Verandering in puntentelling

EandE

XPdite Sponsor
Het viel me op dat hier nog niet was gesproken over de wijzigingen in de skilled visa procedure die er (waarschijnlijk?) per 1 juli 2007 aankomen.

Vandaar dat ik dit topic start, en wellicht dat anderen mij aan kunnen vullen.

Het begon allemaal met een rapport: http://www.immi.gov.au/media/publications/research/gsm-report/index.htm. Hieruit komen een aantal adviezen naar voren om de regels rond skilled immigration te veranderen. De hoofdpunten zijn dat de beheersing van de engels taal meer benadrukt moet worden en dat pas afgestudeerden meer werkervaring moeten hebben omdat ze nu nauwelijks aan de bak komen.

Hieruit zijn een aantal punten overgenomen die, zoals de geruchten gaan, per 1 juli 2007 (het nieuwe fiscale jaar in Australie, en ook een nieuw jaar voor DIAC) zullen worden ingevoerd. Welke regels dit precies zijn is nog niet geheel duidelijk, maar het komt op het volgende neer:

- Voor de IELTS test moeten hogere cijfers worden gehaald (minimaal 6), en voor scores van een 7 of hoger geldt dat je extra punten (het gerucht is 10) gaat krijgen.

- Pas afgestudeerden moeten eerst een jaar ervaring opdoen (kan wel in australie op een tijdelijk visum) voordat ze een permanent visum mogen aanvragen.

Ik zeg er alvast maar bij dat dit nog erg speculatief is omdat de minister die dit heeft aangekondigd inmiddels is vertrokken en de nieuwe minister er nog niets over heeft gezegd. Daarnaast heb ik het tijdens de emigratiebeurs in Nieuwegein gevraagd en de ambtenaar die ik daar sprak leek van niets te weten (of hij kon goed acteren).

Ik hoor het graag als anderen nog informatie hebben.
 
Oh en er zijn ook geruchten dat de MODL flink zou worden aangepast (ook nav het rapport) maar dat is nog veel onzekerder dan hetgeen ik hierboven schreef.
 
Hmm, da's wel interessante informatie. Aangezien ik in juli wil gaan beginnen met mijn opleiding van twee jaar in Australie en mijn immigratie agent mij vertelde dat ik daarna geen werkervaring op hoef te doen voor ik een vaste verblijfsvergunning kan aanvragen.
Ik zou toch verwachten dat zij van deze informatie op de hoogte moeten zijn. En ik denk niet dat ik een uitzondering op deze nieuwe regeling zal zijn. Maar goed zoals je al zei is er natuurlijk nog niets zeker!

En weet jij of iemand anders hoeveel punten je nu moet halen op je IELTS test om het maximale aantal punten voor je visum te krijgen?

Bedankt voor de info

Groetjes Miranda
 
Dat van dat Engels was al langer bekend, dat de punten telling daar strenger in zou worden. Daar is maanden geleden ook al over geschreven. Het is, voor mensen die nog een visum gaan aanvragen na 1 Juli, wel goed om in de gaten te houden (niet dat je ineens punten te kort komt).
 
Inmiddels is het verlossende woord gevallen, zie ook het volgende topic:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6847.0
 
Back
Top