van prospective marriage naar temporary spouse

michele

New Member
hallo forum! ik ben inmiddels aan het inburgeren in australie (huis baan en verloofde :grin:) en volgende maand is de trouwdag en gaan we de 2e fase aanvragen: temporary spouse.
tot nu toe had ik nog niet echt gekeken wat daar voor nodig is, was net aan het bijkomen van het 1e fase gedoe, maar nu zag ik dat we weer met die 40 en 47 sp aan de slag moeten.
weet iemand of je ook alle bewijsstukken weer moet bijvoegen? of halen ze het dossier erbij van de 1e fase? zou mij een stuk logischer lijken maar aan de andere kant kijk ik ook nergens van op.
bedankt voor jullie reacties :)

[quote author=michele link=topic=8434.msg111468#msg111468 date=1203343676]
hallo forum! ik ben inmiddels aan het inburgeren in australie (huis baan en verloofde :grin:) en volgende maand is de trouwdag en gaan we de 2e fase aanvragen: temporary spouse.
[/quote]

Temporary spouse? Heb je nu al de verwachting dat je het huwelijk niet gaat volhouden... :grin:

oh ha ha.
dat is een regel van de immi.gov mensen hoor. je moet eerst 2 jaar tijdelijk voor je je permanent spouse mag aanvragen...

Ik zal m'n eigen vraag maar beantwoorden:
Ja je moet alles opnieuw aanleveren. Alleen de medicals en penals blijven een jaar geldig.
Dus opnieuw de foto's, telefoonrekeningen, stat decs, maar dan nu aangevuld met een marriage certificate en foto's van de bruiloft.
Echt belachelijk als je al voor de Prospective Marriage door de molen gegaan bent en als genuine bent beoordeeld dat je je nu opnieuw moet gaan bewijzen.
Maar goed, if you can't beat them....

Ach, als het verder allemaal goed gaat heb je nog geen reden tot klagen. Emigratie betekent nou eenmaal veel papierwerk. Ik zal maar niet gaan vertellen wat ik met de immigratiedienst heb meegemaakt, want dat zou te veel mensen ontmoedigen. Gelukkig heb ik sinds bijna een jaar m'n permanente visum, dus ik hoef me geen zorgen meer te maken.
Ga dus maar gewoon de hele papierwinkel opsturen en bereid je er op voor dat je over twee jaar nog een keer een gigantische berg papier moet inleveren voor je je permanente visum krijgt. Ambtenaren zijn dol op papier. :lol:

Groetjes,
Rixta

Back