Vanaf wanneer terug een grote reis plannen?

LobkeV

Member
Hoi iedereen,

Wij zitten in ons hoofd om ooit de grote stap te wagen (binnen dit en 5 jaar).
Maar wij willen eerst graag nog eens 3 maanden rondtrekken in Australië met ons gezin.
Enthousiast als we zijn, zijn we ook heel ongeduldig.
Vanaf wanneer zouden jullie dit terug durven te plannen?
Wij kijken af en toe rond naar vliegtickets en je vindt online wel dingen voor bijvoorbeeld volgend jaar sept te vertrekken... maar is dat realistisch?
Ik ben me bewust van het feit dat jullie ook geen glazen bol hebben, Maar jullie zijn toch meer op de hoogte van het plaatselijke nieuws dan ik hier in België.

Alvast bedankt!
 
De glazen bol is eind 2019 kapot gevallen... Maar iets wat ik vermoed is dat aangezien Australia het goed doet ten opzichte van nogal wat andere landen zoals BE en NL dit niet de landen zijn waar voor de grenzen naar AU opengezet worden. Taiwan, NZ en zo zullen waarschijnlijk als eerste weer binnen mogen komen.

Maar verder hangt het heel erg af van eventuele vaccins en de ‘nummertjes’. Ik zou zelf 2022 in gedachten nemen. Niet als 100% zeker maar als richtpunt. (Mede omdat ik een vaccin niet morgen zie komen, en dan ook niet nog eens verdeeld zijn onder 7 miljard mensen)

Wellicht je visum proces al instarten? Wellicht kan je trip in 2022(?) dan gelijk je visum validatie zijn. Scheelt je weer een ticket tzt. En je hoeft niet te migreren als AU tegenvalt in je rond reis ;) (en dat gaat niet tegen vallen...)
 
Phuh dat is nog behoorlijk lang.
En spreken ze dan weer over normaal of met nog heel veel maatregelen?
 
On Wednesday, treasurer Josh Frydenberg appeared to suggest Australia’s tough border restrictions will continue to affect international airlines’ operations, as he said the federal budget he handed down on Tuesday relied on assumptions that Australia’s international borders will be closed until “late next year”.

“International travel, including by tourists and international students, is assumed to remain largely closed off until late next year and then gradually return over time, and a vaccine to be available around the end of 2021 is one of the assumptions in the budget,” Frydenberg told the National Press Club.
 
Thanks! Hopen op een vaccin wat alles snel terug in gang zet. En wellicht de procedure toch al starten.
 
Afgezien van het feit dat vliegtuigen alleen maar beschikbaar zijn voor residents en citizens, is er vanwege de distancing veel minder plek in een vliegtuig (ik geloof maximaal 50 passagiers). Dat wordt terugverdiend door de reizigers veel meer te laten betalen of tot business class te verplichten.

Daarnaast zijn er tienduizenden residents en citizens gescheiden van hun families. Die krijgen voorrang op de binnenkomende vluchten. Dus zelfs al zouden delen van het luchtruim weer open zijn, kom je er zonder exemption niet in. En als toerist krijg je geen exemption tot aan zeker 2022.

Daarna weet niemand iets zeker.
 
Afgezien van het feit dat vliegtuigen alleen maar beschikbaar zijn voor residents en citizens

Niet helemaal ;) https://www.theguardian.com/austral...igners-in-ahead-of-28000-stranded-australians

De officiële policy, met bron.

The Australian Government has implemented immigration measures which allow only Australian citizens, residents and immediate family members to travel to Australia. The government has also advised that all new arrivals are required to self-isolate for 14 days.(Note; er is geen (eind)datum genoemd)
https://www.qantas.com/au/en/travel-info/travel-updates.html?int_cam=au:coronavirus:article:government-travel-updates-and-entry-requirements:en:nn#customers-travelling-to-australia-from-overseas

is er vanwege de distancing veel minder plek in een vliegtuig (ik geloof maximaal 50 passagiers)
Ik denk niet dat er 1 getal is voor het aantal passagiers per vliegtuig. Een airbag A380 zal een ander max. aantal passagiers hebben dan een 737 bijvoorbeeld. Over het aantal max passagiers vind ik zo snel even niets op IATA.org of Qantas. Er is wel een limiet aan het aantal passagiers dat kan arriveren op het vliegveld.

Dus zelfs al zouden delen van het luchtruim weer open zijn, kom je er zonder exemption niet in. En als toerist krijg je geen exemption tot aan zeker 2022

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar wil graag even weten hoe het echt zit, heb je een bron hiervoor? Heb familie die graag nog een keer deze kant op komen dit decennium ;)
 
Last edited:
Mijn familie zou eigenlijk deze maand overkomen. Nu maar weer even afwachten wanneer dit kan.

Hopelijk september 2021, maar we houden zelf al rekening met september 2022.

Er valt weinig te plannen op dit moment.
 
Niet helemaal ;) https://www.theguardian.com/austral...igners-in-ahead-of-28000-stranded-australians

De officiële policy, met bron.

The Australian Government has implemented immigration measures which allow only Australian citizens, residents and immediate family members to travel to Australia. The government has also advised that all new arrivals are required to self-isolate for 14 days.(Note; er is geen (eind)datum genoemd)
https://www.qantas.com/au/en/travel-info/travel-updates.html?int_cam=au:coronavirus:article:government-travel-updates-and-entry-requirements:en:nn#customers-travelling-to-australia-from-overseas


Ik denk niet dat er 1 getal is voor het aantal passagiers per vliegtuig. Een airbag A380 zal een ander max. aantal passagiers hebben dan een 737 bijvoorbeeld. Over het aantal max passagiers vind ik zo snel even niets op IATA.org of Qantas. Er is wel een limiet aan het aantal passagiers dat kan arriveren op het vliegveld.



Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar wil graag even weten hoe het echt zit, heb je een bron hiervoor? Heb familie die graag nog een keer deze kant op komen dit decennium ;)

Mijn bron is een NL vriendin van me, woonachtig bezuiden Hobart, en getrouwd met een Australier. Zij was in NL voor familiebezoek toen de crisis uitbrak in maart. Ze is nog geen resident en het was bijna onmogelijk om vluchten te krijgen die niet gecanceld of in prijs verhoogd waren. Er was een limiet van 50 personen per vliegtuig, en een wachtlijst. Toen ze op basis van haar BVB en haar huwelijk een exemption op inreizen aanvroeg, mochten er in NSW (Sydney) maar 500 personen binnenkomen. Dat is pas in september verhoogd naar 1000. Pas toen kreeg ze op basis van de wachtlijst een vlucht, en heeft vervolgens 2 weken quarantaine in Sydney mogen ophoesten. Ze is nog maar net terug in Hobart en heeft er 7 maanden over gedaan om het geregeld te krijgen. Ik was haar liaison voor het mainland gedurende dat hele proces.
 
Er worden per vlucht inderdaad een max aantal pax aangewezen door de overheid, ongeacht het type kist dat wordt ingezet. Dat heeft overigens niets met social distancing te maken, het is slechts een verdeling van de maximale arrivals over de maatschappijen die nog op Australie willen vliegen.

Op dit moment is het inreizen door toeristen inderdaad niet mogelijk. Er is een boel speculatie over wanneer de grenzen uiteindelijk open zullen gaan voor bezoekers en onder welke beperkingen. Maar niemend weet echt hoe lang dat nog zal duren. Het zal afhangen van wetenschappelijke factoren, zoals de komst van een vaccin en de distributie daarvan, maar ook supersnelle tests. Maar uiteindelijk is het een politieke beslissing en we weten allemaal hoe die hier worden genomen...
 
Hoe vervelend het ook is, ik denk dat je het komende jaar moet rekening houden met zeer veel onzekerheid, je kan gewoon geen voorspelling doen. Of ja, elke voorspelling is evenveel waard ;). Ik zou alvast geen tickets boeken, want de kans is groot dat die toch moeten verplaatst worden en dat je geld daar voor een korte tot middellange termijn in vast zit. Wij houden ook onze adem in met de stijgende cijfers in Belgie en Nederland: stel dat er een familielid zwaar ziek wordt, of sterft, dan is de kans groot dat we niet terug (kunnen) gaan. Ik weet natuurlijk niet hoe je er tegenaan kijkt als het zich echt voordoet, maar vluchten en managed isolation, het is niet zo evident natuurlijk.

Als het kan, zou ik inderdaad het hele emigratieproces opstarten. Daar kruipt toch behoorlijk wat tijd en papierwerk in, het is eigenlijk een ideale semi-lockdown activiteit ;). En dan zie je wel wanneer er een poort open gaat om effectief af te reizen. Uiteraard hopelijk vroeger dan verwacht, maar who knows...
 
Er worden per vlucht inderdaad een max aantal pax aangewezen door de overheid, ongeacht het type kist dat wordt ingezet. Dat heeft overigens niets met social distancing te maken, het is slechts een verdeling van de maximale arrivals over de maatschappijen die nog op Australie willen vliegen.

Op dit moment is het inreizen door toeristen inderdaad niet mogelijk. Er is een boel speculatie over wanneer de grenzen uiteindelijk open zullen gaan voor bezoekers en onder welke beperkingen. Maar niemend weet echt hoe lang dat nog zal duren. Het zal afhangen van wetenschappelijke factoren, zoals de komst van een vaccin en de distributie daarvan, maar ook supersnelle tests. Maar uiteindelijk is het een politieke beslissing en we weten allemaal hoe die hier worden genomen...

Yes het klopt inderdaad dat het niets met Social Distance te maken heeft. Iedere staat bepaald zelf hoeveel mensen in het vliegtuig mogen zitten richting Australia. Ook deze aantallen kunnen per dag verschillen bij dezelfde airlines.

In het vliegtuig wordt geen rekening gehouden met Social Distance. In onze vlucht van Singapore naar Adelaide, zat de economy class vrij vol. Voor en achter ons zaten gewoon mensen. Net zoals dat de stoelen aan het gangpad aan beide kanten bezet waren. Er is dus geen sprake van de 1,5 meter in het vliegtuig.

Mijn vlucht van Adelaide naar Sydney zat rammetje vol. Geen enkele lege plaats meer. Het is heel erg bizar dat ze op de airports zo bezig zijn met de 1,5 meter Social Distance terwijl dat erin het vliegtuig totaal geen rekening wordt gehouden.

Ik had van Singapore Airlines ook een enquête na aanleiding van de vlucht van Singapore naar Adelaide. Ik heb dan ook de Social Distance in het vliegtuig als kritisch noot aan hun meegegeven.

In Adelaide sprak ik een taxichauffeur die ons naar het vliegveld bracht. Hij vertelde mij dat hij zijn ouders uit India wilde overhalen en dat de overheid tegen hem had gezegd dat de internationale grens niet open gaat voor december 2021. Geen idee of dit klopt.
 
Pffft wat een onzekerheid he.
Tussen januari 2022 en juni 2022 zou heel erg fijn zijn!
Dan zit ons oudste zoon nog in de kleuterklas en doet de school niet zo moeilijk over 3 maanden onderwijs missen (belgie)
Dus hopen hopen hopen!
 
Yes het klopt inderdaad dat het niets met Social Distance te maken heeft. Iedere staat bepaald zelf hoeveel mensen in het vliegtuig mogen zitten richting Australia. Ook deze aantallen kunnen per dag verschillen bij dezelfde airlines.

In het vliegtuig wordt geen rekening gehouden met Social Distance. In onze vlucht van Singapore naar Adelaide, zat de economy class vrij vol. Voor en achter ons zaten gewoon mensen. Net zoals dat de stoelen aan het gangpad aan beide kanten bezet waren. Er is dus geen sprake van de 1,5 meter in het vliegtuig.

Mijn vlucht van Adelaide naar Sydney zat rammetje vol. Geen enkele lege plaats meer. Het is heel erg bizar dat ze op de airports zo bezig zijn met de 1,5 meter Social Distance terwijl dat erin het vliegtuig totaal geen rekening wordt gehouden.

Ik had van Singapore Airlines ook een enquête na aanleiding van de vlucht van Singapore naar Adelaide. Ik heb dan ook de Social Distance in het vliegtuig als kritisch noot aan hun meegegeven.

In Adelaide sprak ik een taxichauffeur die ons naar het vliegveld bracht. Hij vertelde mij dat hij zijn ouders uit India wilde overhalen en dat de overheid tegen hem had gezegd dat de internationale grens niet open gaat voor december 2021. Geen idee of dit klopt.
Social distancing in vliegtuigen is niet nodig. Dat was al lang bekend, maar is nu ook door uitvoerig onderzoek bevestigd: https://www.news.com.au/travel/trav...g/news-story/e67cc5149dfa9c75675f90610eb6d16c

Of je je wel of niet veilig voelt is hetzelfde als dat veel mensen vliegen onveiliger vinden dan bijvoorveeld autorijden
 
Mijn familie zou eigenlijk deze maand overkomen. Nu maar weer even afwachten wanneer dit kan.

Hopelijk september 2021, maar we houden zelf al rekening met september 2022.

Er valt weinig te plannen op dit moment.
Idem. Wij hopen hetzelfde en houden rekening met hetzelfde.

En sowieso, hier in Australie is het naar verhouding heel rustig, maar zolang de situatie in Europa en Nederland (en Belgie?) niet onder controle is, zou ik van die kant geen al te hoge verwachtingen hebben...
 
Er worden per vlucht inderdaad een max aantal pax aangewezen door de overheid, ongeacht het type kist dat wordt ingezet. Dat heeft overigens niets met social distancing te maken, het is slechts een verdeling van de maximale arrivals over de maatschappijen die nog op Australie willen vliegen.
het heeft te maken met het aantal plekken in hotels voor quarantaine. Vrijwel iedereen moet 2 weken in quarantaine en er zijn maar een beperkt aantal plekken beschikbaar. Meer plekken = meer arrivals.
 
het heeft te maken met het aantal plekken in hotels voor quarantaine. Vrijwel iedereen moet 2 weken in quarantaine en er zijn maar een beperkt aantal plekken beschikbaar. Meer plekken = meer arrivals.
Dat klopt.. maar dat maximum aantal plekken vertaalt zich dus in het maximaal aantal arrivals, wat dan weer verdeeld wordt over de vluchten
 


OFX
Back
Top