Veestation the koop

legaal... illegaal... what ever ;) We wonen niet een het centrum van een grote stad en eerlijk gezegd vind ik het rete handig met alle roo's & emu's op en rond de weg want die zijn hier toch best veel (zie foto genomen vanuit m'n auto)DSC06100.JPG .
Het is Dunc's auto en aangezien hij/we regelmatig naar Wallaroo of ADL rijden of 's avonds na m'n werk in de auto stappen om ergens te gaan kamperen is het wel heel erg fijn om wat extra protectie te hebben. Vooral vanaf zonsondergang tot licht de volgende ochtend, het geeft je gewoonweg een grotere opening waarin je 'veilig' of 'op je gemak' kan rijden' :up:. Illegaal kan het niet zijn anders zou de auto niet door de Rego keuring komen die hier in NSW ieder jaar verplicht is en het zijn best wel zeikerts

Helaas heb geen (vette!) bull bar, als ik erg vroeg, laat of s'nachts moet rijden, pak ik Dunc's auto. De mijne heeft wel iets anders leuks....

DSC05936.JPG

Een vriend van me/ons in de Adelaide Hills is een chippie en hij heeft me geholpen met al het houtwerk zodat ik m'n rondje OZ comfortabel kon doen. Ik ben niet verder gekomen dan Broken Hill :p

Als je van vette bull bars en dikke ute's houd: http://www.deniutemuster.com.au Vorig jaar ben ik voor 't eerst geweest en volgend weekend gaat Dunc voor 't eerst met me mee. KAN NIET WACHTEN!!! :D
 
Nou, wat ik zo snel kon vinden is het niet illegaal, en is er begrip vanuit de overheid voor de dikke bullbar's zolang je rural woont. Woon je in de steden en rij je daar meestal zijn ze er niet zot op. Maar er is geen wet tegen zover als ik snel even zag. (zie mijn linkjes in de vorige post)

Tegen de tijd dat we in ACT wonen komen we wel een keer kijken op de UTE muster, is niet zo heel ver :)
 
Als je van vette bull bars en dikke ute's houd: http://www.deniutemuster.com.au

Cool, ik had je foto's al in je blog gezien poosje geleden. That's the way I like it.
In Nederland mag het wel, mits je een auto van een bepaalde leeftijd hebt en de bullbar er al van voor de wetswijziging opzat. Jammer genoeg kan ik geen vette bullbar/lierbumper vinden voor mijn 1991 Hilux, anders zat-ie er al op. Zelfs van het 4x4 centrum in Tiel (vertegenwoordiger van ARB) heb ik nooit meer wat gehoord...

Is er ook een landingsplaats voor mijn Apache?

Wel voor 2, of 3,... Of heel Gilze-Rijen indien nodig.
Wel uitkijken voor een brown-out (of beter: red-out) met die droge zandzooi.
 
Back
Top