verbaasd

marlous

New Member
Ja, dit klinkt echt alsof ik uit een ei kom hoor, maar ik ben echt verbaasd over hoeveel mensen er weg willen hier! Niet dat ik me dat niet voor kan stellen, maar ik had er gewoon geen idee van.

Ook wel een geruststellend idee trouwens; voelt toch een beetje alsof ik daar straks niet helemaal in mijn eigen nederlandse uppie zit! :smile:

Erg leuk om alle ervaringen te lezen!

groetjes,

Marlous
 
Hoi Marlous,

Die gedachte ging vorige week ook door mijn hoofd, maar realiseerde me dat emigreren dit het topic van dit forum is en het lijkt dat iedereen weg wilt, maar dat NL ook heel veel inwoners heeft die in NL willen blijven, maar die zie je niet op dit forum terug.
En dan zijn er nog heel veel mensen die zeggen weg te willen, maar dat niet doen.

Groetjes, Dijnnas 
 
[quote author=Dijnnas link=topic=8684.msg115141#msg115141 date=1207127943]
Hoi Marlous,

Die gedachte ging vorige week ook door mijn hoofd, maar realiseerde me dat emigreren dit het topic van dit forum is en het lijkt dat iedereen weg wilt, maar dat NL ook heel veel inwoners heeft die in NL willen blijven, maar die zie je niet op dit forum terug.
En dan zijn er nog heel veel mensen die zeggen weg te willen, maar dat niet doen.

Groetjes, Dijnnas 
[/quote]

Precies, sinds ik de poll startte (bestemming, wie gaat waarheen), nu zo'n 2 jaar geleden denk ik, hebben er 'slechts' 300 mensen gestemd. Los van de paar die het nog niet precies weten zou je dus kunnen zeggen dat er vwb dit forum ongeveer zo'n getal daadwerkelijk vertrokken is / aan het vertrekken is in de laatste 2 jaar. OP een bevolking van 20 miljoen is dat natuurlijk niet veel... (even negeren dat er feitelijk zoiets als in de orde van grootte van 100.000 mensen per jaar vertrekken uit NL :) ).
 
Hi Marlous,

Je zult nooit alleen in Nederland zijn  :smile:
Want hier in Australia hebben we 21,262,832 inwoners, land 7,617,930 sq km (people verspreid)
Nederland  16,570,613 (July 2007) land: 33,883 sq km (people op elkaar)

Dus hier is genoeg plaats voor iedereen hahaha !  :up:

En moet je na gaan ik weet zeker dat Australia niet het enigste land is waar Nederlanders naar toe vertrekken. Maar ik denk als 2 vertrekken, komen er 4 bij.

Groetjes Sil  :wink:
 
[quote author=Sil link=topic=8684.msg115230#msg115230 date=1207205146]

En moet je na gaan ik weet zeker dat Australia niet het enigste land is waar Nederlanders naar toe vertrekken. Maar ik denk als 2 vertrekken, komen er 4 bij.

[/quote]

En als 3 vertrekken?
 
[quote author=Dijnnas link=topic=8684.msg115282#msg115282 date=1207229704]
En als 3 vertrekken?
[/quote]

Als wij met z'n 3-en mogen vertrekken, interesseerd het me geen fluit hoeveel er bij komen. :evil:

Bart
 
Hahaha Bart .. das een goeie !! Kan ik me goed voorstellen dat het jouw niks kan schelen hoeveel ervoor terug komen !! lol
 
Ja, de ruimte is ook echt iets waar ik heeeel erg naar uitkijk. Vier dagen niemand tegenkomen was toch wel een van de hoogtepunten van mijn reis; ogerepte stranden, en heel veel niets. O ja, en een bbq, gekke Ozzies :grin:

Enne, Bart en de rest; na jullie trip naar Austrlie willen jullie nu echt weg? Hoe liggen de kansen?
 
[quote author=marlous link=topic=8684.msg115853#msg115853 date=1207681381]
Enne, Bart en de rest; na jullie trip naar Austrlie willen jullie nu echt weg? Hoe liggen de kansen?
[/quote]
Nou, ik wilde voor de trip naar OZ al weg uit Nederland.
Al 2 keer ingeschreven voor de greencard lottery, maar ja dat blijft een lottery.
De USA heeft me altijd al getrokken, maar daar een visum voor verkrijgen is zeer moeilijk.

Dus toen maar op vakantie naar OZ.
In de eerste week zaten we bij de oom en tante van Miranda en daarmee hebben we het regelmatig over emigreren gehad.
En na dat weekje zei Miranda dat ze het ook wel zag zitten :happy:
OZ lijkt haar iets relaxter dan de USA, mij eigenlijk ook wel.
En OZ is minstens zo mooi en de mensen zijn er net zo aardig, het is net als de USA een relaxed land voor de auto (race)liefhebber, ze maken er alleen geen Harley's (maar ze worden er wel verkocht :up:).

Er zit eindelijk een beetje voortgang in onze procedure, de TRA was niet makkelijk te vermurwen.
Maar.......als alles meezit gaat eind deze maand de officieele aanvraag voor Skilled – Sponsored (Migrant) visa (subclass 176) er uit.
En dan kerst in OZ?????

Bart
 
[quote author=marlous link=topic=8684.msg115853#msg115853 date=1207681381]
Ja, de ruimte is ook echt iets waar ik heeeel erg naar uitkijk.
[/quote]

De ruimte valt tegen in Oz ons huis hier is kleiner dan in Nederland.
Maaaaaar het weer, das dan weer veel beter

Kees
 
Je hebt wel een beetje gelijk.. ook al je kijkt naar bijvoorbeeld een emigratiebeurs. De brain-drain van Nederland is begonnen, en gaat alleen maar erger worden vermoed ik.

Verder zie je hier maar een klein percentage van de mensen die daadwerkelijk gaan natuurlijk.

Je kan wel zeggen voor elke 2 die er gaan komen er 4 terug.. maar wat gaat er, en wat krijg je ervoor terug? Dát is het probleem!
 
Sorry hoor, maar even over die migratiecijfers. Volgens het CBS zijn er nog steeds meer emigranten dan immigranten: 117000 tegen 123000. dat is wel minder dan in 2006: 101150 tegen 132470. Maar het feit blijft dat het niet zo is dat er voor elke 2 die er weg gaan 3 of 4 terug komen.  Wat zal het zijn voor elke persoon die er weg gaat komt er 0,95 persoon terug. (Hebben we het even niet over de cognitieve capaciteiten)
Daarnaast is de bevolking wel met 46000 gegroeid in 2007 tot +/- 16.4 mln omdat er 48000 meer geboortes dan sterfgevallen waren.
(bij het CBS kunnen ze dus ook niet rekenen)

Bron: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/592240F7-06CE-4A14-AAD1-39C29011ED37/0/pb08n011.pdf
 
Hallo allemaal! Nou, wij zijn in januari naar Australie vertrokken en ik moet je zeggen dat het een heerlijk land is, de mensen zijn heel erg aardig en relaxed, de natuur is geweldig, het weer natuurlijk super, we hebben een heerlijk groot huis met uitzicht op de vallei, de kakatoes komen s'morgens een broodje uit mijn hand eten, de kinderen zijn heel erg beleefd en krijzende kinderen in een supermarkt heb ik nog niet meegemaakt, iedereen laat hier zijn huis gewoon open staan, pffffff wat een heerlijk land!!

Ik begrijp wel dat er veel mensen willen emigreren, en weet je, zelfs de drop, ontbijtkoek, en poffertjes hoef je niet te missen! :up:
 
om heel even een 'domper' op de ideeen over ruimte ed te zetten...ja er is hier genoeg ruimte maar dan moet je wel een baan hebben waarvoor je niet in een stad hoeft te zitten......

als je voor werk aan de stad gebonden bent is het qua woonruimte niet zo veel ruimer dan Nederland...(de huizen worden steeds groter maar de stukjes grond steeds kleiner) maar goed weer en in het weekend met de tent in de auto op stap maakt een hoop goed!

In ieder geval hoef je je hier niet altijd af te vragen of het wel geschikt campeer of bbq weer is......en 's avonds buiten kunnen eten blijf ik nog steeds een luxe vinden.......
 
[quote author=traviesa link=topic=8684.msg118839#msg118839 date=1212705337]
om heel even een 'domper' op de ideeen over ruimte ed te zetten...ja er is hier genoeg ruimte maar dan moet je wel een baan hebben waarvoor je niet in een stad hoeft te zitten......

als je voor werk aan de stad gebonden bent is het qua woonruimte niet zo veel ruimer dan Nederland...(de huizen worden steeds groter maar de stukjes grond steeds kleiner) maar goed weer en in het weekend met de tent in de auto op stap maakt een hoop goed!
[/quote]

Maar dat is niet anders dan in NL ... Als ik Perth (waar ik woon) mag vergelijken met A'dam (waarbij A'dam dan heel wat minder inwonders heeft dan Perth) dan weet ik wel wat de voorkeur is!! :)
 
Hoi,

Tuurlijk is de bevolkingsdichtheid van Perth veel lager als die van Amsterdam (ongeveer 25% van Amsterdam), maar wat wil je ook met een gebied wat 25 x zo groot is als de oppervlakte van Amsterdam! In plaats van de vergelijking Perth-Amsterdam kan je dus beter de vergelijking Perth-Ruim de helft van de Randstand trekken!

Het gevoel van ruimte (wat natuurlijk subjectief is) hoeft daarmee niet kleiner te zijn. Het valt of staat met hoe de ruimte wordt ingedeeld.
En op gebied van planning en ruimtelijke ordening gaan ze hier in Oz heel anders om. Steden als Melbourne / Sydney lopen al jaren tegen enorme problemen aan wat betreft groei, ruimte, infrastructuur en ordening. Een kwestie van tijd totdat Perth ook hier mee kampt? Ik weet het niet.

Je ziet in Oz huizen met een enorme tuin/drive way en je denkt: "wat een ruimte, wat een kast van een huis!", maar je ziet ook nieuwbouw huizen in suburbia met rondom het huis maar 1 meter tuin, waar bij een VINEX wijk groener bij is. De rest van de grond is volledig opgeslokt door het huis/garage. Het ligt er dus maar net aan hoe je kijkt, en waar je kijkt!

Groeten Sander
 
Hoi hoi, als het goed is komen wij over een jaar of 4/5 in Perth of nabij te wonen, maar hoe zit het eigenlijk met de prijzen van bijvoorbeeld een koophuis? Is dat nou zoveel goedkoper als in NL? Ik hoor het wel, groetjes Nikki
 
De gemiddelde huizenprijs in Perth ligt momenteel zo rond de 460.000 dollar. Als je dat gaat omrekenen naar euros zou dat dus zo'n 275000 euro zijn... Ik weet niet (meer) precies wat de gemiddelde prijs van de huizen in NL is, maar waarschijnlijk zal het er niet veel van afwijken.. MAAR: Dit is natuurlijk een directe omrekening. Wat je ook moet bekijken is wat 460.000 dollar nu eigenlijk hier 'kost'. De rente is vrij hoog (in vergelijking met NL), momenteel zo'n 8 a 9 procent. Ook speelt mee wat je inkomen is natuurlijk. Het gemiddelde inkomen in Perth schijnt zo'n 60.000 dollar te zijn. Dat betekent dat de gemiddelde huizenprijs ruim 7 x jaarinkomen is .. (NB: nog moeilijker: je betaald hier wel weer een stuk minder belasting dus houdt netto wat meer over)...

M.a.w. is een huis in Australie goedkoper?? Niet makkelijk te beantwoorden. Heel veel factoren die invloed hebben.
 
nou mijn vriend wilt eerst nog wat papieren gaan halen hier in NL, en er is uitgerekend dat hij dan als we in aussie zijn, dat hij 5000 euro (nou nog in ausd omrekenen) mee neemt. aardig netjes toch?
 
Back
Top