van whv naar perm

valensia

New Member
omdat ik geen zin heb om hier te blijven wachten heb ik me voorgenomen een whv aan te vragen en als ik dan eenmaal in asutralie zit om dan gelijk een permanent visum aan te vragen,nu vraag ik me alleen af of dit wel mogelijk is.

greetz
 
Neem aan dat je bedoelt met permanent visum een skilled independent...?

Geloof dat dat kan, aanvragen in australie, alleen voor de afgifte moet je buiten australie zijn. Misschien een probleempje: je moet op het moment van aanvragen 12 van de 18 maanden werkervaring hebben in een beroep van de SOL.....als je eerst gaat backpacken wordt dat niets. Weet ook niet of je een WHV mag aanvragen als je de intentie hebt voor een PR.......

Anders: nu je skilled independent aanvragen, als de aanvraag loopt en je hebt je medicals en VOG enzo allemaal gedaan een 6 maanden toeristenvisum aanvragen....? Dat kan zover ik weet wel....

Gr. Sab
 
wat betreft de werkervaring en de benodigde maanden in de afgelopen tijd zit dat allemaal wel goed,alleen wil ik graag zo snel mogelijk weg,het bedrijf waar ik werk houd een deze maanden op met bestaan en waarom zou ik hier een baan zoeken als ik die dar al gevonden heb,hoe lang duurt het over't algemeen voordat je je medicals en vog heb heb gedaan,het enioge wat ik op dit moment heb is m'n ielts
 
valensia....voordat je echt alles, maar dan ook alles binnen hebt (en ook nog eens je thuissituatie geregeld hebt...evt. container bestellen, huis verkopen, ben je toch wel een klein jaartje verder....

Als een dezer dagen het bedrijf waar jij voor werkt dreigt op te houden met bestaan, zou ik, als ik jou was toch nog weer gaan solliciteren naar een baan...je krijgt over het algemeen toch een halfjaars- of een jaarcontract, dus een ideale periode lijkt mij, als je toch al weet dat je wilt emigreren.....
 
Hiya Valensia

Even over het volgende
en waarom zou ik hier een baan zoeken als ik die dar al gevonden heb
bedoel je dat je al een baan hebt in Australia? Of heb je gewoon goede verwachtingen dat je hier wat tegen het lijf loopt? don't put all your eggs in one basket, zorg wel dat je nog even door blijft gaan met "bestaan" in Nederland. Want zoals Maluka terecht al aangeeft het kost allemaal best wel wat tijd en geld voordat alles rond is.

Heel veel succes in ieder geval met al je plannen.

Syl
 
het gegeven dat ik in australie al een baan hbe is omdat ik daar geweest ben en met verschillende vertegenwoordigers bij veel bedrijven op bezoek ben geweest,ook heb ik bij een aantal bedrijven een paar dagen meegewerkt om ook te laten zien dat ik kan wat ik vertel,op basis daarvan kan ik bijna overal beginnen,alleen er is er eigenlijk geen een die mij wil helpen met een sponsered visum,die enekele die wel wil helpen zie ik niet echt zitten omdat ik die persoon weer niet echt vertrouw en daar komt tot slot bij dat als ik daar eenmaal een beetje de manier van zaken doen door heb wil ik zo snel mogelijk als subcontractor aan de slag,het liefst eigenlijk al vanaf dag een.

dus wil ik eigenlijk gewoon weten of't mogelijk is om het zo te doen
en naar wat ik hoorde hoe lang't gemiddeld duurt voordat de dimia om je vog en medicals vraagt
 
Back
Top