Nog even over de recruiters: Randstad had op een gegeven moment werk voor me, de contacten met hen waren ook vrij goed, maar het bericht dat ik naar Whyalla verhuisd was, was blijkbaar niet in hun administratie verwerkt. Ter info: dat ligt 400km bij Adelaide vandaan
Ik zou me zeker inschrijven, maar wees pro-actief. Wacht niet af.
Qua veiligheid: dat is gewoon een kwestie van je gezonde verstand gebruiken. Zou je in Nederland (of in jouw geval Korea) als vrouw 's avonds als het donker is of 's nachts door een (verlaten) park heenlopen??
Ik sprak toen ik nog in Adelaide woonde een Australier die in - ik dacht Elizabeth - gewoond had en ook daarvan zei, dat je er als alleenstaande vrouw beter niet kon gaan wonen. Ik heb er nooit gewoond, kan dus geen eerlijk oordeel geven.
Een Chinese vriendin van mij vond het wel eng om alleen te wonen en heeft dus altijd haar unit gedeeld. Ik denk ook dat ze wat aan de Aussie mentaliteit en gewoontes moest wennen. Zij vond het al eng wanneer haar buurman (midden 20) op blote voeten aan de deur stond om wat te vragen
Ze is nu getrouwd en haar man is een Teakwondo instructuer en heeft haar wat zelfverdedigingstechnieken bijgebracht
Ik wil niet zeggen, dat het nodig is, zij gaf zelf aan wat bang uitgevallen te zijn. Ze is overigens nooit lastig gevallen ofzo. Ze vind het gewoon eng om alleen te zijn.
Ik ben zelf ook nog nooit lastig gevallen, muv een dronken kerel in een kroeg hier, die het nodig vond om zijn hand op mijn achterwerk te leggen. Kan ik niet zo goed tegen...
Je leest nog wel van schietpartijen e.d. 'in' Adelaide, lijkt vaak met motorbendes te maken te hebben.
Ik heb een half jaar in Adelaide gewoond en het als een fijne stad ervaren. Zoals gezegd: gezond verstand gebruiken.
Qua bottleshops: wil niet zeggen, dat dat onveiliger is, maar hier woont een collega aan een straat die richting de bottleshop gaat en regelmatig dronken mensen door de straat krijgt die de voorraad aan gaan vullen. Ikzelf zou dat niet zo prettig vinden, maar dat is persoonlijk. Daarentegen heb ik een paar jaar tegenover een parkachtig gebeuren hier in Whyalla gewoond, zou ook niet ieder z'n ding zijn wellicht, maar ik heb er prima gewoond
Verder: racisme is overal. Ik praat het zeker niet goed, maar laat je geen dingen aanpraten of bang maken. Ik heb Aziatische vrienden en kennissen in Adelaide en Zuid Amerikaanse. Dus mensen met een wat andere huidskleur en een ander (soms zwaarder) accent. Ik moet zeggen, dat ik ze nooit gevraagd heb over racisme.
Er is mij wel eens door iemand gezegd, dat het voor mij makkelijker was hier, omdat mijn Engels 'zo goed' is en omdat ik blank ben. Aan dat laatste kan ik niks doen, voor dat eerste heb ik hard moeten werken. Dat zal voor je vrouw ook gelden: als zij goed Engels spreekt, maakt dat al een groot verschil.
Voor de rest? Heeft iemand op dit forum hier wat meer ervaring mee of info over?
Maar Australie is net als elk ander land: overal vind je leuke en minder leuke mensen. Gewoon de leuke mensen proberen te vinden
Meld je aan bij een vereniging, ga vrijwilligerswerk doen, of wat dan ook. Heb voor mezelf gemerkt dat dat enorm helpt