Hey hallo allemaal,
Zo, alweer iets afgesloten...
Gistermorgen om 6 uur ging mijn wekkertje, half 7 zat ik in de auto want ze verwachtte mij om 8 uur met een kopje koffie in een heel luxe hotel ergens in Valencia voor de IELTS test. Buiten floten de vogeltjes om succes te wensen.
Ongeveer 60 mensen waren net zo vroeg als mij opgestaan om allemaal dezelfde test te doen. Ik vroeg me af waarvoor ze het nodig zouden hebben? Hoeveel van deze mensen willen er nog meer emigreren naar Australië?
Ik kwam in gesprek met een jong Spaans meisje. Ze had toerisme gestudeerd en was vorig jaar afgestudeerd in Amsterdam. Ze ging in september beginnen met economie om, inderdaad, in de toekomst te kijken of ze kon afstuderen in Australië. Wat leuk om al die achtergronden te horen van al die verschillende mensen!
Maar oja, de IELTS test... 9 uur begonnen we: als eerste de luistertest welke goed te doen was, daarna de leestest met wel een heel lange tekst over een uitstervende vogel die nog leeft in Australië met van die instinkertjes (en 4 korte teksten)... Daarna de schrijftest wat me goed afging en om half 1 was ik al aan de beurt voor het spreekgedeelte. Het werd een vlot gesprek, maar doordat we een hele leuke conversatie hadden stuurde de man aan de andere kant van de tafel het gesprek richting de maatschappelijke kant. Hij vroeg me hoe ik dacht dat we met zijn allen wat konden doen aan de wegwerpmaatschappij waar we in leven... pff even denken... ik begon met mijn antwoord en toen ´save by the bell!´,time is over! Enjoy the rest of your weekend!!!