van working holiday visum naar skilled visum?

rademakers

New Member
Hallo
Ik had een vraagje aan jullie en ook advies natuurlijk.
Mijn man en ik gaan dus naar tamworth omdat hij daar goed kn gaan werken.
Aangezien het skilled visum erg lang gaat duren,wou ik weten of we met een workingholiday visum al kunnen gaan,en van daaruit een skilled visum kunnen aanvragen?
Of is dit een stomme vraag en kan dit nooit? :lol:

alvast bedankt voor de tips
groetjes moniek

Zo heb ik het gedaan.
Via mijn WHV leerde ik mensen kennen in mijn vakgebied, en het duurde niet lang of iemand wou mij sponsoren om er te blijven werken. Ze betaalden zelfs voor mijn visum en al. Zo kreeg ik een contract van 2 jaar.

Met dit sponsored visa is je verblijf in Aus wel afhankelijk van je werk. Misschien alle condities effe opzoeken op het internet. 

Persoponlijk ben ik dan voor een spouse visum gegaan. En heb nu recentelijk mijn PR. Ging allemaal heel vlotjes voor mij, al is het soms wel een gedoe om alle papieren in orde te krijgen.

groetjes

hallo
bedankt voor je reactie.
Maar heb je dan wel genoeg rechten zeg maar met een toeristenvisum?
Ik bedoel we willen dan een jaar gaan en ik zelf wil ook werken dus moet ik er ook een aanvragen.
Maar hoe zithet met de kinderen? kunnen en mogen die dan gewoon naar een school toe voor een jaar ?
alle tips zijn welkom
gr moniek

Moniek,
Tenzij het opeens veranderd is, maar zodra je kinderen hebt kan je niet meer in aanmerking komen voor een Working Holiday, ongeacht je leeftijd.

Hoi,

is er iemand die dit proces later dan 2007 nog heeft 'gedaan'?

We denken uiteindelijk voor permanent te gaan. Maar na overleg met vrienden en andere mensen lijkt het ons beter eerst via een WHV te gaan en een jaartje te werken (met voorwaarde van 6maand) en uit te kijken hoe het daar aan toe gaat..

is het mogelijk om ,terwijl je daar bent op WHV, een skilled 175 of skilled-sponsored 176 aan te vragen?

Mvg, Pieter

Tijdens een WHV kan je inderdaad een 176 of 175 aanvragen (volgens mij), echter kan het proces van een 175 langer duren dan een jaar, waardoor je tussentijds dus toch naar nederland moet. Daarnaast mag je WHV alleen aanvragen als je onder de 31 jaar bent en je geen kinderen hebt/ meeneemt. Daarnaast zul je toch alle testen (engels, mecicals, VOG etc) moeten ondergaan. Zeker met dat meegerekend ben je zeker 1,5 jaar bezig. Ligt er momenteel een beetje aan op welke lijst je staat.

WHV zal niet echt probleem hoop ik...

ik en jessica zijn 23 en 25 jaar..
laatste jaren niet langer dan 3 maanden in buitenland geweest en willen niet direct in onderwijs- of medische sector gaan werken.. (dacht dat bijkomende medicals voor WHV dan niet nodig zijn..)

volgende maand zullen we beide onze IELTS-test gehaald hebben..
medicals kunnen we ook wel in Australia kunnen ondergaan veronderstel ik..
VOG / geboortecertificaten en etc is allemaal voorlopig al in orde..
misschien juist nog laten vernieuwen als het wat lang duurt (maar in Belgie valt dat allemaal snel te doen)

en civil engineer staat meestal wel op de gevraagde lijsten..enkel voor state-sponsorship kan je niet overal terecht

ik weet juist niet of het 100% zeker mogelijk is je permanente aanvraag te starten als je er bent op basis van een tijdelijk

Ik ben ook druk de aspecten van de WHV aan het bekijken en je kan er in totaal 2 aanvragen.
Je moet wel zorgen als je in aanmerking wil komen van de 2e visa dat je minimaal 3 maanden in een bepaalde sector hebt gewerkt, bijvoorbeeld fruit plukken. (Kijk even op immi.gov.au)
Verder mag je niet langer dan 6 maanden voor de zelfde werkgever werken (dat is voor mij momenteel nog een beetje het probleem).

Zoals de andere al zeggen wat betreft de 175(skilled visa), dit duurt lang met aanvragen. Als je een sponsorship kan vinden in het eerste jaar is dat een betere optie.

ik weet juist niet of het 100% zeker mogelijk is je permanente aanvraag te starten als je er bent op basis van een tijdelijk
Vraag dit even na bij M2A oid, die weten dat misschien wel

@ moniek :
een working holiday visa kan je enkel aanvragen indien je :
- nog geen dertig bent
- niet gehuwd bent
- geen kinderen hebt

Wij gaan momenteel ook skilled independent en dan is het inderdaad ongeveer 2 jaar wachten vanaf je alle papieren indient bij DIAC.  Is lang maar gezien de crisis staat deze categorie helemaal onderaan op de lijst...
Kijk eens of je beroep niet op de CSL staat, dan gaat het het snelst.

grtjes
nesje

176 en 475 zijn ‘offshore’ visums en dus is het niet mogelijk van ze op te starten als je er bent op WHV..

We gaan dit jaar nog vertrekken op basis van WHV (er vanuitgaand dat we die krijgen) en we zien daar wel hoe het verloopt..

[quote author=tweety link=topic=6773.msg144939#msg144939 date=1249982029]
het kan wel andersom eerst een 175/176 aanvraag indienen en daarna een whv!
[/quote]

Bedoel je dat je tijdens dat DIAC jouw 175/176-aanvraag bekijkt/ontvangt/leest....op WHV naar daar kan gaan?

Ik ga tijdens het wachten op de uitslag van mijn aanvraag voor een permanent visum (175) op een WHV naar Nieuw Zeeland. Je kan volgens mij elke tijdelijk visum aanvragen in afwachting op... Dus ja eerst je 175 aanvragen en dan een WHV. Misschien kun je DIAC even mailen met de vraag of het zeker kan. Voor Nieuw Zeeland kan ik gewoon op een WHV gaan, terwijl ik ook de aanvraag voor een 175 heb lopen....

[quote author=piepieter link=topic=6773.msg144956#msg144956 date=1249996620]
[quote author=tweety link=topic=6773.msg144939#msg144939 date=1249982029]
het kan wel andersom eerst een 175/176 aanvraag indienen en daarna een whv!
[/quote]

Bedoel je dat je tijdens dat DIAC jouw 175/176-aanvraag bekijkt/ontvangt/leest....op WHV naar daar kan gaan? [/quote]

Precies! Ik heb mijn 176 aangevraagd en toen deze 7 maanden later er nog niet was, heb ik een toeristenvisum voor 6 maanden aangevraagd. Ben lekker vertrokken en heb heerlijk vakantie gehouden. Helaas was ik ouder dan 30 anders was ik voor de WHV gegaan. Zorg er alleen wel voor dat je WHV niet aangevraagd wordt nadat je 175/176 is goedgekeurd! Het immers het laatste afgegeven visum wat geldig is......

[quote author=piepieter link=topic=6773.msg144935#msg144935 date=1249979045]
176 en 475 zijn ‘offshore’ visums en dus is het niet mogelijk van ze op te starten als je er bent op WHV..
[/quote]Misschien dat de regels recentelijk zijn veranderd, maar volgens mij klopt dit niet. Offshore visums kun je wel in Australie aanvragen, maar niet ontvangen als je in Australie bent. Op het moment dat je visumaanvraag volledig verwerkt is en je case officer je visum kan afgeven, zul je het land uitmoeten, bv. even op en neer naar Nieuw Zeeland, voordat het visum daadwerkelijk afgegeven wordt. Je moet dus in dit geval je case officer/DIAC tijdens de hele wachtperiode op de hoogte houden van je verblijfplaats.

[quote author=Hans de Visser link=topic=6773.msg145004#msg145004 date=1250078813]
[quote author=piepieter link=topic=6773.msg144935#msg144935 date=1249979045]
[/quote]Misschien dat de regels recentelijk zijn veranderd, maar volgens mij klopt dit niet. Offshore visums kun je wel in Australie aanvragen, maar niet ontvangen als je in Australie bent. Op het moment dat je visumaanvraag volledig verwerkt is en je case officer je visum kan afgeven, zul je het land uitmoeten, bv. even op en neer naar Nieuw Zeeland, voordat het visum daadwerkelijk afgegeven wordt. Je moet dus in dit geval je case officer/DIAC tijdens de hele wachtperiode op de hoogte houden van je verblijfplaats.
[/quote]

Dat zou wel heel lekker zijn alleen klinkt zo raar. Want als je via Immi.gov.au gaat kijken bij Skilled en dan aangeeft dat je in australië bent kom je hier uit. Hier staat de 176 en 475 niet bij. Dus lijkt mij dat je die dan niet aan kan vragen.

Echter als ik de visa wizard invul met de volgende waardes:
    * 1. Why do you want an Australian visa?
      To work (includes permanent migration)

* 2. What is the country of nationality on your passport?
      Netherlands

* 3. Where do you expect to be when you apply for a visa?
      Australia

* 4. What is your date of birth?
      10 June 1986

* 5. How long do you intend to stay in Australia?
      Permanently

* 6. Do you have any of the following sponsors?
      No, I don't have a sponsor

* 7. Are your skills or qualifications listed on the Skilled Occupation List (SOL)?
      Yes

* 8. Have you completed 2 years study in Australia in the last 6 months?
      No

* 9. Do you currently hold any of the following visas?
      Working Holiday (417)

* 10. Have you completed an Engineering degree in the last 2 years at a recognised university?
      No

* 11. Are you a medical practitioner?
      No
Dan komt hieruit dat de "Skilled - Independent - Migrant (subclass 175) visa" kan aanvragen.
Ik vind het allemaal maar raar en moet het nog eens goed gaan uitzoeken ;)

Ik denk dat de Wizard het dan wel goed heeft hoor.
Als er verder niks uit komt, kun je dus alleen een 175 aanvragen als je met een Working Holiday IN Australie bent.

[quote author=Griffin link=topic=6773.msg145012#msg145012 date=1250082350]
Dat zou wel heel lekker zijn alleen klinkt zo raar. Want als je via Immi.gov.au gaat kijken bij Skilled en dan aangeeft dat je in australië bent kom je hier uit. Hier staat de 176 en 475 niet bij. Dus lijkt mij dat je die dan niet aan kan vragen.[/quote]DIAC is in dit geval een beetje vaag met haar naamgeving. Dat lijstje laat alleen de skilled onshore visums zien, en het kopje zou dus moeten zijn "if you are in Australia and don't want to leave the country to obtain a visa". Voorzover ik weet betekent "offshore" alleen dat "your visa can only be granted while you are outside Australia", maar is het niet relevant waar je bent op het moment van aanvragen. En ja, ik praat uit persoonlijke ervaring. Maar zoals gezegd, misschien dat de regels inmiddels veranderd zijn, maar dat lijkt me eerlijk gezegd niet.

Back