Verandering occupation list South Australia

nicolevangerven

New Member
Beste mensen,

Ik las op de site van SA (http://www.immigration.sa.gov.au/site/skilled_visa_gsm.php) dat de occupation list onlangs is gewijzigd. Voorheen stond de functie Sales Representative (Information and Communication Products, ASCO code 2222-13) nog keurig op de lijst, echter nu is deze functie verwijderd.

Help! Mijn partner en ik hebben in de zomer onze IELTS test behaald en omdat ons zoontje een tijdje in het ziekenhuis heeft gelegen in de zomevakantie, is de regionale aanvraag voor SA een tijdje blijven liggen. Nu willen we alles weer oppakken en blijkt dat de functie van Sales Rep. van de lijst is geschrapt bij SA.

Wat betekent dit voor ons? Bijvoorbeeld voor het erkennen van onze diploma's door (in ons geval) Vetassess?? Daar staat namelijk je ASCO code vermeld op het bewijs dat je diploma's goedgekeurd zijn... En is South Australia dan nog wel een optie voor ons?

Verder nog een vraag hoe ik kan nakijken op de site van DIAC naar welke beroepen nog vraag is (tekort)?

dank voor jullie antwoorden alvast.

Nicole
 
Hai Mark,

Dank voor je antwoord.

Wat ik precies bedoel met mijn vraag is dat voor onze viumaanvraag (general skilled visum, sub 475) je maar terecht kunt in bepaalde staten. Voor ons zou dat SA of Tasmania zijn, dat is ons toentertijd verteld door een Migration Bureau. Echter, hoe kom ik erachter of dat inderdaad de enige staten zijn waar we terecht kunnen. Is die info ergens terug te vinden?

groet Nicole
 
Hoi Nicole,
Ik was zelf ook wel benieuwd naar de diverse lijsten van alle staten en heb meeste gevonden en op onze weblog gezet:
http://uptodownunder.punt.nl Hopelijk heb je er wat aan en anders kan Rob van M2A je wellicht verder helpen.

Succes!! :up:
Marc
 
Mogge Marc, heel hartelijk bedankt!

Mooie site trouwens. Ik las ook dat jullie exact hetzelfde pad bewandelen als wij... Echter, voor ons volgt er nu een heel groot struikelblok met het wegvallen van de mogelijkheid van een regional sponsorship van South Australia, punten die ook wij hard nodig hebben!  Misschien moeten we eens naar een andere beroepsmogelijkheid kijken op de lijst van SA die overeenkomsten heeft met die van Accountmanager. Mijn vriend heeft ook leiding gegeven en een tijd als Sales Manager en Marketing manager gewerkt, wellicht dat we daar wat mee kunnen. Betekent wel dat zijn opleidingen goedgekeurd moeten worden door een andere instantie dan Vetassess. Voor mij zou Office Manager dan meer in de richting komen (mocht ik hoofdaanvragen worden), echter daar krijg ik dan maar 40 punten voor en die vallen dan weer weg tegen de punten van het sponsorship, niet handig dus.

Heb jij nog tips?

Nicole
 
Hoi Nicole,

Ik zou je echt willen adviseren om eens bij www.move2australia.com.au (M2A) te informeren. Zeker nu het vrij moeilijk zal worden om de benodigde punten te behalen is het idd erg belangrijk om het juiste beroep/visum te kiezen.
Persoonlijk vind ik het een groot voordeel dat M2A in Australie zit en geregeld persoonlijk contact heeft met de mensen bij het DIAC. Hierdoor wisten wij  bijvoorbeeld dat ook mijn beroep waarschijnlijk van de lijst af zou gaan en dat ik dus alles als een speer moest regelen.  Het kost je natuurijk wel wat extra geld maar als je daardoor je droom kan laten uitkomen...
Succes, het gaat vast nog wel lukken om een visum te krijgen!! :up:

Marc.
 
Hoi Nicole,

Wellicht geeft 2299-79 icm visa 176 in ACT nog mogelijkheden? Deze code staat op hun nieuwe state MODL.

Marc
 
Back
Top