Hallo lieve mensen allemaal,
Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Wat een kangeroesprongen inderdaad (leuk verwooord, HardCore)!
En waarom Australië? Omdat dat onze ultieme droom is zoals velen zullen begrijpen!!
In 2003 zijn wij naar een emigratie-informatiebijeenkomst geweest voor Australië en Canada.
Al snel bleek dat het moeilijk zou zijn om een visa te krijgen omdat het toenmalige beroep van mijn man niet op de SOL-lijst voorkwam.... Onze droom werd in de ijskast gezet en later werd ons tweede kindje geboren, ons huis werd verbouwd en mijn man begon aan een nieuwe cursus. En toch bleef een eventueel vertrek uit Nederland kriebelen...
Spanje was een land waar we snel heen vlogen als we er even tussenuit wilden. En tijdens een vakantie bij Nederlandse vrienden (die hier ook wonen) vonden we ons huis waar we nu in wonen. Eenmaal terug in Nederland werd ons huis te koop gezet en verkocht. De vlag ging uit en onze emigratie werd werkelijkheid. We hebben altijd gezegd dat we met Spanje beginnen, maar eindigen in Australië! Niet wetende dat het zo snel op ons pad zou komen... Maar wat je uitstraalt word gehoord!
Soms ging de deur van de ijskast even open, kwam Australië eruit en werd weer terug gezet want ¨we zitten hier toch goed?¨
Vorig jaar juli belde mijn man mij op. Ik weet nog precies wat ik aan het doen was... Hij vertelde dat ze een meeting hadden gehad en dat ze heel veel mensen in Australië zoeken: ¨Wat vind je ervan?¨ ¨Wat vind je ervan????¨ Toehappen!! Dit is ´once in a live time´!
Australië kwam weer uit de ijskast.. Met alle enthousiasme!
We hebben gesolliciteerd in augustus 2012. De closingdate was 31 oktober 2012. Deze datum werd verschoven naar 31 december 2012. Ons geduld werd op de proef gesteld. De closingdate werd nogmaals verschoven naar 31 januari 2013. Nou ja, er zal een reden voor zijn... zeiden we tegen elkaar. Ondertussen had mijn man contact en we moesten nog even geduld hebben want er waren nog niet genoeg mensen (pfffff wat is dat een leerproces als alles zo onzeker is).
Begin februari werd de datum weer verschoven, nu naar 31 april.
Ik heb Rob gebeld van Move2Australia en al snel volgde een kansbeoordeling.
Er is een redelijke kans dat we een visa kunnen bemachtigen omdat het beroep nu wel op de Sol-list staat!
Gaan met die banaan!!
En dit is waarom we nu middenin een visumaanvraag (SN 190) zitten. De baan komt er wel, het visum is het belangrijkst op dit moment...
Fingers cross,
Juanita