Van vliegveld Perth naar het centrum

*Anneke*

New Member
We denken erover om de fietsen mee te nemen in het vliegtuig, aangezien dit toch gratis kan. Maar...nou komt de vraag: Hoe kunnen we met een grote backpack, een kleine rugzak, een laptop én een fiets (per persoon) vanaf het vliegveld naar het centrum van Perth? :?
Iemand een goed idee?

groetjes Anneke

Hoi Anneke

Weet niet wat voor fietsen jullie hebben, maar wij hadden onze baggage in fietstassen en kanozak. Fietsen opgeladen en naar de stad gefietst. Onze vrienden waren hier niet zo blij mee maar voor ons was de circel rond als we het zo deden.
Is ongeveer 16 km mocht je een route beschrijving willen laat mij het weten.

Groetjes Erna

Nog even een aanvulling, wij hadden niet veel baggage dit omdat als je je fiets meeneemt die fiets maar 15 kilo mag wegen alles wat hij zwaarder is gaat van je gewone baggage af, vergeet dat niet.
Onze fietsen wogen 18 kilo per stuk maar ze moeten in een doos toen was 1 fiets 22 kilo en de andere 24 kilo raar maar waar een doos is natuurlijk nooit 4 of 6 kilo maar volgens de weegschaal wel. Zo houd je dus niet zoveel kilo's meer over en konden we het makkelijk mee nemen op de fiets.
Tevens hadden we 2 dagen op het bedje bij het zwembad in KL gelegen anders is de vlucht voor mij te lang en waren we uitgerust en aan de tijdsverschil gewend toen we in Perth aankwamen.
Volgens mij heb je op de airport ook busjes die fiets meenemen, helaas heb ik geen auto dus kan je niet ophalen.
Succes Erna

[quote author=*Anneke* link=topic=6874.msg86841#msg86841 date=1176314402]
We denken erover om de fietsen mee te nemen in het vliegtuig, aangezien dit toch gratis kan. Maar...nou komt de vraag: Hoe kunnen we met een grote backpack, een kleine rugzak, een laptop én een fiets (per persoon) vanaf het vliegveld naar het centrum van Perth? :?
Iemand een goed idee?

groetjes Anneke
[/quote]

Hoi Anneke.
Heeeeel simpel.
Je doet de kleine rugzak op je rug, plaats de backpak achterop, stopt de laptop daar waar nog ruimte is, stap op de fiets en beweeg met je benen in de rondte. Op die manier fiets je. :lol: :grin:

Nou effe serious.
Het is te doen, volgens www.whereis.com is het bijna 19 kilometer van het vliegveld naar Hay Street, CBD.

[quote author=Jan and Erna link=topic=6874.msg86854#msg86854 date=1176328760]
Volgens mij heb je op de airport ook busjes die fiets meenemen, helaas heb ik geen auto dus kan je niet ophalen.
[/quote]

Zo'n airport busje waar je fiets mee mag lijkt me wel wat...ik ga daar eens op verder zoeken. Mochten er mensen zijn die daar meer van weten...ik hoor het graag! Ik vind 19 km fietsen niet zo erg, maar al die bagage is op een mountainbike niet zo handig...

@Erna, Ik heb eigenlijk geen idee wat onze fietsen wegen. Goed om in de gaten te houden, ja! Zal binnenkort eens een weegschaal zoeken...
Het idee van de auto was aardig!

Volgens mij kunnen hier
Foto=HRNEAU8R

wel 2 fietsen achterin  :evil:

Moet je allleen even het nummer van die taxicentrale zien te vinden.

Bart

Bart, ik denk het wel hoor.

Tegenwoordig zit er ook nog een roof-rack op, dus kan het ook bovenop.
Ik zal even vragen hoeveel Anneke er voor over heeft........

P1010189.jpg

Moet ik alleen een bordje "TAXI" maken, een uniform aantrekken en manieren leren.  :lol:
O, enne de auto wassen.

Mooie bak! :eek:fftopic:

Sorry, moest even...
Helaas, Anneke, mijn Astra heeft geen roof rack!

He Wilco wij zoeken nog een lift naar Albany , doe je dat ook als je manieren hebt geleerd , anders mag het ook, dan schaffen wij de onzen ook af.

Anneke ik zie altijd van die  airport busjes door de stad rijden met een trailer erachter, volgens mij moet dat wel kunnen, hebben wij ook eens gedaan van Brisbane naar Caloundra.
Anders fiets je naar Guildford is niet zo ver en daar kan je de trein nemen naar de stad. Waar moet je trouwens zijn in de stad misschien staat het al ergens.
Succes ermee

Groetjes Erna

Komt allemaal goed!
Vanmorgen kreeg ik dit mailtje terug:
The City Shuttle can transfer you and your bike to your accomodation in the
City.
The cost for transfer from International is $15, from Domestic is $12.
Unfortunately your mountain bike will cost an extra $5 to transfer.

Voor 2 personen dus $40. Zouden daar goede manieren bij zijn inbegrepen?

Erna, ik weet eigenlijk nog niet waar we naar toe gaan in/rond het centrum, maar we zullen de eerste weken waarschijnlijk in een hostel zitten en dan is het wel lekker om een beetje centraal te zitten.

Dat valt reuze mee. Ik heb een paar keer met zo'n busje mee geweest en die zijn vriendelijk, de chauffeurs bedoel ik.

Erna: Wat moeten jullie in Albany? Vakantie?

Hmmm, onze (Ellen's, aangezien ze meerdere keren per week tussen 2 locaties op en neer moet reizen) ervaring met taxi's (maar misschien dat de busjes anders zijn ... think not) is wel dat de chauffeurs inderdaad aardig zijn, maar er is een enorm verschil in de 'rijkwaliteiten' van de chauffeurs!! Van prima tot 'houd je hart vast' slecht...

Maar als je net die vlucht hebt gemaakt zit je waarschijnlijk half te slapen in de taxi, dus het komt vast goed ;-)

@Erna:
OP de fiets zou inderdaad een beetje ver zijn naar Albany ...

Dat is toch een schappelijke prijs lijkt mij. Vergeet vooral niet je fiets goed schoon te maken ze willen nog wel eens moeilijk doen over een spatje modder tussen je banden, wij deden altijd nieuwe buitenbanden om de wielen en dan waren ze heel erg blij.

Peter en Wilco, ja dat zouden jullie wel willen weten he, maar onze fietsen willen wel eens ergens anders uitgelaten worden dan in Perth, vandaar Albany maar misschien wordt het het noorden ligt aan het weer, vliegen vinden ze ook leuk en houden niet van regen, verwende fietsen hebben wij.

Erna

[quote author=Wilsil link=topic=6874.msg87163#msg87163 date=1176601129]
Erna, REGEN?
Wat is dat?
Dat kennen we in WA niet hoor.
[/quote]
Nou....dit is in Albany, afgelopen february.
image064.jpg

Gelukkig regent het in WA ook af en toe, anders zou het er vast niet zo mooi zijn :grin:

BArt

Vergeet je helmpjes niet he????  In OZ moet je een helm op als je op je tweewieler stapt.
Dus je zal ze bij je in de rugzak of de fietszak moeten stoppen.

En het blijft maar doorgaan ... Wilco, wil je nooit meer zoiets in het openbaar roepen !! (Murphy heeft goede oren!)

We hebben het toch hard nogig Peter.
En het is opgelopen tot 38.7 mm volgens onze regenmeter.
En dat terwijl we van het ene display home naar het andere renden..........

Mocht iemand nog op zoek zijn naar het telefoonnummer van de Airport Shuttle Bus... Ik bel ze iedere dag vanaf mijn werk: (08) 9277 7958.

Groet, Marielle

Back