Van begin tot eind, hoeveel tijd?

skippie

XPdite Sponsor
Beetje raar subject misschien, maar wat ik bedoel :

Wie kan me vertellen hoeveel tijd je moet rekenen vanaf het moment je de eerste papieren inlevert,en tot het moment je je visum in Berlijn mag ophalen?

in ons geval zal het in deze volgorde zijn :
- TRA , eerst opsturen naar M2A zodat ze dit kunnen controleren
- als het door M2a goed bevonden wordt, alles vertalen en naar notaris.
- wachten op accoord van TRA.
- opgeven IELTS ( wachttijd paar mnd? )
- in het ergste geval opnieuw IELTS, dus weer maanden wachten
- de volgende stappen....
ik weet nog niet precies waarop je verder nog moet wachten, maar ik weet wel dat als je alles opgestuurd hebt en het echte wachten begint, je lang kan wachten gezien de aanvragers van vorig jaar nog steeds niks weten  :|

Groetjes Ingrid en Rimko
 
Ik zou zeggen werp eens een blik op de timeline die veel forumleden onderaan hun post hebben staan  :wink:
En voor de rest kun je dingen aardig plannen, je weet wanneer je het resultaat van je IELTS wilt hebben dus zorg dan dat je op tijd een afspraak maakt enz enz. Maar ik neem aan dat M2A je met alles zal helpen dus dat ze ook wel een planning kunnen geven, onder voorbehoud natuurlijk want je weet nooit welke vertraging je bij de diverse instanties oploopt.

Chantal
 
[quote author=skippie link=topic=9250.msg125099#msg125099 date=1221121620]
Wie kan me vertellen hoeveel tijd je moet rekenen vanaf het moment je de eerste papieren inlevert,en tot het moment je je visum in Berlijn mag ophalen?
[/quote]

Sorry good mate Rimko,
Was een 1 vergeten.............

14 maanden moet het deze dagen toch wel lukken inclusief een enkeltje richting Australia :up:

Cheers,

vage Jack :evil:
 
[/quote]

Sorry good mate Rimko,
Was een 1 vergeten.............

14 maanden moet het deze dagen toch wel lukken inclusief een enkeltje richting Australia :up:

Cheers,

vage Jack :evil:
[/quote]

haha okee than  :up:
 
[quote author=skippie link=topic=9250.msg125099#msg125099 date=1221121620]
Beetje raar subject misschien, maar wat ik bedoel :

Wie kan me vertellen hoeveel tijd je moet rekenen vanaf het moment je de eerste papieren inlevert,en tot het moment je je visum in Berlijn mag ophalen?

in ons geval zal het in deze volgorde zijn :
- TRA , eerst opsturen naar M2A zodat ze dit kunnen controleren
- als het door M2a goed bevonden wordt, alles vertalen en naar notaris.
- wachten op accoord van TRA.
- opgeven IELTS ( wachttijd paar mnd? )
- in het ergste geval opnieuw IELTS, dus weer maanden wachten
- de volgende stappen....
ik weet nog niet precies waarop je verder nog moet wachten, maar ik weet wel dat als je alles opgestuurd hebt en het echte wachten begint, je lang kan wachten gezien de aanvragers van vorig jaar nog steeds niks weten  :|

Groetjes Ingrid en Rimko
[/quote]

Hey Skippie,

Geen idee hoe snel Tra is, maar...
Ik had niet echt wachttijd IELTS, geen idee hoe het er nu voor staat, maar zou je na kunnen vragen bij BLTC. Na twee weken heb je de uitslag.
Vertalen duurde een week of drie bij ons, maar dat hangt af van het aantal stukken.
De notaris moesten we drie keer langs, maar had binnen 1 week gekond (om en nabij).
Dan heb je nog je VOG en medicals, geen idee of er een wachtlijst medicals is.

Nu ik het zo eens bekijk kan ik je eigenlijk helemaal niet verder helpen  :grin:
 
Thanks toch voor je reactie Dijnnas, vooral het zinnetje " had binnen 1 week gekond " heeft me aan het lachen gemaakt  :grin:

Oh ja, jullie hadden de IELTS ook al gehad. Door het fiasco van Luuk en zijn vriendin had ik het idee dat er altijd een wachttijd was voor de test, ik dacht zelfs ergens gelezen dat het 4 of 5 mnd was. Gelukkig dat dat niet het geval is.

:cool:
 
Hmm, niet schrikken maar wij hebben er vanaf het prilste begin (=uitzoeken hoe de procedure in elkaar zit) tot visum ophalen in Berlijn bijna 2,5 jaar over gedaan... :cry:

Maar daarin is inbegrepen:
- uitzoeken (1 maand)
- valse start met onze vrienden van de immigration group (2 maanden)
- schrijven RPL voor skills assessment (3 maanden)
- 1 zwangerschap (9 maanden... :grin:)
- VOG's opnieuw doen (1 maand)

Hou je netto nog 14 maanden over... :up:
 
[quote author=skippie link=topic=9250.msg125122#msg125122 date=1221146815]
Thanks toch voor je reactie Dijnnas, vooral het zinnetje " had binnen 1 week gekond " heeft me aan het lachen gemaakt  :grin:

Oh ja, jullie hadden de IELTS ook al gehad. Door het fiasco van Luuk en zijn vriendin had ik het idee dat er altijd een wachttijd was voor de test, ik dacht zelfs ergens gelezen dat het 4 of 5 mnd was. Gelukkig dat dat niet het geval is.

:cool:
[/quote]

Dikke vingers  :grin:

Ik weet niet hoe vroeg Luuk's vriendin zich had aangemeld, maar ik heb nergens problemen mee gehad. Misschien zijn de wachttijden inmiddels opgelopen. Wij waren er gelukkig in een keer vanaf  :lol: Gaat jullie vast lukken  :up:
 
[quote author=franel-go-oz link=topic=9250.msg125123#msg125123 date=1221153945]
Hmm, niet schrikken maar wij hebben er vanaf het prilste begin (=uitzoeken hoe de procedure in elkaar zit) tot visum ophalen in Berlijn bijna 2,5 jaar over gedaan... :cry:

Maar daarin is inbegrepen:
- uitzoeken (1 maand)
- valse start met onze vrienden van de immigration group (2 maanden)
- schrijven RPL voor skills assessment (3 maanden)
- 1 zwangerschap (9 maanden... :grin:)
- VOG's opnieuw doen (1 maand)

Hou je netto nog 14 maanden over... :up:


[/quote]

Kijk, zo kan het ook lopen. Nou ja, ik was die zwangerschap niet van plan  :grin: maar we zijn verder misschien ook niet de snelste. ( het leven gaat ook door, vakanties en weekendjes weg moeten ook gebeuren he, ja ik weet het, is vervelend. Someone gotta do it
Dus dan komen we misschien toch wel uit op eind 2010. Ik wil eigenlijk nog wel eerder maar dat gaat spaar-technisch waarsc niet lukken.

Hee Dijnnas zaten je spiegeltjes misschien ook in de weg met het typen ?  :lol:
 
Bij ons duurde het 9 maanden en een paar weken. Dat is de tijdsduur van visa online gelodged tot visa granted. Met voorbereidingen zijn we plus minus 1 jaar bezig geweest. Dus totaal 1 jaar en 9 maanden en een beetje. Groetjes Jeroen en Mirjam.
 
[quote author=skippie link=topic=9250.msg125147#msg125147 date=1221208649]

Hee Dijnnas zaten je spiegeltjes misschien ook in de weg met het typen ?  :lol:
[/quote]

:grin:
 
Back
Top