Van vliegveld Sydney naar de ambassade.

Reinhoud

Active Member
Mensen,

Ik moet mijn paspoort laten verlengen... al zo'n 1.5 jaar geleden eigenlijk, maar goed..

20 mei heb ik een afspraak, ik was nieuwsgierig of iemand mij een beetje in de juiste richting kan wijzen wat het beste is om van het vliegveld naar de ambassade te reizen.

Taxi is het makkelijkste, maar zal wel erg prijzig zijn, openbaar vervoer zal het moeten worden denk ik.
Weet iemand wat het best is? Bus, tram/trein of subway?
En eigenlijk het belangrijkste, hoe lang duurt de trip van het vliegveld naar de ambassade? Wat kost het ongeveer? de afspraak is een beetje in het midden van de dag, dat maakt het wat lastig, en niet genoeg funds om 2x te overnachten ben ik bang, ik heb gewoon geen idee wat het allemaal kost.

Welke lijn / nummer / naam moet ik hebben? Waar moet ik uitstappen?

Ik heb het niet zo op grote steden, en heb geen tijd om het terplaatse uit te zoeken.



Mijn dank is evenredig aan uw goedheid. ;)
 
Hi,

Het is in Bondi Junction, een giga shopping centre waar veel treinen en bussen samenkomen. Het is dus makkelijk en het goedkoopst om het openbaar vervoer te nemen naar Bondi Junction, trein of bus.

Op het internet is alle info te vinden zoals op deze websites: http://tp.transportnsw.info/nsw/XSLT_TRIP_REQUEST2?language=en
of
http://www.cityofsydney.nsw.gov.au/explore/getting-around/public-transport.

Zo kun je er ook achterkomen hoe lang het duurt, zal niet duur zijn met het openbaar vervoer.

Succes ermee!
 
Last edited:
Gewoon trein van airport naar Centraal, dan overstappen voor de trein naar Eastern Suburbs. Je zal ongeveer 30-40 mins nodig hebben voor de enkele reis. Kosten wasrschijnlijk zo'n 20 dollar enkele reis ivm luchthaven fee. Als je wat geld (ongeveer $15 enkele reis) wilt besparen kun je van Domestic naar Mascot lopen, zo'n 15-20 mins, vrij eenvoudig. Je hebt wel een Opal kaart nodig voor de trein, kun je ongetwijfeld op het vliegveld verkrijgen.
 
vergeet niet dat je 2 weken later weer terug moet om je nieuwe paspoort op te halen

Is dat zo??

Toen ik een paar jaar geleden mijn NL paspoort in Adelaide verlengde, moest ik ook een aan mezelf geadresseerde, aangetekende envelop inleveren. Zowel mijn oude als mijn nieuwe paspoort werden vanuit Sydney naar me toegestuurd.
 
Toen ik een paar jaar geleden mijn NL paspoort in Adelaide verlengde, moest ik ook een aan mezelf geadresseerde, aangetekende envelop inleveren. Zowel mijn oude als mijn nieuwe paspoort werden vanuit Sydney naar me toegestuurd.

Ditto, je kan het naar jezelf laten versturen. No stress!
 
Wij moeten ook onze paspoorten verlengen.
Ipv $197.40 gaat het $1105.00 per person kosten.
Waarom? Omdat we van Perth naar Sydney moeten vliegen.........
Wie heft die stomme regel ingevoerd dat het niet meer in Perth kan?
Denken ze dat Sydney naast de deur ligt ofzo?
Aaarrrggghhhhh.
Dat wordt waarschijnlijk de laatste keer dat we het gaan verlengen.
 
Volgens mij zijn ze in NL van mening, dat als je vertrekt, je geen paspoort meer wilt hebben. OH well, ik moet het mijne inleveren, mocht ik ooit zo ver komen, dat ik een Aussie paspoort mag krijgen.
Ze mogen mijn NL paspoort hebben hoor, maar raar is het wel.
Uit het oog uit het hart :mad: ?!
 
Volgens de dame in Sdney kan ik een klacht per email naar zesturen, dan sturen zij het door.
Was niet de enige die erover begon. Raar he?
 
Ik ga er geen energie aan verspillen. Ik ben nu eindelijk hier, blijven zal ik en NL blijft mijn geboorteland. Niet meer en niet minder.
 
Ik ben net terug uit Sydney, was harstikke makkelijk! Bus stopt voor het gebouw. Buschauffeur wist niet waar Grafton street was, ik had geen idee waar ik uit moest stappen, daarom had ik de navigatie van mn telefoon aan gezet, en zo kon ik precies zien of ik in de buurt was.

Was dus een honderdje of 6 uitgeven om 10 minuten bij het consulaat te zijn...

Ik moet wel nog mn visum updaten omdat ze dacht dat Den Haag mijn nog geldig visum niet zou accepteren omdat ie te oud kon zijn.

Iedereen bedankt voor het mee denken.
 
Weet ik, ik krijg dat VEVO niet werkende, dus mn paspoort aanvraag is nog niet in werking gezet.
Als je daar zo bij het consulaat bent valt gelijk de Nederlandse "vriendelijkheid" weer op.

Ik hoef mijn partner niet op het paspoort, dus ik moest een kruis door het paspoort halen, de dame moest meer moeite doen om mij het papier te geven dan zelf het kruis door de vraag te halen.

Ik zit hier weer even stoom af te blazen...
 


OFX
Back
Top