
Zodoende ben ik begonnen op 6 november 2006 en de aanvraag voor nominatie + mijn aanvraag zijn op 1 maart 2007 op de post naar Brisbane gegaan.

Tot zover mijn ervaring met deze aanvraag.

groet

Annelies
 
Hoi Annelies, wat bedoel je met pre-assesment, ik dacht dat je je pas kon laten registreren als je je sills assesment had gehaald? en daar heb je weer de Academic Ielts voor nodig?

groet Carmen. (ben mij aan het orienteren als HBO-V verpleegkundige)
 
Hi Carmen, pre-assessment is skills-assessment en daarme bedoel ik het onderzoek van de Nursing Board van je
- diploma's,
- werkervaring via je CV en verklaringen van je werkgevers
- referenties van collega verpleegkundigen
- VOG / paspoort / bewijs van naamsverandering, etc. etc.
- academic IELTS resulaten (minimaal een 7 op elke module), bandbreedte minimaal 7.

Je registratie bij de Nursing Board is het resultaat van het pre-assessment waardoor je voldoet aan 1 van de eisen om in aanmerking te komen voor het 856 visum.

Hoop dat dit je vraag beantwoord?

groet,

Annelies
 
Mijn bazin heeft me gisteren (werkt ook op zondag, net als ik) een email van de DIMA laten zien waarin staat dat mijn sponsor-nominatie rond is en dat in 7 dagen.
Nu is mijn aanvraag aan de beurt. Ik hoop gauw iets van ze te horen.

groet,

Annelies
 
Spannend voor je, succes.

Heb nog wel even een vraagje... begrijp ik nou goed dat je verplicht bent om drie jaar bij dezelfde werkgever te blijven? Wat gebeurt er als je eerder ontslag neemt, wordt dan je visum ingetrokken? Waar heb je die info van 3 jaar vandaan? Heb Booklet 5 dan wel doorgelezen, maar dat staat nou niet zo gek veel in.

Dank.
 
Hallo Elle

Het staat in formulier 47es, het applicatie formulier dat je in moet vullen voor dit visum.
Bovendien moet de sponsor verklaren dat de positie 3 jaar en eventueel nog langer zal bestaan.
Er staat echter niet hoeveel  uren je in dat 3e jaar moet werken. Ik meld me na 2 jaar fulltime werken (contract via 457) aan als Casual bij Ramsay health en ga het minimale aantal uren per jaar werken om mijn registratie als verpleegkundige te houden.
Op die manier voldoe ik aan de eisen van dit visum.

groet

Annelies
 
Dank voor je antwoord Annelies. Maar wat gebeurd er met jou (cq je visum) als je eerder ontslag neemt?
 
Hi Annelies,

Wat gaat het ineens snel zeg! En zeer slim om zogauw als het kan zo weinig mogelijk uren te gaan werken!

Ik ben benieuwd wanneer je het allemaal rond hebt, ik blijf met veel interesse je draadje volgen.

Groetjes,
Lela
 
Hoi Annelies

Te gek voor je zeg dat alles zo snel rond is.
Wat trouwens wel grappig was toen Jan vroeg of hij verplicht 3 jaar moest blijven werken zeiden ze: Ja, maar als je echt weg wilt is er niemand die je kan tegen houden.
Wie weet kan je gewoon volgend jaar stoppen en lekker met Jan mee elke dag in de Noosa river zwemmen.

Groetjes Erna
 
[quote author=Annelies link=topic=6656.msg84022#msg84022 date=1173712020]
Mijn bazin heeft me gisteren (werkt ook op zondag, net als ik) een email van de DIMA laten zien waarin staat dat mijn sponsor-nominatie rond is en dat in 7 dagen.
Nu is mijn aanvraag aan de beurt. Ik hoop gauw iets van ze te horen.

groet,

Annelies
[/quote]

GOTYA    ........... na precies 4 maanden en 2 dagen heb ik m'n Permanent Residency oftwel 856 visum binnen.
Het staat ook in Stand van Zaken, maar toch even een kleine update om dit topic af te maken.
Omdat ik zondag vertrek naar Nl voor vakantie weet ik nog niet hoe mijn contract er uit gaat zien, maar dat laat ik weten zodra ik het heb in augustus.
Verder heb ik besloten om de oorspronkelijke sponsor periode tot november 2008 fulltime te blijven werken. In de 1e plaats vind ik het niet meer dan fair tov mijn sponsor en ten tweede doe ik een volledige salary sacrifice voor HESTA, mijn superfund. OP deze manier bouw ik nog wat op in 2 jaar.

groet

Annelies
 
Back
Top