van 457 visa naar 856 permanent residency

ray136

New Member
Weet iemand het antwoord op de volgende vraag:

Op de site www.immi.gov.au staat het volgende omtrent het aanvragen van je permanent residency:

To be eligible for permanent residency under this visa, the employee must meet one of the following requirements:

have worked full-time in Australia in the nominated occupation on a Subclass 418, 421, 422, 428, 444, 457 or 461 temporary residence visa for the last two years prior to the visa application being made (including at least the last 12 months with the nominating employer)


Hier komen wij dus voor in aanmerking.

Kan dit visum pas worden aangevraagd nadat je 2 jaar bij je werkgever hebt gewerkt of kun je dit al aanvragen na bijv. een jaar en dat je het visum dan aan het eind van die 2 jaar hebt?

Heeft iemand ook ooit gehoord dat wanneer je op een 457 visum ergens werkt en dan een permanent residency aan wilt vragen dat dat alleen maar gaat wanneer je een management functie hebt? (dit hebben wij namelijk te horen gekregen van onze werkgever, maar ik vind dit zeer onwaarschijnlijk)

Alvast bedankt voor al jullie reacties!!!

Connie & Remon
 
Het bedrijf waar ik voor werk, Ramsay Health Care bv. zet ip. de aanvraag na 12 maanden in gang zodat je je PR hebt voor de 24e maand en sommige werkgevers willen het ook nog wel eerder in gang zetten.

Het 2e verhaal is volgens mij klinkklare nonsens maar ik weet dat er allerhande verhalen de ronde doen die bepaalde werkgevers goed uitkomen, zodat ze niet de hele papierwinkel door hoeven.
Een werkgever kan echter wel weigeren om zich te nomineren voor een 856 omdat het nogal wat tijd vergt en natuurlijk de fee van 300+ dollar.

Verder is mijn ervaring dat de werkgevers niet pro-actief zijn, je moet het allemaal zelf uitzoeken en in gang zetten, soms moet jezelf je werkgever wat onder druk zetten.

groet

Annelies 
 
Back
Top