van business visum naar skilled independent visum

door

New Member
Hallo iedereen.

Wij wonen sinds 3,5 jaar in QLD op een business visum. Nu heb ik mijn registratie om te werken als fysio gehaald en heb 1 jaar gewerkt in een ziekenhuis.
Nu kunnen we volgende week onze aanvraag opsturen om een skilled indepentdent visum aan te vragen.
Heeft iemand dat al eens gedaan vanuit Australie? Wij hebben begrepen dat we het land uit moeten zijn als het visum toegekend wordt. Weet iemand hoe kort van te voren je bericht krijgt en hoe dat in zijn werk gaat?

Verder geniet ik van deze site, ook om te lezen wat een ongelooflijke doorzetters wij zijn met zijn allen!!!!

groet Hilly

Ik heb begrepen dat je in Australie het bericht pre-granted kunt afwachten en dan pas hoef je je reisje (naar Nieuw-zeeland bv) te boeken alwaar je dan je visum kunt laten valideren.

Hoi welcome, hoe bevalt het daar in Queensland? Ik weet het, open deur maar toch....  :)

Heel veel suc6 met het verkrijgen van je volgende visum.

Gr.Koen

Ligt eraan of je onshore of offshore aanvraagt. Bij een offshore aanvraag moet je inderdaad ergens anders zijn wanneer je visum daadwerkelijk wordt toegekend. Bij een on-shore is dat niet het geval. (moet je juist in Australie zijn).

Succes!

henriette

bedankt voor jullie reakties,
ja het is hier heerlijk, nog geen enkele dag spijt gehad, maar we wonen dan nu ook 20 meter van het strand. de zee in de achtertuin, schitterend uitzicht op de zee als ik vanuit mijn bed mijn ogen open doe elke ochtend.
ik werk in een goed vriendelijk team, kinderen en hubbie hebben het goed naar hun zin, so what else do we want?????

groet hilly

Back